Cum se tractează corect o maşină. Regulile banale care trebuie respectate pentru a nu avaria autovehiculele

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: www.bestautovest.ro
Foto: www.bestautovest.ro

Zilnic vedem în trafic maşini tractate. Din păcate, de cele mai multe ori tractarea se lasă cu smucituri şi chiar avarieri ale autovehiculelor pentru că nu se execută corect.

Orice şofer poate rămâne cu maşina în mijlocul drumului. Poate fi o problema electrică sau motorul se poate cala. Prietenii pe care îi chemaţi să vă tracteze, dar şi dumneavoastră, trebuie să respectaţi câteva reguli banale ca să nu vă alegeţi în final cu maşinile avariate. Vă prezentăm mai jos cele mai importante dintre acestea.

Evitaţi aglomeraţia

Când avem ghinionul să ne lase baltă maşina în oraş, primul lucru pe care trebuie să îl facem este să împingem maşina într-un loc sigur, unde să nu încurce circulaţia. Dacă nu reuşim singuri, cerem ajutorul altor şoferi sau al unor pietoni. Nu vă apucaţi apoi să le cereţi prietenilor să vină să vă tracteze în timpul zilei, când aglomeraţia este maximă. Nu veţi face altceva decât să vă complicaţi inutil situaţia pentru că tractarea unei maşini necesită manevre complexe, ce presupun un anumit timp pentru a le efectua şi nu vreţi să faceţi asta când aveţi autovehicule atât în faţă, cât şi în spate. Dacă nu doriţi să cereţi o platformă care să vă ridice maşina, după ce aţi împins-o într-o zonă unde nu deranjează pe nimeni, reveniţi seara cu câţiva amici şi tractaţi maşina la un service în siguranţă.

Nu porniţi avariile

Mulţi şoferi pornesc avariile când sunt tractaţi pentru a le semnaliza celorlalţi conducători auto din trafic că au o problemă la maşină. Rezistaţi acestui impuls pentru că vă veţi crea dureri de cap singuri. Dacă veţi fi nevoiţi să depăşiţi o maşină parcată, şoferii din spate nu vă vor sesiza intenţia pentru că aveţi avariile pornite şi riscaţi să provocaţi un accident rutier. Evident, dacă un şofer grăbit, cum sunt atâţia în trafic, va începe să vă claxoneze pentru că nu ştie de ce vă deplasaţi cu viteza melcului, puteţi pune pentru câteva secunde avariile.

Cu ce tractăm maşina

Pentru că nu ştiţi niciodată când puteţi rămâne cu maşina în drum, este bine să aveţi în portbagaj o şufă sau un cablu de tractare. Se găsesc de cumpărat peste tot, inclusiv în supermarketuri, dar este bine să achiziţionat ceva de calitate, astfel încât să nu vă treziţi că se rupe în timpul tractării şi vă avariază maşina. Acest lucru nu se va întâmpla cu siguranţă dacă tractarea se va realiza corect.

Autovehiculul care tractează nu frânează

Secretul unei tractări cât mai line, fără smucituri, stă în faptul că maşina care efectuează tractarea nu va frâna în timpul efectuării operaţiunii. Poate părea cumva bizar, însă şoferii care au mai efectuat tractări sunt cei care au venit cu soluţia. Cablul de tractare trebuie să fie în permanenţă întins, iar acest lucru nu se poate realiza decât dacă maşina din spate frânează atunci când este cazul. Asta înseamnă că şoferul maşinii tractate trebuie să anticipeze situaţiile care se pot ivi în trafic şi să frâneze din timp. Tocmai de aceea şoferul care va conduce autovehiculul care tractează trebuie să aibă ceva experienţă la volan, astfel încât să poate conduce maşina în siguranţă şi doar la nevoie să ciupească uşor frâna, urmând ca acest lucru să fie făcut cu preponderenţă de conducătorul auto al autovehiculului tractat. Şoferii care fac pentru prima dată aşa ceva, au toate şansele să îşi avarieze serios maşinile. Astfel, dacă şoferul din faţă frânează la apariţia unui obstacol, acelaşi lucru îl va face şi cel din spate, iar cablul de tractare se slăbeşte. Când pleacă din nou, maşina din faţă o va smuci inevitabil pe cea din spate, iar dacă sunteţi ghinionişti, autovehiculul din spate poate călca cu roţile pe cablul de tractare şi vă puteţi lesne închipui ce se va întâmpla într-o astfel de situaţie. După cum se poate observa, operaţiunea nu este una deloc uşoară şi tocmai de aceea trebuie efectuată seara sau dimineaţa devreme, când traficul rutier este redus.

Reguli minimale

Este de domeniul evidenţei că viteza de deplasare a maşinilor în timpul tractării trebuie să fie redusă, astfel încât acestea să poată fi oprite în siguranţă dacă situaţia din trafic o va impune. La fel de evident este că trebuie să avem contactul pus la maşina tractată, chiar dacă motorul nu merge, astfel încât volanul să fie deblocat. Deşi poate banal, sunt destul de mulţi şoferi care uită acest detaliu şi se trezesc că nu pot manevra maşina în trafic după ce a început tractarea. O recomandare extrem de importantă este ca cei doi şoferi să păstreze permanent comunicarea. Aceasta se poate realiza uşor prin telefon cu handsfree sau staţii de comunicare şi va uşura mult deplasarea pentru că conducătorii auto se vor putea avertiza reciproc când virează, frânează sau schimbă banda de circulaţie.

Galaţi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite