Transportatorii privaţi s-au resemnat, dar avertizează: ”Prin renunţarea la această activitate, va creşte numărul de şomeri la Galaţi”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pe traseele din Galaţi circulă în prezent 170 de microbuze aparţinând operatorilor privaţi Foto: Adevărul
Pe traseele din Galaţi circulă în prezent 170 de microbuze aparţinând operatorilor privaţi Foto: Adevărul

Microbuzele vor dispărea de pe traseele din Galaţi de pe 9 mai. Operatorii privaţi consideră că decizia este păguboasă pentru gălăţeni, în condiţiile în care efortul bugetar al Consiliului Local Galaţi se va dubla pentru subvenţionarea Transurb, societatea publică de transport local.

Şi anul trecut s-a discutat despre eliminarea microbuzelor private de pe traseele din Galaţi, dar după un protest ”spontan” al şoferilor de maxi-taxi, autorităţile locale au acceptat prelungirea contractelor de concesiune pentru încă un an.

Anul acesta se pare că microbuzele vor dispărea cu adevărat din peisaj.

”Prin renunţarea la această activitate, va creşte numărul de şomeri la Galaţi. De asemenea, va dispărea concurenţa pe acest sector de activitate, iar efortul bugetar al Consiliului Local pentru subvenţionarea acestui serviciu se va dubla. Asigurarea frecvenţei în transportul public, practic succesul de necontestat al actualului sistem va fi imposibil de menţinut. Un exemplu semnificativ este traseul 63, unde actualmente sunt 30 de microbuze la o frecvenţă de aproximativ 3 minute, ce vor fi înlocuite cu trei autobuze mari, ceea ce va conduce la o frecvenţă de 25-30 de minute prin staţie”, ne-a declarat Silviu Cârlan, administratorul ACJ Globe Tour, unul dintre principalii operatori privaţi din Galaţi.

Transportatorii privaţi susţin că la orele de vârf vor fi retrase de pe trasee aproximativ 60 de autobuze, pentru a se asigura cursele convenţie pentru combinatul siderurgic ArcelorMittal Galaţi  şi şantierul naval Damen, ceea ce ar conduce la situaţia ca Galaţiul să rămână fără mijloace de transport în comun, iar călătorii să aştepte zeci de minute în staţii.

În situaţia în care Transurb nu va face faţă cerinţelor de transport pe anumite trasee din Galaţi, există posibilitatea subcontractării acestora prin licitaţie în procent de maxim 30% din programul aprobat.

Mulţi proprietari de microbuze au declarat însă că nu iau în calcul această posibilitate şi îşi vor vinde maşinile.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite