Ce trebuie să verificăm primăvara la maşină pentru a circula în siguranţă. Cum prevenim uzura prematură a pneurilor

Ce trebuie să
verificăm primăvara la maşină pentru a circula în siguranţă. Cum prevenim uzura prematură a pneurilor

Foto: arhivă Adevărul

Sunt câteva verificări de rutină pe care orice deţinător de maşină trebuie să le facă la finalul sezonului rece pentru a se asigura că poate circula cu maşina fără pericolul de a provoca accidente rutiere.

Ştiri pe aceeaşi temă

Mulţi şoferi preferă doar să schimbe anvelopele de iarnă cu cele de vară la sfârşitul sezonului rece, fără să facă câteva verificări minimale la câteva componente auto pentru a se asigura că nu sunt deteriorate.

Spălaţi maşina înainte de înlocuirea cauciucurilor

Înainte de înlocuirea pneurilor de iarnă cu cele de vară, după ce temperatura depăşeşte 7 grade Celsius timp de trei nopţi la rând, este necesară o spălare a maşinii, astfel încât să fie îndepărtate de pe cauciucuri particulele de sare şi alţi agenţi de deszăpezire ce ar putea conduce la degradarea peliculei superioare a anvelopei, care favorizează apariţia crăpăturilor.

Schimbaţi cauciucurile între ele

Primăvara este necesară schimbarea cauciucurilor din faţă cu cele din spate, dar şi rotirea de pe stânga pe dreapta a acestora, astfel încât să se uzeze uniform. Nu în ultimul rând, verificaţi cu atenţie cauciucurile, iar dacă au crăpături, fisuri, tăieturi sau gâlme pronunţate, este recomandat să le înlocuiţi pentru că vă vor crea probleme serioase în timpul deplasării.

Presiunea din pneuri

Verificarea presiunii din cauciucuri este o operaţiune peste care nu este recomandat, de asemenea, să săriţi. În caz contrar, riscaţi ca odată cu venirea căldurii, presiunea să crească în pneuri, iar dacă aceasta este deja prea mare, cauciucul ar putea exploda. Dacă aveţi noroc să nu se întâmple asta, veţi avea probleme serioase în cazul în care veţi fi nevoiţi să frânaţi brusc, iar pneurile se vor uza prematur.

Atenţie la jantele din aluminiu

Ulterior, trebuie verificate jantele, în special cele din tablă, care sunt predispuse la oxidare şi îndoire. Dacă jantele sunt mult prea deteriorate, este indicat să cereţi o opinie avizată de la un mecanic şi eventual să le înlocuiţi. În cazul în care aveţi jante din aluminiu la maşină, nu este cazul să vă culcaţi pe o ureche, convinşi că acestea nu pot rugini. Dacă lacul care acoperă jantele se exfoliază din diverse motive, pornind de la lovituri până la pietrişul şi agenţii de deszăpezire de pe carosabil, aluminiul va începe încet să se oxideze. Jantele vor deveni poroase în acele zone şi se vor mânca, iar dacă acest lucru se întâmplă chiar pe marginea acestora, va avea drept consecinţă pierderi de aer în pneuri şi va trebui să le înlocuiţi.

 

 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: