Cum protejăm parbrizul maşinii de zgârieturi. Factorii care măresc orice crăpătură, făcând reparaţiile inutile

Cum protejăm parbrizul maşinii de zgârieturi. Factorii care măresc orice crăpătură, făcând reparaţiile inutile

Spălarea geamurilor trebuie să se facă cu lavete din microfibră cu ţesătură strânsă Foto: www.cars.ro

Deşi această problemă pare oarecum banală, decizia proprietarilor de a ignora zgârâieturile şi crăpăturile de pe geamurile maşinii se dovedeşte ulterior extrem de costisitoare.

Ştiri pe aceeaşi temă

Puţini şoferi ştiu că parbrizul, geamurile laterale şi luneta nu sunt făcute din acelaşi material. Asta nu înseamnă că nu este tot sticlă, ci doar că tipul sticlei şi numărul de straturi diferă în funcţie de destinaţia geamului.

Când vine vorba de curăţarea geamurilor, majoritatea specialiştilor recomandă folosirea produselor fără amoniac. ”Căutaţi agenţi de curăţare pe care scrie clar că nu afectează geamurile fumurii, dacă aveţi astfel de geamuri la maşină, şi nu ar trebui să aveţi nicio problemă. Evitaţi cârpele de prin casă sau din garaj şi achiziţionaţi o microfibră cu ţesătură strânsă. Nu cumpăraţi cele mai ieftine microfibre pentru că frustrarea indusă de cantitatea de scame va atinge un nivel alarmant. Puteţi începe cu geamurile laterale şi lunetă şi să lăsaţi ce e mai greu la sfârşit, adică parbrizul. Coborâţi geamurile şi curăţaţi marginile”, explică Florin Marin Bogdan, şef de lucrări la Facultatea de Inginerie din Galaţi.

Cum curăţăm parbrizul

Pentru curăţarea parbrizului vom folosi aceleaşi produse  amintite anterior, cu o precizare. Trebuie să înlăturaţi cu mare atenţie petele de apă,  pentru că acestea sunt depuneri minerale ce apar după evaporarea apei şi pot fi înlăturate folosindu-se un polish special de sticlă aplicat de mână sau cu un polisher. Dacă maşina este nouă, ştergătoarele sunt impecabile, dar odată cu trecerea timpului se degradează şi îşi pierd abilităţile.

”Prin urmare, trebuie să curăţaţi ştergătoarele în mod constant, aşa cum faceţi şi cu parbrizul. Atât temperaturile ridicate, cât şi cele joase, vor scădea performanţele ştergătoarelor până în punctul în care vor afecta parbrizul. Ca să nu se întâmple asta, le puteţi prelungi viaţa, cumpărând produse speciale de întreţinere pentru ştergătoare, care păstrează cauciucul moale şi cu o eficienţă crescută. O altă îmbunătăţire pe care o puteţi aduce este să adăugaţi aditivi speciali în lichidul folosit pentru spălarea prabrizului”, detaliază Florin Marin Bogdan.

Curăţarea corectă a gheţii în sezonul rece

Cei mai mulţi şoferi apelează la sistemul de ventilaţie pentru a topi gheaţa şi zăpada care se depun iarna pe geamurile maşinii. Anumite modele de maşini sunt dotate cu un sistem de degivrare, care se foloseşte de sistemul electric al maşinii pentru a topi gheaţa de pe parbriz. Chiar şi aşa, există un risc de care mulţi proprietari de maşini nu sunt conştienţi. Crăpăturile din parbriz cauzate de pietricelele proiectate de alte maşini se vor extinde din cauza schimbărilor mari de temperatură.

Există o sumedenie de produse de dezgheţare care pot fi folosite pentru a topi gheaţa de pe geamuri, însă puteţi pune în practică o metodă care să vă economisească bani şi chiar să prevină formarea gheţii. ”Amestecaţi într-o sticlă cu pulverizare o soluţie cu o parte oţet şi trei părţi apă şi în fiecare zi când ajungeţi acasă, daţi pe geamuri, după care ştergeţi surplusul. Veţi avea surpriza dimineaţa să constataţi că geamurile nu au mai îngheţat”, susţine Florin Marin Bogdan.

Dacă maşina dumneavoastră nu este dotată cu sistem de degivrare, nu este indicat să faceţi câteva lucruri. Nu aruncaţi apa fierbinte pe parbriz pentru că riscaţi să îl spargeţi datorită diferenţei considerabile de temperatură. Mai mult, evitaţi să înlăturaţi gheaţa cu obiecte ascuţite pentru că cel mai probabil veţi zgâria sau crăpa parbrizul.

Cum evităm crăparea parbrizului

Unul dintre cele mai rele lucruri care i se pot întâmpla unui proprietar de maşină este să i se crape parbrizul. Prin urmare, este important să protejaţi parbrizul maşinii voastre pe întreaga durată a anului, nu numai în sezonul rece. Ceea ce este important de ştiut este că diferenţele de temperatură, vibraţiile, şocurile cauzate de gropi şi denivelări, vor mări orice crăpătura minoră, făcând imposibilă repararea acesteia. Aşa că, dacă observaţi o crăpătura minoră, reparaţi-o cât mai repede.

citeste totul despre: