Primele vagoane cu cereale ucrainene ajung în România. O navă pentru 6.000 de tone, pregătită în Portul Galaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
sursa: CFR Infrastructură
sursa: CFR Infrastructură

Primele vagoane încărcate cu cereale din Ucraina ajung, miercuri seară, în Portul Galaţi. Este primul transport adus pe calea ferată cu ecartament larg, direct la silozul din Portul Docuri, unde marfa va fi încărcată pe nave pentru a fi trimisă mai departe.

„Primul tren este deja la graniţă, sunt cel puţin 20 de vagoane încărcate cu grâu. Este primul dintr-o serie de trenuri livrate dinspre Ucraina. În Port este pregătită o navă maritimă pentru 6.000 de tone. Ele vor fi încărcate şi vor pleca pe Marea Neagră, vor tranzita Bosforul şi de acolo mai departe, unde trebuie să fie livrate”, a anunţat Dan Tivilichi, director general adjunct al Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi.

A fost redeschisă linia de cale ferată cu ecartament larg

Pe 7 iulie 2022, sucursala Regională Căi Ferate Galaţi a redeschis linia de cale ferată cu ecartament larg, care face legătura cu punctul de trecere a frontierei de la Giurgiuleşti din Republica Moldova. Lucrările s-au realizat pe o distanţă de 4,7 kilometri, porţiune care era închisă traficului de mai bine de 30 de ani.

 Lucrările realizate de CFR Infrastructură în regie proprie au început în 6 iunie şi au fost finalizate cu aproape o lună mai devreme decât termenul estimat. Din acest moment, trenurile de marfă care vin din Ucraina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galaţi, fară a mai avea nevoie de transbordare la frontieră.

Calea ferată este importantă deoarece are ecartament larg, la fel ca liniile din fostele ţări sovietice, inclusiv Republica Moldova şi Ucraina, pe această cale urmând să fie aduse cereale din Ucraina, prin tranzitarea Republicii Moldova, către portul de mărfuri Galaţi. Sunt vizate mai ales exporturile de cereale ale Ucrainei către ţările din nordul Africii şi din Orientul Apropiat, dar şi exporturile de produse metalurgice sau chimice.

Cerealele care vor ajunge astfel rapid în Portul Galaţi pot fi transferate mult mai eficient pe barje sau pot fi depozitate în silozul din port, care are o capacitate de 25.000 de tone”, a anunţat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

De asemenea, pe 21 iulie, Regionala Galaţi a Companiei Naţionale de Căi Ferate a redeschis şi linia de cale ferată destinată ieşirii din siloz a vagoanelor (româneşti) încărcate cu cereale. Lucrările de reparaţii la linia cu o lungime de 1,5 kilometri au fost executate, în regie proprie, de Regionala Galaţi.

Redeschiderea celor două linii de cale ferată 706 J Galaţi Largă Ana - Galaţi Bazin - Galaţi Mărfuri - Port Docuri (ecartament larg) şi 706 I Siloz Port Docuri - Galaţi Mărfuri - Galaţi Călători (ecartament normal) contribuie la revigorarea activităţii din Portul Galaţi, prin operaţionalizarea transporturilor de cereale care ajung acum direct în Siloz, fără manevre de transpunere a vagoanelor de pe linia cu ecartament larg, pe linia cu ecartament normal. Astfel, vagoanele cu cereale din Ucraina intră direct în Siloz pe linia cu ecartament larg, iar din Siloz pleacă garniturile încărcate cu cereale, pe linia cu ecartament normal”, a anunţat CFR Infrastructură.

Vă recomandăm să citiţi şi:

Podul suspendat de la Brăila: În ce stadiu sunt lucrările la cel mai mare pod din România VIDEO

Podul suspendat peste Dunăre, la răsărit. Imagini superbe realizate de un fotograf profesionist FOTO

Galaţi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite