Evidenţa Populaţiei: cereţi documentele de identitate din timp, pentru a evita aglomeraţia din  preajma alegerilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO arhiva Adevărul
FOTO arhiva Adevărul

Recomandarea se referă, evident, la persoanele ale căror cărţi de identitate au expirat, sunt deteriorate, au fost pierdute ori trebuiesc schimbate în alte condiţii prevăzute de lege.

Pentru că tot se apropie cu paşi repezi alegerile parlamentare, cetăţenii cu drept de vot, ale căror cărţi de identitate au expirat, au fost pierdute, sunt deteriorate ori se află în alte situaţii prevăzute de lege care impun schimbarea, sunt invitaţi să se prezinte în timp util la sediul Serviciului Evidenţa Persoanei pentru a obţine documente noi. 

Cazuri în care puteţi cere un nou act de identitate

Este bine să ştiţi că serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor eliberează un nou act de identitate în următoarele cazuri:

a) la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmează a fi preschimbat;

b) dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, data ori locul naşterii;

c) în cazul schimbării domiciliului;

d) în cazul schimbării denumirii sau rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotări iimobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor;

e) încazul atribuirii unui nou CNP;

f) în cazul deteriorării actului de identitate;

g) în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;

h) când fotografia din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;

i) în cazul schimbării sexului; 

j) în cazul anulării;

k) pentru preschimbarea actelor de identitate care nu se mai emit, dar sunt valabile.

În ce termen legal se poate cere un nou document

Titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat să solicite eliberarea unui nou act de identitate, după cum urmează:

– cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puţin de 15 zile, în situaţia prevăzută la lit. a);

– în termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile prevăzute la lit. b) – j);

– oricând, în situaţia prevăzută la lit. k).

Documente necesare pentru eliberarea unei noi cărţi de identitate, ca urmare a expirării

a) Cererea pentru eliberarea actului de identitate;

b) actul de identitate, expirat;

c) certificatul de naştere, original şi copie;

d) certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original şi copie;

e) hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă, după caz, original şi copie;

f) certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie;

g) certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original şi copie;

h) documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;

i) chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate.

Programul de lucru cu publicul al instituţiei din Galaţi (în sediul din strada Domnească nr.102) este: luni, marţi şi joi (între orele 8,30-16,00), miercuri (10,30-18,00) şi vineri (8,30-12,00). 

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite