„Războiul naval“ dintre Galaţi şi Brăila a trecut din faza tehnologică în cea turistică

„Războiul naval“ dintre Galaţi şi Brăila a trecut din faza tehnologică în cea turistică

ImagŞantierele navale de la Galaţi şi de la Brăila FOTOCOLAJine

În ultimii 15 ani nicio cursă de pasageri nu a mai plecat din cele două porturi dunărene, motiv pentru care autorităţile de la Galaţi au decis să organizeze mici-croaziere ocazionale cu nave închiriate. În replică, CJ Brăila a anunţat că va cumpăra o navă care să aibă curse permanente pe fluviu.

Ştiri pe aceeaşi temă

Rivalitatea dintre oraşele Galaţi şi Brăila este arhicunoscută în România, fiind de-a lungul timpului un izvor de bancuri, dar şi de „ciocniri” juridice, politice, militare, interlope, tehnologice şi chiar, mai nou, turistice. În ultimii ani, principala rivalitate dintre cele două mari aşezări urbane aflate la numai 12 kilometri distanţă s-a mutat însă în zona navală.

Cele două şantiere navale din zonă (Damen Galaţi şi Vard Brăila) au reuşit să devină, ca urmare a infuziei de capital olandez şi, respectiv, norvegian, repere ale industriei româneşti. 

Nu mai puţin de 98% din producţia de nave a celor două şantiere – care, însumată,  se apropie de o jumătate de miliard de euro anual – se vinde în afara României, făcând din zonă unul dintre cei mai importanţi poli de export de tehnologie ai ţării.

Şantierul naval de la Galaţi este în prezent unul dintre cei mai importanţi fabricanţi de nave specializate din lume, dovadă stând ultimele contracte finalizate, care au presupus contruirea de nave pentru cercetare, comunicaţii şi industria energiei verzi, beneficiare fiind companii transnaţionale de prim-rang sau guvernele unor state.

La şantierul „Vard” Brăila accentul se pune tot pe tehnologie, cel mai spectaculos contract fiind cel pentru construirea unui feriboat cu propulsie 100% electrică, o premieră naţională în domeniul naval. Feriboatul va realiza curse în zona fiordurilor norvegiene.

Mai nou, autorităţile din Galaţi şi Brăila au început să se măsoare şi într-un aspect colateral al navalisticii: dezvoltarea potenţialului turistic la Dunării. După ce, timp de 15 ani, din porturile celor două oraşe nu a mai plecat nicio cursă de pasageri (trecerea cu bacul n-o socotim aici), în vara lui 2017 Primăria Galaţi a decis ca, ocazional, să ofere locuitorilor oraşului mini-croaziere gratuite, cu nave închiriate. Evenimentul, organizat în premieră de Ziua Marinei, s-a dovedit un succes, mii de oameni urcând pe navele puse la dispoziţie.

Brăilenii nu se lasă însă mai prejos. Primarul oraşului Brăila, Marian Dragomir, ne-a confirmat că a depus un dosar complet de finanţare europeană, care a şi trecut de primele etape, fiind declarat eligibil, prin care municipalitatea va cumpăra o navă de pasageri care va asigura zilnic curse de pasageri pe Dunăre, pentru grupuri organizate. Nava va avea o capacitate de 25 de persoane şi va fi folosită pentru vizitarea ariilor protejate din apropierea Brăilei.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările