Pericol pentru navigaţia fluvială din cauza nivelului foarte scăzut al Dunării.Comitetul pentru Situaţii de Urgenţă se întruneşte astăzi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dunărea continuă să dea bătăi de cap navigatorilor. Nivelul fluviului a scăzut în anumite zone până la adâncimi de 1,2-1,4 metri, astfel că circulaţia a fost blocată din cauza unor puncte critice. Situaţia de pe Dunăre va fi prezentată şi analizată, astăzi, în cadrul Comitetului pentru situaţii de urgenţă convocat de Ministerul Transporturilor. 

  "În momentul de faţă, ca urmare a situaţiei hidrologice a Dunării, pe sectorul Dunării fluviale cuprins între km 610 (Turnu Măgurele/Vit - Bulgaria) şi km 375 (Călăraşi/Silistra - Bulgaria) se înregistrează adâncimi de 1,20 m-1,40m, faţă de 2,50 m adâncimea minimă de navigaţie recomandată de Comisia Dunării. Această, situaţie a condus la blocarea navigaţiei în mod deosebit din cauza punctelor critice situate la Km 530 (Batin), Km 543 (Vardim) şi Km 568 (Belene). Menţionăm că debitul Dunării la intrarea în ţară, în această perioadă, este sub 2400 mc/s (debitul normal este de 3800 mc/s)", se arată într-un comunicat transmis de Ministerul Transporturilor.

Adiministraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi aduce la cunoştinţa navigatorilor că, începând cu 13 septembrie, pe Dunărea fluvială, între Km 289 si km 291, pe ruta dintre Ostrovul Fasole şi Insula Ţării, lucrează la complexul de dragaj "Argos 09", pentru asigurarea condiţiilor de navigaţie recomandate de Comisia Dunării. 

Pe Dunărea fluvială, între Km 287-km 292, se interzice întâlnirea, depăşirea sau navigaţia la aceeaşi înălţime, producerea de valuri, tărărea ancorelor, lanţurilor sau parâmelor.

„Comandanţii navelor şi convoaielor vor lua toate măsurile de respectare a regulamentului de navigaţie pe Dunăre şi a recomandărilor din prezentul aviz. Nerespectarea prezentului aviz atrage după sine răspunderea administrativă, disciplinară sau penală”, se mai arată într-un aviz către navigatori. 

 "Nava Donaris 3, aparţinând AFDJ Galaţi, va efectua măsurători hidrologice pentru cunoaşterea direcţiei curenţilor apei în vederea stabilirii acţiunilor pentru mobilizarea şi activarea patului albiei. Pe sectorul de Dunăre cuprins între km 610 şi km 375 asigurarea condiţiilor minime de navigaţie este în responsabilitatea părţii bulgare", menţionează Ministerul Transporturilor.

Conform directorului AFDJ Galati, Florin Uzumtoma, instituţia intervine cu mai multe complexe de dragare, atât pe Dunărea fluvială, cât şi cea maritimă. 

AFDJ Galaţi a solicitat pentru acest an fonduri pentru dragarea a 1,6 milioane mc, însa Ministerul Transporturilor nu a putut pune la dispoziţie fondur decât pentru dragarea a 800.000 mc. Scăderea accentuată a Dunării înseamnă şi costuri suplimentare pentru instituţie, care este obligată să intervină mult mai des cu lucrări pe şenalul navigabil.  

"În cadrul comitetelui pentru situaţii de urgenţă vom discuta şi acest subiect. Este nevoie de investiţii pe acest segment. Nivelul scăzut al Dunării continuă sa ne faca probleme. Vom face tot ce putem pentru a rezolva acesta problemă", a spus Uzumtoma.

La Galaţi, Dunărea are astăzi o cotă de 83 cm, iar tendinţele sunt  în continuare de scădere.

Galaţi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite