Galaţiul îşi „trage“ un logo de trei ori mai scump decât al Bucureştiului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ionuţ Pucheanu, primarul oraşului Galaţi FOTO Adevărul
Ionuţ Pucheanu, primarul oraşului Galaţi FOTO Adevărul

Municipalitatea gălăţeană tocmai a lansat oferta de achiziţie pe sistemul electronic de achiziţii publice, valoarea estimată a contractului fiind de 135.000 de lei. Pe lângă obţinerea unui logo, Primăria intenţionează să refacă şi site-ul propriu.

Demersurile capitalei României de a-şi stabili un simbol grafic cu care să-şi asocieze numele a trezit ecouri surprinzătoare la malul Dunării. Mai precis, autorităţile de la Galaţi au anunţat că au lansat pe sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP) o ofertă de a achiziţiona o producţie grafică (denumirea din caietul de sarcini este „Branding şi identitate vizuală a municipiului”) ce va rămâne de aici înainte un element-cheie în identificarea oraşului Galaţi în spaţiul virtual, pe afişe şi în toate actelele oficiale.

În acest scop, bugetul local a prevăzut o sumă de 135.000 de lei (cu tot cu taxa pe valoarea adăugată), adică de aproape trei ori mai mult decât a plătit Bucureştiul pentru logoul pe care tocmai l-a cumpărat (cu doar 50.000 de lei), iar maniera aleasă pentru achiziţie este destul de controversată, dat fiind că nu se va organiza un concurs de idei (aşa cum au procedat alte oraşe), ci o licitaţie care are ca principal criteriu cel mai scăzut preţ.

Vestea că Primăria din Galaţi a început procedurile a stârnit imediat controverse acerbe pe internet, gălăţenii împărţindu-se în două tabere. În vreme ce unii consideră obţinerea unui logo ca fiind un gest firesc, civilizat, menit să simplifice promovarea zonei turistice, dar şi a oportunităţilor de afaceri, ceilalţi cred că ideea autorităţilor locale este o „tichie de mărgăritar”, câtă vreme oraşul de la Dunăre are momentan probleme mult mai grave de rezolvat, cum ar fi falimentul termoficării sau surparea falezei.

Ionuţ Pucheanu (PSD), primarul Galaţiului, a explicat că suma alocată pentru achiziţie nu se poate compara cu cea de la Bucureşti deoarece este vorba de produse diferite.

„Primăria Capitalei a căutat doar logo. Noi avem un întreg sistem pe care încercăm să-l implementăm. De la site-ul nou al Primăriei, până la logo. Toate lucrurile trebuie armonizate şi gândite într-un tot. Dacă vreţi să facem tot pe bucăţele, nu ajungem nicăieri, stagnăm”, a declarat Pucheanu, care a mai spus că lucrurile ieftine sunt, de regulă, de slabă calitate. 

În acelaşi timp, edilul susţine că Galaţiul este unul dintre foarte puţinele oraşe româneşti cu peste 100.000 de locuitori care încă nu şi-au stabilit un logo.

„Un oraş este ca un produs ce trebuie promovat. Clujul, Timişoara, Sibiul, Baia Mare, Alba Iulia şi multe altele au identitate vizuală. Vă întreb aşa, Coca Cola de ce şi-a făcut un brand? De ce şi-a făcut un slogan? Pentru că rămâne în mintea oamenilor, nu? Aşa eşti cunoscut, iar Galaţiul a avut mari probleme la acest capitol în ultimii ani”, a mai declarat primarul Galaţiului.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite