Ce semnale emite autoturismul când ambreiajul este gata să cedeze. Greşelile comune pe care le fac şoferii în trafic

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şoferii conduc de multe ori fără să fie prea atenţi la semnalele pe care le transmite maşina. Acest lucru se poate dovedi deopotrivă periculos şi costisitor. În cazul ambreiajului, dacă conducătorii auto nu merg la un service specializat la primele semne care indică că această componentă auto e pe cale să cedeze, pot avea surpriza extrem de neplăcută de a nu mai putea schimba vitezele şi vor rămâne cu maşina în drum.

Există câteva reguli minimale pe care un şofer trebuie să le respecte pentru a nu ajunge în situaţia de i se defecta ambreiajul la autovehicul. Vă prezentăm mai jos câteva dintre cele mai importante.

1. Când observaţi că pedala de ambreiaj şi-a schimbat poziţia, în sensul că prinde fie prea jos  sau prea sus, este cazul să mergeţi imediat cu maşina în service pentru o verificare.

2. Orice zgomot pe care îl auziţi când cuplaţi ambreiajul este, de asemenea, motiv de îngrijorare. ”Astfel de zgomote, de regulă se aude un huruit, sunt cauzate de rulmentul care s-a uzat foarte mult şi trebuie înlocuit fără întârziere”, explică Florin Marin Bogdan, şef de lucrări la Facultatea de Inginerie din Galaţi.

3. Dacă pedala de ambreiaj este prea moale sau prea tare când o apăsaţi, cel mai probabil de vină este placa de presiune care este pe punctul să cedeze sau o altă componentă a sistemului hidraulic, astfel că se impune o verificare specializată.

4. Cel mai grav este atunci când apăsaţi pedala de ambreiaj, iar aceasta este blocată. ”De regulă, acest lucru se întâmplă când pârghia care apasă placa de presiune s-a blocat. Acest lucru se poate întâmpla fie pentru că pârghia s-a uzat peste măsură, este crăpată sau, şi mai rău, pompa hidraulică a cedat”, detaliază Florin Marin Bogdan.

5. Dacă observaţi umezeală sub pedala de ambreiaj, cel mai probabil acest lucru se datorează pompei hidraulice, care este pe punctul să cedeze. Este obligatoriu să mergeţi imediat într-un service specializat pentru înlocuirea acesteia, în caz contrar riscaţi să rămâneţi fără lichid şi, evident, fără ambreiaj.

6. În cazul în care ambreiajul nu mai cuplează bine, în sensul ca trecerea dintr-o viteză într-alta la rece să se facă relativ uşor, aveţi probleme la placa de presiune. ”Dacă se aude un cârâit când schimbăm în prima treaptă de viteză sau în marşarier, placa de presiune este prea uzată şi nu reuşeşte să mai facă decuplarea completă a ambreiajului de volantă. Înlocuirea plăcii de presiune trebuie făcută imediat”, susţine Florin Marin Bogdan.

7. Mulţi şoferi s-au găsit în situaţia să apese pedala de acceleraţie, motorul să se tureze, dar maşina să nu prindă efectiv viteză. ”Ambreiajul este principalul vinovat într-o astfel de situaţie. S-a uzat extrem de mult şi începe să patineze, ceea ce înseamnă că motorul nu mai este conectat cu transmisia aşa cum ar trebui să fie”, punctează Florin Marin Bogdan.

8. Dacă auziţi zgomote când schimbaţi vitezele, tot placa de presiune este de vină. Din cauza uzurii plăcii de presiune, ambreiajul nu se mai decuplează aşa cum ar trebui, iar o vizită într-un service pentru înlocuirea acesteia este obligatorie.

”Ca să nu ajungeţi vreodată într-una dintre situaţiile amintite, trebuie să respectaţi câteva reguli minimale. Niciodată să nu staţi cu piciorul apăsat pe ambreiaj când maşina este în mişcare. De asemenea, la schimbarea vitezelor, ambreiajul nu trebuie bruscat, ci trebuie ridicat progresiv piciorul de pe pedală. Mulţi şoferi ştiu că nu trebuie să stea cu piciorul apăsat pe ambreiaj la semafor şi cu treapta întâi de viteză cuplată, dar preferă să o ignore. În acest fel, se uzează prematur ambreiajul şi veţi fi pus în situaţia de a-l înlocui cu mult înainte de vreme”, conchide Florin Marin Bogdan.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite