Copiii cu vârste cuprinse între 11 şi 15 ani sunt victime sigure ale pornografiei infantile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu ocazia Zilei Siguranţei pe Internet, a fost lansată la nivel naţional, în ziua de 8 februarie, campania de prevenire a pornografiei infantile pe Internet „TU CUI DAI ACCEPT?”.

Campania preventivă face parte din cadrul proiectului iniţiat de Poliţia Română şi Poliţia Norvegiană, intitulat „Dezvoltare a capacităţii de prevenire şi investigare a cazurilor de pornografie infantilă pe Internet”, proiect susţinut financiar prin Mecanismul Financiar al Spaţiului Economic European.

Pentru o bună conturare a publicului ţintă, cât şi a celui mai explicit concept de comunicare, specialiştii Institutului de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii au realizat o cercetare sociologică, în baza chestionarelor aplicate la nivelul fiecărui judeţ, subiecţi fiind 905 elevi din 46 de şcoli din întreaga ţară.

În urma cercetării s-a conturat ca public ţintă elevii din ciclul gimnazial, cu vârstele între 11 şi 15 ani, aceştia fiind la vârsta descoperirii Internetului şi utilizării reţelelor de socializare.

Conform acestei cercetări peste 80% dintre elevii care utilizează Internetul au conturi pe site-uri de socializare – instant messenger, chat, forum, Hi5, Facebook, My Space, Twitter.

Frecventarea site-urilor de socializare, discuţiile cu copii sau cu alte persoane pe care nu le cunosc în viaţa de zi cu zi, oferirea identităţii reale cât şi transmiterea sau postarea fotografiilor personale sunt mai răspândite în rândul fetelor.

În acest context, conceptul campaniei TU CUI DAI ACCEPT? este acela că în spatele unui profil prietenos se pot ascunde intenţii periculoase.

În vederea diseminării mesajului preventiv şi conştientizării pericolului la care se expun cei tineri în momentul în care navighează pe Internet, a fost realizat un spot al campaniei care va putea fi vizualizat şi aascultat atât la posturile TV şi radio naţionale, cât şi la cele locale.

La nivelul municipiului Galaţi, începând cu luna mai vor avea loc acţiuni preventive într-o unitate de învăţământ ce va fi selectată pentru derularea activităţilor, ocazie cu care vor fi distribuite şi materialele de campanie respectiv: tricouri, mouse-pad-uri, stickuri USB, afişe, pliante, pixuri, etc.

În limita posibilităţilor, la a o parte dintre aceste întâlniri va participa şi purtătorul de cuvânt al campaniei, Florin Grozea de la HI-Q.




Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite