Poliţiştii şpăgari de la Rutieră, audiaţi la DGA. Sunt acuzaţi că au falsificat probe pe baza cărora o persoană nevinovată a fost condamnată la închisoare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Imagine de la locul accidentului FOTO Expertiza tehnică din dosarul cauzei
Imagine de la locul accidentului FOTO Expertiza tehnică din dosarul cauzei

Potrivit surselor judiciare,  11 ofiţeri şi subofiţeri de la Poliţia Rutieră din Galaţi şi Tecuci ar fi implicaţi  în falsificarea mai multor documente, de la banale procese-verbale de amendă, până la dosare penale în ansamblu, pe baza cărora au fost condamnaţi la închisoare oameni nevinovaţi.

Dosarul care-i priveşte pe cei 11 subofiţeri şi ofiţeri de la Poliţia Rutieră din Galaţi şi Tecuci, anchetaţi începând din ianuarie 2017 pentru fapte de corupţie (printre acuzaţiile ce li se aduc se numără: luare de mită, abuz în serviciu, fals şi uz de fals) se complică pe zi ce trece.

Cercetările făcute de Direcţia Generală Anticorupţie (DGA) vizează, din ceea ce am aflat,  nu doar falsificarea unor procese-verbale de amendă (pe bază de „pile” sau de şpagă), ci şi abuzuri şi falsuri mult mai grave, care au dus la  condamnarea la închisoare a unor oameni nevinovaţi.

În cursul acestei săptămâni, DGA a invitat la audieri şase  agenţi de la Poliţia din Tecuci şi Galaţi (respectiv pe Gică Niţu, Iacomi Radu, Apostu Ionel, Doniga Cosmin, Bălan Gabriel şi Masgras Mircea), care alături de fostul comandant al Poliţiei Tecuci, comisarul şef Florin Balcan, sunt acuzaţi de abuz în serviciu în ceea ce priveşte modul cum au întocmit documentele legate de un accident de circulaţie soldat cu doi morţi.

Potrivit unor surse judiciare, există suspiciunea că lucrătorii de Poliţie amintiţi au falsificat probele legate de gravul accident de circulaţie ce a avut loc în 13 iulie 2010 pe centura Tecuciului (DETALII AICI: Cronica unui accident bizar în care au murit doi oameni. Condamnatul acuză că i-a fost fabricat dosarul pentru a fi salvat adevăratul vinovat), astfel încât adevăratul vinovat (o rudă a unui poliţist de Rutieră) să fie făcut scăpat, iar în locul lui să fie pedepsită o altă persoană.

Întâmplarea a făcut ca în preajma momentului producerii accidentului pe acolo să treacă tecuceanul Bogdan Banu, care a fost transformat dintr-un condei în autor al dublului omor din culpă. Bărbatul a fost arestat imediat şi ţinut în arest preventiv mai multe luni.

Ulterior, dosarul măsluit a ajuns la Parchetul din Tecuci (care l-a confirmat fără ezitare, în ciuda faptului că existau probe certe că persoana inculpată nu putea fi autorul accidentului) şi apoi la instanţă.

La prima instanţă, Bogdan Banu fiind condamnat la 18 ani de închisoare însă, ulterior, după ce mai mulţi experţi au demonstrat că raportul întocmit de poliţişti este eronat, pedeapsa a fost transformată la trei ani de închisoarea cu suspendarea condiţionată a executării pedepsei.

„Au sperat că o să tac dacă îmi reduc pedeapsa şi mi se suspendă executarea. Nu pot accepta, însă, să fiu pedepsit în mod nedrept, iar adevăratul vinovat să fie făcut scăpat”, ne-a declarat Bogdan Banu.

Martori-cheie cu declaraţii contradictorii

Foarte interesant este că poliţiştii au încercat să ascundă prezenţa la locul accidentului a lui Sandu Ferţu, al cărui fiu, Ionel Ferţu, este agent la Poliţia Tecuci. De altfel, Bogdan Banu spune că, de fapt, Sandu Ferţu este adevăratul autor al accidentului, lucru care reiese din conexarea mai multor probe.

Astfel, în procesul verbal nr 592.883/13.07.2010, agenţii Mircea Masgras, Cosmin Doniga şi Dumitru Bălan, au consemnat că „Ferţu Sandu a ajuns la faţa locului imediat după producerea evenimentului rutier”.
Problema este că Sandu Ferţu a recunoscut, în declaraţiile date în instanţă, la Judecătoria Tecuci, că atunci când a trecut prin dreptul locului accidentului „nu era nici un mort pe asfalt”, ceea ce înseamnă că a ajuns acolo înainte de producerea accidentului.

Deosebit de grav este că singura maşină implicată în evenimente care n-a fost expertizată tehnic (deşi a fost în zona accidentului, fără niciun dubiu) este tocmai cea a lui Ferţu Sandu.

Or expertiza era cu atât mai necesară cu cât experţii au concluzionat că la faţa locului au fost descoperite mai multe elemente desprinse dintr-o maşină neidentificată. Iniţial, poliţiştii au încercată să afirme că ar proveni de la maşina lui Banu, însă expertizele tehnice au demonstrat contrariul.

„Fără a face proces de intenţie cuiva, este limpede că Ferţu Sandu a îndepărtat de la locul accidentului propriul autoturism, autoturism care e singurul scăpat de a fi verificat, controlat şi a se putea verifica starea sa tehnică, eventuale avarii, urme biologice şi textile.  Primul impuls al lui Ferţu Sandu a fost să-şi anunţe fiul, Ferţu Ionel, agent şef de poliţie în cadrul Poliţiei Municipiului Tecuci”, afirmă avocatul Doru Viorel Ursu (apărătorul lui Bogdan Banu), într-un document trasmis instanţei.

„Ajunşi la locul accidentului, prima şi principala preocupare a poliţiştilor, colegi de serviciu ai acestuia din urmă, a fost îndepărtarea din zonă a martorului Nechita Marius Gabriel, martor extrem de important şi căruia aceiaşi colegi au încercat să-i modifice declaraţia”, mai afirmă avocatul.

Amintitul martor, şofer de tir, a fost expediat de poliţişti de la locul accidentului, fiind chemat ulterior, la câteva zile distanţă, să semneze o declaraţie gata scrisă, în care se aflau numeroase informaţii false, dar de natură să-l inculpe de Bogdan Banu.  Nechita Marius Gabriel a refuzat să semneze declaraţia.

Ipoteza unui complot este confirmată chiar de către fostul comandant al Poliţiei Tecuci, Florin Balcan, care, într-o declaraţie dată la Parchetul Curţii de Apel Galaţi, a afirmat că poliţiştii tecuceni nu avea ce căuta la locul accidentului, neavând competenţă legală. Mai mult decât atât, Balcan a precizat că-şi aminteşte că le-a ordonat dă lase Poliţia Rutieră Galaţi să se ocupe de accident, ordin pe care, însă, subordonaţii nu l-au respectat.

La completarea tabloului general al acestei scandaloase înscenări, contribuie şi expertizele făcute în legătură cu accidentul, care au arătat că, din punct de vedere tehnic, Bogdan Banu nu putea fi autorul accidentului, el trecând prin zonă, de fapt, la câteva minute după ce acesta s-a produs.

Deocamdată, nu sunt disponibile detalii legate de declaraţiile date de cei şase poliţişti în faţa lucrătorilor DGA, însă o serie de surse din zona anchetei ne-au confirmat că audierile vor continua şi în următoarele zile şi că nu este exclus ca Bogdan Banu, victima întregului scenariu pus la punct de poliţiştii şpăgari, să fie reaudiat.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite