Galaţi: Traficul infernal, rezolvat prin sensuri giratorii

Galaţi: Traficul infernal, rezolvat prin sensuri giratorii

Sensurile giratorii-soluţia propusă de edili pentru rezolvarea problemei aglomeraţiei Foto Bogdan Dimofte

Proiectul "Politici Publice.ro" îşi dovedeşte utilitatea unele sugestii ale cetăţenilor fiind deja luate în considerare

Ştiri pe aceeaşi temă

Cea mai frecventă recomandare a gălăţenilor care vizitează site-ul este eliminarea transportului de tip maxi-taxi

Creşterea semnificativă a traficului în oraş provoacă aglomeraţie, fiind afectaţi, în egală măsură, atât pietonii, cât şi participanţii la trafic.

Pentru a reduce aglomeraţia din traficul urban, există alternative: mersul pe jos şi ciclismul, transportul în comun, utilizarea scuterelor sau a motocicletelor.

Iniţiativa, venită din partea Centrului de Dezvoltare SMART Galaţi, prin proiectul „Mobilitatea urbană", vizează tocmai aceste aspecte. La împlinirea unui an de la lansarea proiectului, rezolvarea aglomeraţiei urbane este văzută diferit de gălăţeni.


Sergiu Onofrei, salariat la Arcelor Mittal Steel din Galaţi, crede că singura soluţie este desfiinţarea în totalitate şi scoaterea de pe trasee a microbuzelor maxi-taxi şi înlocuirea lor cu autobuze particulare.


"În plus, municipalitatea ar trebui să promoveze transportul electric. Tramvaiul, prin construcţia lui este un mijloc de transport ecologic aproape 100%. Rămâne problema poluării fonice din cauza liniilor vechi de peste 30 ani, cârpite, tocite şi rupte. Să nu uităm că tramvaiul în Galaţi are peste 110 ani! Troleibuzul este şi el 90% ecologic", afirmă Sergiu Onofrei, unul dintre gălăţenii care şi-au exprimat opinia pe „Politici Publice.ro".


Un biolog din Galaţi, Ionuţ Oraca, propune interzicerea circulaţiei maşinilor măcar două zile pe săptămână şi încurajarea transportului în comun.

"La serviciu, trebuie să mergem cu maxi-taxi şi troleibuze, iar maşinile proprietate personală le putem folosi pentru vacanţe şi alte deplasări în afara localităţii. De asemnea, trebuie încurajat mersul pe bicicletă deoarece acesta este benefic sănătăţii şi nu poluează", scrie biologul pe forumul Centrului SMART.


Şi studenţii au luat în serios proiectul şi au venit cu propuneri interesante. Ciprian Mihalcea crede că traficul ar putea fi fluidizat şi prin înlocuirea semafoarelor cu sensuri giratorii.

"Ambuteiajele din sensurile giratorii sunt de mai scurtă durată decât cele de la semafoare. Aşteptarea şoferilor este chiar şi de patru ori mai scurtă", spune tânărul. El mai crede că şi construcţia de parcări subterane ar putea duce la mărirea numărul de benzi de circulaţie pe principalele artere rutiere.


Probabil că edilii au fost inspiraţi de sugestia lui Ciprian atunci când au decis amenajarea a două noi sensuri giratorii.


citeste totul despre: