Ce găuri fac la buget autobuzele "de 2 lei"

Tracum, societatea care se ocupă de transportul public în comun din Giurgiu, înregistrează lunar pierderi de zeci de mii de lei. Aceasta a reprezentat dintotdeauna o povară pentru consiliul local, instituţia în subordinea căreia se află. Veniturile generate de firmă din transportul de călători sunt mai mici decât cheltuielile, golul fiind umplut de către administraţia locală.

Ştiri pe aceeaşi temă

Durata mare de aşteptare între autobuze, traseele „încâlcite” şi mai ales preţul ridicat al unei călătorii (2 lei) sunt tot atâtea motive pentru care giurgiuvenii preferă să meargă pe jos decât să apeleze la serviciile Tracum SA, societatea care se ocupă de transportul în comun din municipiu.
Cele zece autobuze care sunt zilnic pe traseu „produc” în medie aproximativ 100.000 de lei lunar, mult prea puţin pentru a acoperi cheltuielile societăţii care sunt cifrate la 135.000 de lei. Interesant este faptul că aproximativ 25% din numărul obişnuit al călătorilor (pensionari şi persoane cu dizabilităţi)  beneficiază de gratuitate pe mijlocul de transport, suma aferentă fiind suportată de către administraţia locală.

Biletul s-ar putea ieftini!
„Anii precedenţi aveam cheltuieli şi de 200.000 de lei. Am reuşit să reducem din cheltuieli însă deocamdată suntem tot pe pierderi. Sperăm ca în acest an să aducem serviciul pe linia de plutire” a declarat astăzi pentru „Adevărul de Seară” directorul Tracum SA, Ovidiu Andrei. Acesta recunoaşte faptul că preţul este mai mare decât ar trebui şi că se gândeşte la posibilitatea de a reduce preţul biletului la 1,5 lei.
Consilierii au păreri împărţite când vine vorba de situaţia transportului public de călători. „La Tracum se va merge mult şi bine pe pierderi pentru că societatea era învăţată să trăiască până anul trecut din subvenţiile uriaşe de la  consiliul local” a declarat consilierul local PDL, Florin Velicu.
Constantin Preda, viceprimar al municipiului Giurgiu şi consilier local din partea PNL, susţine că cetăţenii sunt cei care aleg sau nu să se folosească de transportul în comun. „Preţul biletului a fost hotărât în consiliu şi este bazat pe o analiză solidă. Dacă cetăţeanul este nemulţumit, poate să caute alte alternative. Cred că cea mai bună soluţie este privatizarea serviciului” a subliniat Constantin Preda.

Societatea dă afară 12 angajaţi
Lipsa de eficienţă a „Tracum” i-a determinat pe reprezentanţii acesteia să apeleze la tot felul de măsuri menite să echilibreze balanţa dintre venituri şi cheltuieli. Directorul societăţii, Ovidiu Andrei, susţine că în a doua jumătate a acestei luni va renunţa la 12 dintre cei 62 de angajaţi. „Oamenii au aflat despre acest lucru. Nu ne mai permitem să îi ţinem pe toţi. Situaţia este delicată pentru că şi aşa aveam prea puţini oameni. Un angajat al unui serviciu din cadrul firmei va trebui să facă mai multe lucruri” afirmă directorul care subliniază faptul că de pe urma acestor disponibilizări se vor economisi 10.000 de lei.

citeste totul despre: