FOTO Primăria Galaţi bagă încă 887.000 de euro în astuparea gropii de la „Elice”. Una dintre firmele contractante apare într-un dosar de corupţie

FOTO Primăria Galaţi bagă încă 887.000 de euro în astuparea gropii de la „Elice”. Una dintre firmele contractante apare într-un dosar de corupţie

Aşa arăta groapa în 2010, anul debutului ei FOTO Adevărul/Corina Tătaru

Licitaţia a fost câştigată de asocierea dintre firmele Servland SRL Galaţi şi Proexrom SRL Iaşi, iar preţul contractat conţine TVA şi include proiectarea şi execuţia lucrării, adică astuparea definitivă a gropii, cunoscută sub denumirea de „gropzilla”, până la 15 august 2017.

Se pare că autorităţile de la Galaţi au decis să pună capăt celebrei gropi „gropzilla”, care urâţeşte Faleza Dunării de şase ani. Rămâne, evident, de văzut, dacă actuala tentativă va avea şi succes, având în vedere că până acum bugetul local a cheltuit aproape 1,5 milioane de euro, pentru diverse încercări de a stabiliza terenul.

Potrivit biroului de presă a Primăriei Galaţi, în urma licitaţiei publice s-a atribuit, în aceste zile, contractul „Remediere a accidentului de teren de pe amplasamentul B-dul. Marea Unire, zona Elice – Faleza Superioară – Faleza Inferioară”.

Valoarea contractului pentru proiectare şi execuţie este de 3.992.220 lei cu TVA (adică 887.000 de euro), iar firmele care se înhamă la treabă, în asociere, sunt Servland SRL Galaţi şi Proexrom SRL Iaşi.

Despre firma Servland SRL ştim că este înfiinţată din 2001 şi că a avut lucrări de construcţii mai ales pe platforma ArcelorMittal. Potrivit site-ului propriu, are circa 60 de angajaţi şi ar avea în portofoliu peste 200 de contracte importante.

Proexrom SRL Iaşi este una dintre firmele cu un deosebit renume în proiectarea şi expertizarea de obiective civile, având contracte numeroase pe tot teritoriul României.

Numele acestei firme apare însă şi în circumstanţe mai puţin obişnuite, respectiv în dosarul întocmit de către Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) conducerii Consiliului Judeţean Cluj privind lucrările efectuate la aeroportul Cluj. În dosar sunt implicaţi fostul preşedinte al CJ Cluj, Horia Uioreanu, şi omul de afaceri Ioan Bene, patron al firmei Napoca SA, însă în sarcina firmei ieşene nu s-a reţinut nicio faptă de natură penală.

Revenind la contractul  tocmai încheiat, să spunem că durata prevăzută este de 210 de zile (adică în jurul datei de 15 august 2017), dintre acestea 90 fiind pentru proiectare, iar 120 de zile pentru execuţie.

Vă reamintim faptul că în zona „Elice” carosabilul s-a surpat pentru a patra oară în ultimii cinci ani, de fiecare dată încercându-se, fără succes, stabilizarea terenului. Din cauza faptului că nu a fost identificat factorul declanşator, în anul 2012 s-a decis ca circulaţia în această zonă să fie deviată.

Aceasta este

Imagini din aceeasi galerie
  • Aceasta este
  • Specialiştii chemaţi să verifice situatia s-au declarat pesimisti:
  • Semnele alunecării de teren se vad si pe Faleza superioară.
  • Sub acest părculeţ se află un uriaş canal colector al canalizării, de la care se pare că pornesc toate problemele falezei gălăţene.
  • Autorităţile au închis porţiunea de bulevard afectată de surpare şi au preferat să devieze traficul prin altă parte.
  • Au fost mai multe încercări de a astupa uriaşa groapă de pe Faleza. Toate au eşuat.
  • Aşa arăta prima variantă a
  • Specialiştii spun că aici este cheia surpărilor, în această aglomerare de conducte
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările