Galaţi: UPC România este acuzată de „practici comerciale incorecte”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Galaţi: UPC România este acuzată de „practici comerciale incorecte”
Galaţi: UPC România este acuzată de „practici comerciale incorecte”

Comisariatul Regional pentru Protecţia Drepturilor Consumatorilor  Galaţi susţine că furnizorul de servicii şi-a condiţionat clienţii să aleagă între renunţarea  la 12 programe de televiziune şi încheierea de noi contracte, în condiţiile impuse de firmă, după trecerea sistemul digital.

Furnizorul de televiziune prin cablu UPC România a solicitat Tribunalului Galaţi să suspende aplicarea unei decizii emise de Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC,fostul OJPC), prin care era obligat să înceteze „practicile comerciale incorecte”.

Firma a încasat şi o amendă usturătoare de 15.000 de lei întrucât, din data de 30.03.2009, abonaţii UPC din Galaţi nu au mai putut recepţiona programele din pachetul Extra Basic şi HBO analogic. În total, este vorba de 12 programe din grilă, care în prezent nu mai pot fi recepţionate decât cu UPC Digital, în condiţiile în care gălăţenii au încheiate contracte ce stipulează difuzarea acestora în format analogic.

CRPC Galaţi şi-a motivat decizia de sancţionare a furnizorului de servicii considerând că UPC şi-a condiţionat practic clienţii fie să renunţe la 12 programe, fie să încheie noi contracte, valabile doi ani, în condiţiile impuse de firmă.

De la analogic, la digital, fără bani în plus ?

Reprezentanţii UPC au susţinut în faţa instanţei de judecată că pachetele de programe HBO şi Discovery (în afara celor de bază cu aceeaşi titulatură) sunt suplimentare, acesta fiind motivul pentru care nu au mai fost furnizate în sistem analogic.

Cât despre furnizarea serviciilor de cablu în sistem digital, compania consideră că reprezintă un progres tehnic întrucât permite furnizarea unui număr mai mare de programe decât sistemul analogic şi împiedică piratarea.

„Trecerea la sistemul digital nu reprezintă o condiţionare a clientului, deoarece nu înseamnă costuri suplimentare pentru acesta. Aducerea la îndeplinire a deciziei Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor presupune pierderi financiare substanţiale pentru UPC”, susţin în cererea de chemare în judecată reprezentanţii UPC România.

De cealaltă parte, Protecţia Consumatorilor consideră că, prin această afirmaţie, UPC  se culpabilizează şi mai tare întrucât „rezultă în mod clar scopul urmărit de prestatorul de servicii şi anume câştigurile financiare şi lipsa totală de respect faţă de consumatori şi drepturile acestora”.

Conducerea instituţiei aşteaptă finalizarea procesului pentru a putea dispune anularea noile contracte  încheiate cu abonaţii care au dorit să-şi păstreze cele 12 programe prin cablu.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite