Circulaţia pe Dunăre s-a înrăutăţit în ultimele zile. Nivelul fluviului scade, iar pe sectorul bulgăresc s-au format praguri

Circulaţia pe Dunăre s-a înrăutăţit în ultimele zile. Nivelul fluviului scade, iar pe sectorul bulgăresc s-au format praguri

Dunărea la Galaţi. Foto: C Crângan

Potrivit Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi, există trei puncte critice: la Bechet (unde se fac dragaje), la Corabia (unde se va interveni în zilele următoare) şi Belene-Vardim, sector aflat în administrarea bulgarilor, unde există riscul ca traficul naval să se închidă deoarece vecinii noştri nu fac nimic pentru întreţinerea şenalului navigabil.

Ştiri pe aceeaşi temă

Situaţia circulaţiei navale pe Dunăre pare să devină, cu zi ce trece, tot mai complicată. Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi a anunţat marţi că pe sectorul românesc al fluviului există două puncte critice, la Bechet şi la Corabia,unde adâncimea şenalului navigabil este mai mică de cea stabilită prin convenţiile internaţionale: 2,5 metri.

Potrivit conducerii AFDJ, au început lucrările de dragaj în zona Bechet (de la Km 610 la Porţile de Fier II), urmând ca în zilele ce vin (mai exact după ce se finalizează dragajul la Bechet) să se intervină în cel de-al doilea punct critic: Corabia.

În ciuda eforturilor părţii române de a menţine şenalul în condiţii bune, circulaţia navelor pe fluviu este însă pusă sub semnul întrebării din cauză că pe sectorul de Dunăre gestionat de autorităţile din Bulgaria nu acţionează niciun utilaj de dragaj.

Conform conducerii AFDJ, bulgarii nici măcar nu deţin astfel de utilaje, însă promit de câţiva ani că vor face achiziţiile necesare. Deocamdată, ei deţin doar o navă de măsurare a nivelului fluviului, cu ajutorul căreia mută balizele în funcţie de cum se deplasează şenalul. Soluţia este, însă, total ineficientă, câtă vreme nivelul fluviului a scăzut alarmant.

„Chiar dacă avem şi noi unele probleme, navele circulă pe la Bechet şi Corabia mai bine decât pe sectorul critic administrat de autorităţile bulgare (Belene, Vatim şi Vardim), unde adâncimile sunt de 2 metri – 2,10 metri”, a precizat directorul adjunct al AFDJ Galaţi, Dorian Dumitru.

În prezent, pe sectorul de Dunăre administrat de AFDJ acţionează patru utilaje de dragaj: la Seimeni (aval de Cernavodă, de la km 288 la km 289), la  Albăneşti (de la km 274 la km 276), la  Giurgeni-Vadu Oii (la km 243) şi la Ostrovul Lupului (în amonte de Gropieni, de la km 194 la km 197).

Marţi, 25 august 2015, nivelul Dunării la Galaţi era de 83 cm, cu patru centimetri mai puţin faţă de ziua precedentă, iar la Brăila de 67 cm, în scădere cu cinci centimetri faţă de ziua de luni.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările