Scrisoare deschisă adresată premierului Victor Ponta prin care i se cere revizuirea Masterplanului de transport rutier

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Scrisoarea a fost trimisă de senatorul PNL de Galaţi Paul Ichim care spune că potrivit actualului Masterplan zona Galaţi-Brăila-Tulcea-Vrancea va fi izolată de restul ţării.

Senatorul liberal gălăţean spune că recentul Masterplan pentru Transporturi expus public de către ministrul Transporturilor, Ioan Rus, lasă zona Galaţi – Brăila – Tulcea – Vrancea izolată de restul ţării. Moldova şi nordul Dobrogei sunt practic lipsite de accesul la infrastructura de transport fiind astfel create premisele unei subdezvoltări cronice.

„Având în vedere că cele patru judeţe au potenţialuri turistice, economice, agricole, zootehnice şi piscicole nevalorificate la adevărata lor capacitate, am iniţiat o Scrisoare deschisă adresată premierului Victor Ponta pentru a reconsidera Masterpalul pentru Transporturi pentru această zonă, scrisoare pentru a cărei susţinere am solicitat sprijinul parlamentarilor din cele 4 judeţe”, spune Paul Ichim.

Tuturor celor 43 de senatori şi deputaţi ai judeţelor Galaţi, Brăila, Tulcea şi Vrancea le adresez şi prin intermediul acestui comunicat de presă invitaţia de a se alătura demersului meu şi totodată, pe lângă mulţumirile cuvenite, le transmit rugămintea de a veni cu noi argumente şi soluţii astfel încât cetăţenii pe care îi reprezentăm în Parlament să poată beneficia de accesul meritat la o infrastructură de transport demnă de o ţară europeană.

Adresez, în acelaşi timp, întregii societăţi civile invitaţia de a veni cu argumente şi soluţii pentru a sprijini proiectul lansat de Ministerul Transporturilor de a realiza o infrastructură utilă şi necesară cetăţenilor şi rog ca mesajele privitoare la Masterplanul pentru Transporturi să fie trimise parlamentarilor din colegiu”, spune Paul Ichim.

Iată mai jos scrisoarea deschisă adresată premierului României:

„Noi, parlamentarii judeţelor Galaţi, Brăila, Tulcea şi Vrancea vă supunem atenţiei următoarele aspecte referitoare la Masterplanul pentru Transport:

Imediat după instalarea USL, dumneavoastră şi miniştrii responsabili din Guvern, v-aţi exprimat public asupra proiectelor „Pod peste Dunăre” în zona Galaţi – Brăila – Tulcea, „Drum expres Tulcea – Brăila”, „Drum expres Galaţi – Brăila – Buzău” şi „Drum expres Focşani – Brăila”, precizând că acestea sunt în planurile de realizare ale actualului exerciţiu guvernamental, că studiile de fezabilitate ar fi deja efectuate şi că ar exista deja investitori străini interesaţi să investească în zonă.

În actuala structură guvernamentală calendarul lucrărilor avansat de către actualul ministru, Ioan Rus, aruncă lucrarea, în situaţia de ipoteză, după intervalul anual 2021 – 2030.

În situaţia dată vă supunem atenţiei, în prima parte, dezavantajele neexecutării cât mai rapid a lucrării din care derivă intuitiv avantajele executării proiectului.

Moldova nu este legată de restul ţării decât de un drum expres: Bacău – Focşani – Buzău – Bucureşti.

Astfel, oportunităţile de dezvoltare economică şi turistică a regiunilor istorice Moldova şi Dobrogea de Nord sunt aproape anulate. Judeţele susmenţionate se încadrează la rate foarte mari de şomaj, de emigrare, de abandon şcolar, de infracţionalitate, etc. Sărăcia deja a devenit endemică, iar suportul economic local existent nu poate susţine o strategie de dezvoltare în perspectivă. Decalajul economic, social şi cultural faţă de restul regiunilor ţării creşte alarmant de la an la an. Emigrarea populaţiei din aceste zone a căpătat proporţii alarmante, rămânând populaţia îmbătrânită care nu mai reprezintă o opţiune ca şi forţă de muncă într-un proiect viitor.

Ce avantaje ar mai fi în executarea acestui proiect

- Se pun în valoare ofertele turistice incomplet sau deloc valorificate – vezi Biosfera 1, Delta Dunării – atracţie turistică all-season, vezi Biosfera 2 – cea mai mare plantaţie de păduri de tei din Europa, situată în judeţul Tulcea, vezi Insula Mică a Brăilei – o mică deltă, vezi zona montană a judeţului Vrancea, vezi potenţialul piscicol al întregii zone;

- Punerea în valoare a „autostrăzii albastre” – Dunărea, recunoscută pentru transportul mărfurilor, turiştilor şi integrarea în culoarul pan european al Dunării;

- Aspectul economic, potenţialul agricol al judeţelor menţionate, fiecare cu specificul lui, culturile de cereale, potenţialul viticol, pomicol şi zootehnic, cu oportunitatea prelucrării acestor produse, care prin plus valoare şi export creează şi un efect bugetar pozitiv;

- Potenţialul arheologic nepus în valoare al judeţului Tulcea – multitudinea de site-uri arheologice care bine puse în valoare ar promova turismul în zonă;

- Deschiderea oportunităţilor de decongestionare a traficului auto spre Ardeal şi spre litoralul Mării Negre, precum şi descărcarea presiunii rutiere pe Valea Prahovei;

- Legarea zonelor turistice din nordul Moldovei cu cele din sud, cu Dobrogea şi Muntenia, cu atragerea subsecventă şi a zonelor sărace din judeţele Vaslui şi Botoşani.

Având în vedere toate cele expuse, vă rugăm domnule prim-ministru să reconsideraţi de urgenţă planul de dezvoltare socială a zonei, deoarece degradarea socio-economică împreună cu decalajul perceptibil faţă de restul ţării poate avea efecte greu şi costisitor de gestionat pe termen lung. 

Evidenţierea potenţialului consemnat al zonei prin finalizarea grabnică a acestui proiect apreciem că va aduce beneficii la bugetul de stat chiar pe termen mediu, nu lung.

Considerăm că se impune modificarea de urgenţă a masterplanului pe transporturi cu încadrarea acestui proiect cel târziu cu începere din anul 2016”.

Galaţi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite