Primul remorcher realizat după 1990 a intrat în flota Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos

Primul remorcher realizat după 1990 a intrat în flota Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos

Imagine de la recepţia remorcherului Farul FOTO SN Damen Galaţi

Ambarcaţiunea care a costat 5,7 milioane de euro a primit numele de „Farul” şi a fost dată în exploatare de marţi, 8 mai 2018. A fost construită la Şantierul Naval „Damen” Galaţi, are design modern şi caracteristici tehnice de vârf. Este primul remorcher nou cumpărat de AFDJ după trei decenii de sărăcie bugetară.

Începând de marţi, 8 mai 2018, intră în exploatarea flotei de pe Dunăre, în mod oficial, primul remorcher multifuncţional realizat, după 1990, pentru Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi. 

Nava de intervenţie în caz de incidente pe Dunăre sau pe platformele portuare va avea ca bază portul Tulcea. Potrivit celor de la AFDJ, remorcherul va fi folosit şi la spargerea sloiurilor de gheaţă pentru menţinerea condiţiilor de navigaţie pe Dunărea maritimă, între Brăila şi Sulina. 

În cadrul ceremoniei de marţi, nava a fost sfinţită, iar comandantul acesteia a primit certificatul de naţionalitate, ceea ce înseamnă că dobândeşte dreptul de a arbora drapelul naţional pe catarg.

Remorcherul a costat 5,7 milioane de euro (26,8 milioane lei, cu tot cu TVA) fiind fabricat la şantierul naval Damen Galaţi. Recepţia investiţiei s-a făcut în luna martie 2018, la Damen, iar de atunci şi până în prezent s-au făcut probele tehnice şi s-a rezolvat procedurile juridice.

Trebuie spus că noul remorcher al AFDJ este dotat cu numeroase echipamente performante, de ultimă generaţie, care-l fac o adevărată bijuterie a navigaţiei. De asemenea, ambarcaţiunea are un design modern, fiind realizată după cele mai noi norme în domeniul hidrodinamicii şi ergonomiei.

„Remorcherul ASD 2810 este un remorcher de manevră maritim – portuar de înaltă performanţă, având un design modern. Nava este proiectată pentru remorcare la cârlig, remorcare cu vinci şi operaţiuni de împingere. Propulsia navei este asigurată de 2 motoare principale cu pornire electrică şi 2 unităţi de propulsive şi guvernare active cu elice cu pas fix în duze, montate la pupa navei. Cu ajutorul acestora, nava atinge viteza 12.9 kn şi tracţiune la punct fix de 58tf”, sunt câteva dintre caracteristicile contractuale ale ambarcaţiunii.

Interesant este şi că noul remorcher multifuncţional din flota AFDJ a fost botezat „Farul” după nava care, în anul 1970, a salvat oraşul Galaţi de la o catastrofă fără precedent. În anul menţionat, o navă grecească încărcată cu azotat de amoniu a luat foc în port şi a fost stinsă de „Farul” înainte să explodeze. Ulterior, incidentul a devenit subiectul cunoscutului film românesc „Explozia”.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările