Psiholog, despre scandalul numerologiei în şcoli: „Nu are nimic de-a face cu magia sau divinaţia”

Psiholog, despre scandalul numerologiei în şcoli: „Nu are nimic de-a face cu magia sau divinaţia”

Nelu Vicleanu FOTO Arhiva personală

Psihologul Nelu Vicleanu arată de ce crede că numerologia poate să fie studiată în şcoli, dar şi cum pot contribui numerele la relaţia dintre elevi, profesori şi părinţi. Explicaţiile apar în contextul dezbaterilor apărute după ce şefa ISJ Galaţi i-a invitat pe profesori să participe la un curs de numerologie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Psihologul Nelu Vicleanu, unul dintre cei mai cunoscuţi numerologi din România, este de părere că numerologia nu intră în competiţie cu alte discipline. Ba dimpotrivă, „ajută părinţii să îşi îndrume copiii pe calea destinului lor, să îşi aleagă cariera potrivită”.

„În acest context, cu ajutorul numerologiei, îi putem ajuta pe oameni să se regăsească, putem ajuta părinţii să îşi îndrume copiii pe calea destinului lor, să îşi aleagă cariera potrivită. Putem vedea dacă au înclinaţii spre ştiinţe exacte sau umaniste, pentru artă, dacă pot fi un meşter bun, dacă au abilităţi pentru munca manuală sau intelectuală”, spune numerologul Nelu Vicleanu.

Specialistul consideră că numerologia sau ştiinţa numerelor este o metodă  care îi poate ajuta pe oameni să se regăsească. El afirmă că numerele au fost întotdeauna un obiect de studiu şi analiză pentru om. 

„Numerologia nu are nimic de-a face cu magia sau divinaţia, nu se bazează pe intuiţie, clarviziune şi subiectivism, ci pe simple calcule matematice şi  reguli ale căror baze au fost puse de înţelepţi ai civilizaţiilor  antice. De-a lungul istoriei, personaje celebre precum Pitagora, Sf Augustin, Shakespeare, Balzac au studiat numerologia. Platon considera interpretarea numerelor cea mai înaltă treaptă a cunoaşterii”, spune Nelu Vicleanu.
 

Numerolog: Nu încercaţi să vă modelaţi copilul după interesele dumneavoastră!

Specialistul în numerologie îi sfătuieşte pe părinţi să nu îşi modeleze copiii după interesele lor şi să le lase libertatea să aleagă, în funcţie de personalitatea lor.  
 
„Cel mai important lucru pe care trebuie să îl înţelegem este faptul că fiecare om este unic. Nu încercaţi să vă modelaţi copilul după interesele dumneavoastră sau profesiile la modă .Copilul poate deveni un bun economist, dar ar fi putut deveni şi un scriitor genial. Trecerea în mediul online al actului educaţional a bulversat, cel puţin în primele luni ale pandemiei, cadrele didactice, care s-au văzut nevoite să îşi regândească metoda de predare şi să îşi restructureze programa. Să ne imaginăm  ce se va întâmpla în cazul în care învăţătorii şi profesorii vor prelua clase de la zero, aceştia fiind privaţi de informaţii referitoare la situaţia socio-familială a elevilor, starea lor de sănătate, modul de petrecere a timpului liber, traumele, acolo unde este cazul, ce îi motivează şi ce le menţine atenţia”, susţine numerologul Nelu Vicleanu.
 
Ori, instrumentul propus de Inspectoratul şcolar dascălilor din Galaţi prin proiectul „Numerologia, o 9 legatura dascăl–elev” vine tocmai în întâmpinarea acestor nevoi, identificând rapid trăsăturile de bază ale personalităţii elevilor, este de părere Nelu Vicleanu.
 
„Astfel, se asigura un suport informaţional extrem de util pe care profesorii îl pot aplica, economisind timp şi energie, fiind îmbogăţit cu informaţii extrem de valoroase privind tipul de personalitate al elevului. În acest fel, informaţia numerologică devine complementară şi nu intră în competiţie cu alte discipline”, subliniază specialistul în numerologie. 
 
Explicaţiile acestuia vin în contextul în care proiectul ”Numerologia, o 9 legatura dascăl–elev” a stârnit adevărate controverse, după ce inspectorul şcolar general din Galaţi, Selena Costea, a trimis o adresă cadrelor didactice prin care îi invita să participe la un astfel de curs. 
 
„În calitate de numerolog, nu pot decât să îmbrăţişez o asemenea iniţiativă curajoasă, în condiţiile în care învăţământul românesc se plasa în clasamentul PISA din 2019 pe locul 47 din 79 deţări, gradul de analfabetism fiind mare: 44% dintre elevi nu înţeleg ce citesc. Unul dintre cei mai reputaţi specialişti internaţionali în domeniu, Andreas Schleicher, directorul pentru Educaţie al Organizaţiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica spunea că  în secolul al XXI-lea, e nevoie ca elevii să înveţe în mod diferit şi se impune dezvoltarea gândirii complexe şi a abilităţilor diferite”, a adăugat numerologul. 

Scandalul legat de numerologie a apărut după ce şefa Inspectoratului Şcolar Judeţean Galaţi, Selena Costea, a trimis tuturor profesorilor o adresă oficială prin care îi invita să participe la cursul  „Numerologia, o 9 legatura dascăl–elev”. Ulterior, instituţia şi-a schimbat radical poziţia şi a retras recomandarea făcută cu câteva zile înainte.
 

Vă recomandăm să citiţi şi : 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările