Cum au ajuns britanicii să depindă de o firmă din România: „Vom lucra cu românii harnici şi serioşi şi după Brexit“

Cum au ajuns britanicii să depindă de o firmă din România: „Vom lucra cu românii harnici şi serioşi şi după Brexit“

Lansare de navă la Damen Galaţi FOTO C. Crângan

Declaraţia, făcută de managerul unei mari companii britanice, se referă mai ales la şantierul naval de la Galaţi. În acelaşi timp, conducerea şantierului spune că nu va avea de suferit nici din cauza „războiului” dintre ultimele două guvernări: „Anularea hotărârii de Guvern pentru contrucţia celor patru corvete militare nu ne afectează activitatea în mod esenţial”.

Prezent la Galaţi pentru recepţionarea şi lansarea la apă a unei nave super-specializate, Stephen Blaikie, unul dintre managerii de nivel înalt din cadrul multinaţionalei Bibby Marine Services Ltd (unul dintre cei mai importanţi „jucători” din piaţa montării de cabluri marine şi a transportului de energie) a afirmat, cât se poate de clar, că Brexit n-ar trebui să-i sperie pe partenerii de afaceri harnici şi serioşi ai firmelor britanice.

Blaikie a declarat că, fără niciun dubiu, firma pe care o reprezintă va continua să comande nave la Şantierul „Damen” Galaţi, chiar şi după Brexit.

„Suntem foarte satisfăcuţi de navă. Intrăm pe piaţa aceasta, de întreţinere şi de construcţie a turbinelor eoliene şi intenţionăm să mai construim şi alte nave. Tot la Galaţi. Evident, moneda în care operăm va fi afectată, dar asta nu va afecta afacerile noastre pe termen lung. Vom lucra cu românii harnici şi serioşi şi după Brexit”, a declarat Blaikie.

Firma cu sediul în Marea Britanie, tocmai a preluat pentru activitatea sa o nouă navă produsă la Galaţi, botezată „Bibby WaveMaster 1”, care va avea o misiune specială pe mările şi oceanele lumii.
Nava „Bibby WaveMaster 1”, cu o lungime de 90 de metri, este destinată întreţinerii turbinelor eoliene din Marea Nordului, asigurând transferul şi cazarea personalului, dar, potrivit lui Stephen Blaikie, va fi utilizată şi la dezvoltarea unor viitoare parcuri eoliene.

Este o navă specială de tip Service Operations Vessel (SOV). Echipată cu DP2, nava a fost proiectată de „Damen” cu un sistem de acces cu compensare a mişcării (Walk-to-Work), astfel încât ascensorul către pasarelă are şase platforme de acces. Asta înseamnă că personalul poate întotdeauna să acceseze pasarela evitând folosirea scărilor.

În construirea navei a fost luat în consideraţie avântul industriei turbinelor eoliene şi tendinţă acestora de a avansa către mare, acest concept personalizat garantând accesul confortabil, rapid şi sigur către turbine, cu costuri mai reduse, în peste 80% din situaţii, inclusiv în cazul celui mai dificil scenariu şi anume condiţiile din partea centrală a Mării Nordului.

„Bibby WaveMaster 1” poate rămâne pe mare pe perioade de până la o lună. Cazarea standard tip „Comfort Class 2” asigură 60 de cabine individuale, capacitatea totală de personal la bord fiind de 90 de membri ai echipajului şi specialişti în turbine eoliene.

Interesant este că la Galaţi este în construcţie o „soră geamănă” a navei, care va fi gata în circa doi ani.

„Nu depindem de comenzile statului român”

În acelaşi timp, oficialii şantierului naval din Galaţi au declarat răspicat că firma nu depinde de comenzile statului român (de altfel, România n-a mai comandat nimic aici de mai bine de două decenii), aşa că scandalul covetelor de 1,6 miliarde de euro nu va produce efecte asupra companiei.

Florin Spătaru, directorul de Resurse Umane şi Afaceri Corporatiste al Damen Galaţi, spune că şantierul are comenzi importante pentru următoarea perioadă, Numai în 2017 sunt programate 22 de lansări de nave, dintre care 10 au şi fost deja făcute.

Comenzilor deja existente li se vor adăuga, foarte curând, încă trei: „În aceste zile urmează să fie contractate încă trei nave de dimensiuni medii, cu lungimi între 80 şi 100 de metri. Una dintre ele este o navă de cercetare, iar celelalte două vor fi de transport pasageri”, a spus Florin Spătaru.

Directorul gălăţean a mai afirmat că abrogarea hotărârii de guvern privind construirea la Galaţi a celor patru corvete multirol pentru Ministerul Apărării Naţionale – un contract de 1,6 miliarde de euro, pe 7 ani – nu a afectat „în mod esenţial” planul de afaceri al şantierului gălăţean.

În această perioadă, şantierul tocmai a livrat o super-navă de cercetări oceanice pentru statul german. Oficialii Ministerului Federal al Agriculturii din Germania şi-au arătat deja satidfacţia faţă de performanţele atinse de compania româno-olandeză, motiv pentru care şi-au arătat interesul pentru a mai comanda o navă similară.

Şantierul naval din Galaţi este în top 10 constructori de nave la nivel mondial şi este unul dintre cei mai mari angajatori din România. În firma de bază şi în furnixorii exclusivi de produse şi servicii lucrează circa 9.000 de români.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările