Parteneriat semnat între România, Bulgaria, Georgia şi Moldova pentru dezvoltarea turismului. Fiecare partener va crea un nou produs turistic

Parteneriat semnat
între România, Bulgaria, Georgia şi Moldova pentru dezvoltarea turismului. Fiecare
partener va crea un nou produs turistic

Foto: UGAL

Ţările semnatare ale parteneriatului vor organiza patru festivaluri (câte unul în fiecare din cele patru ţări, inclusiv unul internaţional cu participanţi din fiecare dintre cele patru ţări), cu demonstraţii ale tradiţiilor locale autentice, a folclorului, a culturii şi meseriilor.

Aula „Virgil Madgearu” a Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor a fost gazda conferinţei de deschidere a proiectului „Sustainable Use of Natural Resources-Integrated Services Establishment”, în care Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi este parteneră. Proiectul SUNRISE oferă o serie de activităţi care vor conduce la creşterea capacităţii antreprenoriale şi de afaceri a sectorului turistic şi va oferi noi alternative de dezvoltare.

”Proiectul include parteneri din patru ţări (România, Bulgaria, Georgia şi Moldova), inclusiv două primăriii, două ONG-uri care activează în domeniul turismului şi dezvoltării afacerilor şi o universitate. Activităţile planificate sunt simetrice, cu o puternică dimensiune transfrontalieră, implică un larg schimb de experienţă, idei şi bune practici şi creează oportunităţi pentru noi contacte transfrontaliere şi cooperare în afaceri şi turism”, au precizat reprezentanţii Universităţii ”Dunărea de Jos”.

Se vor organiza patru forumuri transnaţionale (câte unul în fiecare dintre cele patru ţări) care vor prezenta subiecte de actualitate legate de turism şi vor fi discutate noi oportunităţi de afaceri şi antreprenoriat pentru dezvoltare în contextul turismului local şi transnaţional. La fiecare forum vor participa reprezentanţi ai fiecărei regiuni a partenerilor proiectului.

Se vor organiza patru festivaluri (câte unul în fiecare din cele patru ţări, inclusiv unul internaţional cu participanţi din fiecare dintre cele patru ţări), cu demonstraţii ale tradiţiilor locale autentice, a folclorului, a culturii şi meseriilor. Scopul festivalurilor este de a demonstra oportunităţile evenimentelor culturale de mari dimensiuni pentru a atrage vizitatori şi turişti locali în interesul afacerilor locale şi al antreprenoriatului.

Fiecare partener va dezvolta un nou produs turistic integrat pentru regiunea sa, în concordanţă cu cererea curentă de servicii turistice. De asemenea, va fi dezvoltat un produs turistic transfrontalier care să prezinte bogăţia naturală şi diversitatea culturală a regiunilor partenere. Crearea de noi produse turistice integrate şi creşterea evenimentelor culturale vizează promovarea regiunilor ţintă ale bazinului Mării Negre ca destinaţie turistică atractivă.

Activităţile diverse şi implicarea partenerilor cu experienţă din cele patru ţări din bazinul Mării Negre vor urmări să contribuie la dezvoltarea durabilă a regiunilor ţintă, să sporească bunăstarea umană şi utilizarea durabilă a resurselor naturale, ceea ce corespunde obiectivului larg al programului.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt: sporirea capacităţilor şi alternativelor de dezvoltare a afacerilor şi antreprenoriatului din regiunile ţintă, creşterea diversităţii şi atractivităţii produselor turistice şi a evenimentelor culturale din regiunile ţintă din zona bazinului Mării Negre.

Grupul ţintă al proiectului constă în: autorităţi publice locale; autorităţi publice regionale; agenţii sectoriale; grupuri de interese, inclusiv ONG-uri; întreprinderi, cu excepţia IMM-urilor; IMM-uri; organizaţii de sprijinire a afacerilor şi publicul larg.

Partenerii proiectului sunt: Fundaţia SATEAN din Brăila, Primăria Avren din Bulgaria, Centrul internaţional de dezvoltare şi investiţii în afaceri din Georgia şi Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: