O nouă modă printre interlopi: fac pe şmecherii în trafic, cu maşini de lux închiriate, apoi fac zob automobilele

O nouă modă printre interlopi: fac pe şmecherii în trafic, cu maşini de lux închiriate, apoi fac zob automobilele

Una dintre maşinile abandonate de interlop după ce a fost urmărit de Poliţie FOTO Cristian Vasile

Patronul unei firme din Galaţi a dezvăluit modul în care afacerea i-a fost grav afectată de indivizii care folosesc tot felul de metode pentru a face praf limuzinele închiriate, cu care se dau mari prin oraş sau în ţară. Apoi, maşinile sunt abandonate cu avarii mari.

Ştiri pe aceeaşi temă

El povesteşte cum un interlop din Galaţi, pe nume Petrică Ioan Donciu, i-a făcut praf mai multe maşini scumpe, iar autorităţile române nu ar fi făcut aproape nimic pentru a stopa fenomenul. Donciu (34 ani) este cunoscut ca proxenet, având la activ şi o condamnare, în Italia, după ce carabinierii l-a arestat pentru că a constrâns prin violenţă mai multe românce să se prostitueze.

Pasionat de Volkswagen

Potrivit lui Cristian Vasile, Donciu a distrus până acum, doar în această vară, trei maşini din proprietatea Este Auto România: două Volkswagen Golf VII şi un Volkswagen CC. Toate trei au fost închiriate prin interpuşi, respectiv doi taximetrişti şi o femeie din Giurgiu.

„Primul Golf l-a avariat în încercarea de a fugi de Poliţia Rutieră, lovind o maşină a unui cetăţean din Galaţi, abandonând maşina cu geamurile deschise, deşi afară ploua, în parcarea din spatele blocurilor de la IFR. Poliţia nu l-a prins, deşi l-au urmărit cu girofarele două echipaje“, povesteşte patronul „Est Auto România“.

Omul a mai mărturisit că, ulterior, Poliţia l-a căutat pe el pentru a-l întreba de ce a fugit de Poliţie, mergând pe concluzia că, fiind administratorul firmei, el ar fi fost la volan.


Interlopul Petrică Donciu din Galaţi FOTO Facebook

„Ei nu ştiau unde dispăruse maşina. M-am oferit să le-o găsesc eu după poziţia GPS şi i-am condus la locul unde o abandonase. Le-am cerut să cheme criminalistica pentru amprente. Au spus că nu este cazul. Atunci ne-am dat seama că Poliţia nu are niciun chef să prindă infractorii“, a mai spus Vasile. Maşinile de Poliţie care l-au urmărit pe interlop nu au filmat incidentul deşi avea la bord echipamentul necesar pentru acesta.

Al doilea Golf a scăpat doar cu turbina făcută praf, după numeroasele liniuţe făcute noaptea prin Galaţi. „Noroc că s-a stricat turbina, că altfel era posibil să aibă daună totală“, adaugă patronul. Donciu a apelat, pentru a închiria cea de-a treia maşină (Volkswagen CC), la o persoană din Giurgiu. „Aceasta i-a dat maşina lui şi a dispărut. În prima seară a atacat un taximetrist cu un cuţit, spărgându-i geamul taxiului pentru că îndrăznise să-i taie calea. În zilele următoare am primit zeci de rapoarte de la sistemul GPS prin care eram anunţaţi că maşina este condusă brutal, depăşiri de viteză în localitate cu 170-180 km la oră“, povesteşte Cristian Vasile.

Oamenii firmei au pornit discret în urmărirea lui şi l-am fotografiat în trafic de mai multe ori, pentru a avea probe la reclamaţiile la Poliţie. „Am fost la sediul Poliţiei Rutiere şi le-am descris situaţia şi le-am sugerat să încerce o operaţiune discretă. Ne-am oferit să le punem noi la dispoziţie maşini cu numere de alte judeţe pentru a nu stârni suspiciuni. Mi-au spus că au ei tacticile lor şi că ştiu cum să acţioneze, însă nu l-au prins“, adaugă bărbatul.

Urmărit ca-n filme, scăpat ca-n România

„I-am rugat să aibă totuşi în vedere că omul este recidivist, proaspăt liberat condiţionat şi cu absolut nimic de pierdut.Singura lui grija este să nu fie capturat. Ce credeţi că au făcut poliţiştii?! Au pus în mişcare mai multe echipaje de poliţie şi au pornit în urmărirea lui. Îi auzeam la telefon în timp ce le furnizam online poziţia maşinii prin GPS ce strategie au abordat - plasarea în toate intersecţiile a maşinilor de poliţie - şi puteam să jur că va sfârşi tragic operaţiunea”, a mai spus Cristian Vasile.

Acesta a mai relatat că atunci când l-au văzut pe Donciu poliţiştii au pornit girofarele şi au încercat să-l someze să oprească maşina şi să-l blocheze. Evident, interlopul a refuzat să oprească, a „zburat” peste vreo două borduri , s-a strecurat printre copii şi oameni aflaţi pe trotuar, a sărit din mers din maşină făcându-se nevăzut într-o scară de bloc din Cartierul Micro 40 din Galaţi. Poliţia s-a văzut neputincioasă şi a renunţat la prinderea lui.

„Au ridicat maşina şi au dus-o la sediul Poliţiei Rutiere de unde un criminalist a luat amprente şi a găsit un pumnal cu amprentele sale , telefonul mobil şi încărcătorul uitat pe scaun. Şi cd-urile cu Nebunia lui Salam. Poliţia a justificat eşecul prinderii acestuia prin faptul că nu au echipamente şi logistica necesară. L-au fugărit cu Logan MCV Diesel cu 450.000 km la bord şi cu Polo de 65 de cai. Suspectul conducea un VW şi avea 140 de cai. Noi abia aşteptăm ca Donciu să închirieze din nou. I-am pregătit un BMW”, glumeşte Cristian Vasile.

Cazuri ca la nebuni la închiriat maşini

Cristian Vasile ne-a  făcut şi un soi de top al celor mai bizare cazuri care au prejudiciat societatea. Un alt interlop a reuşit performanţa de a vinde maşina închiriată, cu acte false, apoi a trimis firmei mesaj că a lăsat-o la Curtea de Argeş şi a plecat din ţară. Est Auto a recuperat-o, dar când aproape să ajungă cu ea la Galaţi s-a pomenit sunată de Poliţia, care a a sechestrat-o pentru trei luni, până când anchetatorii au lămurit lucrurile.

„Un alt individ a închiriat un Caddy, a dat 20 de euro şpagă la vameşi la moldoveni şi a dat o fugă până la Cahul să-şi ia tutun şi să pună carburant, că acolo e mai ieftin. Numai că a pus benzină în loc de motorină... În ziua de Paşte, la ora 11,00, ne-a sunat să ne anunţe că nu mai porneşte şi că el ce face, că mai are trei zile plătite. ai avea 3 zile plătite...”, povesteşte patronul Est Auto.

În fine, un alt client a închiriat un Megane şi a doua zi dimineaţă, la 8,00, a lovit trei maşini în Iaşi. Poliţia l-a găsit cu alcoolemie 1,2 la mie. „Ne-a zis la telefon că nu e beat.A mâncat dimineaţa o salată şi a pus un pic de oţet. Nici dacă punea trei litri de oţet nu ieşea 1,2 la mie. Culmea este că ne-a cerut să-i ducem altă maşina la schimb, să-şi contribuie drumul, că se duce  în pelerinaj la mănăstiri”, a mai povestit Cristian Vasile.

Cine răspunde de maşina închiriată

Răspunderea pentru maşinile închiriate aparţine, conform contractului, persoanei care le preia, ulterior litigiile legate de defecţiuni urmând să fie soluţionate în instanţa civilă sau pe calea anchetei penale, după caz.

citeste totul despre: