Cum ne raportăm la propriile gânduri. Legătura dintre gradul de conştienţă şi un neurotransmiţător important

Cum ne raportăm la propriile gânduri. Legătura dintre gradul de conştienţă şi un
neurotransmiţător important

Foto: arhivă Adevărul

De gradul de conştienţă al fiecăruia dintre noi depinde măsura în care gândurile ne controlează sau noi reuşim să facem acest lucru. Mulţi dintre noi se regăsesc pe primul nivel de conştienţă, responsabil doar cu supravieţuirea.

Conştienţa este o stare ce permite unei persoane să se conecteze la propriul interior şi să poată accesa informaţiile şi emoţiile pe care le doreşte. Un înţelept spunea ”fiţi conştienţi cât de inconştienţi sunteţi”.

”A fi conştient de prezent este esenţa vieţii, pentru că aceasta permite accesarea bucuriei, a succesului şi un nivel înalt de spiritualitate. Este necesar totuşi să facem diferenţa între conştiinţă şi conştienţă. Conştiinţa reprezintă energia, în timp ce conştienţa este capacitatea fiecăruia dintre noi de a se branşa, de a se conecta la această energie”, explică psihologul Stelian Chivu.

Fiecare dintre noi este conştient în funcţie de cât de mult reuşeşte să trăiască în prezent. Asta pentru că mulţi îşi canalizează gândurile şi energia fie în trecut, fie în viitor. O persoană are cam 60.000 de gânduri într-o zi, iar asta îi consumă foarte multă energie.

” De cele mai multe ori nu suntem conştienţi de zona în care se duc gândurile noastre, de frecvenţa gândurilor noastre. Abia când reuşim să ne controlăm propriile gânduri, putem spune că suntem conştienţi. Putem face asta filtrând sau creând o barieră faţă de gândurile negative venite din exterior sau cele interioare care nu ne plac”, susţine psihologul Stelian Chivu.

Nivelurile de conştienţă

Există şapte niveluri de conştiinţă şi fiecare dintre noi poate identifica uşor pe care dintre acestea se găseşte în momentul de faţă. Primul nivel este cel primar, care se bazează pe hrană, siguranţă, adăpost şi somn, deci doar pe supravieţuire. Cel de-al doilea nivel este cel sexual, în timp ce al treilea este cumva dual, în sensul că aici se regăsesc atât persoanele cărora le place să controleze, dar şi cei care vor să fie conduşi. Este un nivel al fricii, unde avem o conştiinţă a dominatului sau a dominatorului.

”Tocmai de aceea este atât de important să devenim conştienţi, pentru că astfel putem face uşor trecerea de la suferinţă la bucurie. De obicei, gândurile negative nu sunt conştientizate sau sunt conştientizate prea târziu de către cel în cauză, când starea emoţională se instalează. Cu cât există o lipsă de conştienţă mai mare, cu atât individul va suferi mai mult”, detaliază psihologul Stelian Chivu.

Pe nivelul al patrulea de conştiinţă se găseşte iubirea, conştiinţa sufletului şi cea a spiritului, conştiinţa unităţii, devotamentului şi ajutorului necondiţionat. Cine reuşeşte să acceseze nivelul al cincilea, are acces la conştiinţa inspiraţiei, a imaginaţiei şi intuiţiei. Pe acest nivel cuvintele sunt de multe ori de prisos, două persoane reuşind să se înţeleagă doar din priviri. Nivelul al şaselea de conştienţă este extrem de rafinat pentru că se ocupă de conştienţa propriilor gânduri, în sensul că le filtrează şi finalmente le controlează, astfel că cel în cauză devine creatorul propriului prezent.

”Nu este nimic complicat aici. Conştienţa propriilor gânduri îţi permite să ai permanent controlul asupra acestora. E ca şi când ai telecomanda în mână şi în loc să laşi pe un canal unde rulează un film de groază, schimbi pe alt post unde este o comedie sau un film de dragoste”, face o mică comparaţie psihologul Stelian Chivu.

Pe  nivelul al şaptelea găsim conştiinţa divinităţii interioare, a dumnezeirii trăite şi dăruite. Lucrurile sunt, de fapt, foarte simple. Cine nu este conştient de propriul interior, nu conştientizează nici exteriorul.

Testul simplu prin care aflăm cât de mult ne controlăm gândurile

Fiecare dintre noi poate face un test simplu, prin care să verifice pe ce nivel de conştienţă este. Astfel, timp de 21 de secunde ne vom verifica respiraţia, fiind siguri că nu suntem perturbaţi de niciun gând. Este necesar să fim atenţi la gândurile reflex, cu care ne-am obişnuit şi care au tendinţa să ruleze fără să realizăm acest lucru.

”Dacă în acest interval de timp nu reuşesc să îmi controlez gândurile, am nevoie să fac  exerciţii scurte şi dese, prin care să verific mereu câte secunde reuşesc să stau fără să mă gândesc la ceva”, explică psihologul Stelian Chivu.

O altă tehnică este să vă analizaţi gândurile pozitive şi cele negative pe care le aveţi în timpul unei zile. Pasul următor este să eliminaţi treptat gândurile negative, urmând să le înlocuiţi cu gânduri pozitive.

”Când devii conştient, te trezeşti şi trăieşti în acel prezent pe care ţi-l doreşti sau aşa cum ţi-l construieşti. Fizic se produc nişte modificări la nivelul organismului, în sensul că glanda pineală va produce pinolină, un neurotransmiţător care ne măreşte capacitatea de a înţelege lucrurile mai uşor, ne ajută să ne expansionăm conştienţa şi să avem acces la informaţiile de care avem nevoie şi când avem nevoie”, conchide psihologul Stelian Chivu.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: