Tramvaiele de pe Basarabiei vor fi înlocuite cu troleibuze. Lucrările de modernizare costă 2,9 milioane de euro

Tramvaiele de pe Basarabiei vor fi înlocuite cu troleibuze. Lucrările de modernizare costă 2,9 milioane de euro

Strada Basarabiei din Galaţi FOTO C Crângan

Suma se referă doar la porţiunea de circa 600 de metri dintre străzile Traian şi Mihai Bravu. Cu ocazia modernizărilor, linia de tramvai veche de peste un secol, va fi desfiinţată, iar pe traseu se vor amenaja linii electrice pentru troleibuze. Porţiunea amintită a străzii este modernizată pentru a treia oară în ultimii zece ani.

Tramvaiele de pe strada Basarabiei devin în curând amintire, după mai bine de un secol de la inaugurarea liniei din zonă. 

Municipalitatea gălăţeană a anunţat că a atribuit lucrarea de amintitei artere rutiere, pe o porţiune de 600 de metri (pe tronsonul cuprins între străzile Traian şi Mihai Bravu), prilej cu care, pe lângă modernizarea carosabilului şi trotuarelor, se va desfiinţa şi linia de tramvai, care va fi înlocuită cu infrastructura pentru troleibuze.

„Contractului de achiziţie publică având ca obiect «reabilitare infrastructură transport inclusiv viaducte axa E – V tronson str. Traian – str. Mihai Bravu» a fost câştigat de Asocierea Trancrad SRL – Lemacons SRL”, a anunţat Primăria Galaţi. 

Primăria va cheltuie 14,1 milioane de lei cu tot cu TVA (circa 2,9 milioane de euro) pentru realizarea investiţiei, termenul prevăzut pentru executarea lucrărilor fiind de 14 luni, ceea ce înseamnă că în iulie 2019 vom putea vedea primele troleibuze circulând prin zonă.

Costul mediu al reabilitării se ridică, aşadar, la circa 23.500 de lei pe fiecare metru liniar de stradă, adică în jurul a 5.000 de euro, rezultând un preţ de aproximativ 420-430 de euro pe metrul pătrat (incluzând în calculaţie şi trotuarele).

Conform caietului de sarcini vor avea loc lucrări precum: refacerea sistemului rutier pe partea carosabilă pe toată lăţimea străzii, refacerea trotuarelor, amenajarea intersecţiilor, asigurarea scurgerii apelor prin guri de scurgere racordate la reţeaua de canalizare, instalaţii electrice pentru extindere troleu, desfiinţarea liniilor de tramvai, reabilitare reţele de apă şi a branşamentelor de apă, inclusiv a subtraversărilor, reabilitare reţele de canalizare şi a branşamentelor.

Porţiunea amintită este reabilitată pentru a treia oară în ultimii zece ani. Precedentele lucrări au rezistat cel mult 2-3 ani înainte ca strada să se umple din nou de gropi.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: