Ce scurgeri de lichide pot apărea la maşină şi cum le recunoaştem. Care este cea mai periculoasă pentru siguranţa în trafic

Ce scurgeri de lichide pot apărea la maşină şi cum le recunoaştem. Care este cea mai periculoasă pentru siguranţa în trafic

Foto: www.4tuning.ro

Una dintre cele mai întâlnite probleme la o maşină sunt scurgerile de lichide. Fie că vorbim de o maşină nouă sau veche, din cauza mai multor factori, pot apărea pete pe asfalt, care ne avertizează că ceva nu este în ordine.

De departe cele mai des întâlnite pete de pe carosabil sunt cele provenite de la uleiul de motor. Acestea sunt cauzate de cele mai multe ori de etanşarea proastă a capacului de tacheţi, a chiulasei sau a băii de ulei. Odată cu trecerea timpului, garniturile din silicon sau cauciuc încep să cedeze şi pe acolo începe să se scurgă ulei. Aceste pete sunt şi cele mai uşor de recunoscut datorită consistenţei.

Lichidul de frână

Lichidul de frână este esenţial pentru circulaţia în condiţii de siguranţă cu maşina. ”Dacă pierdem o parte din uleiul de motor sau cel de la servodirecţie, se va aprinde un senzor în bord şi vom rezolva cumva problema. În schimb, dacă pierdem lichidul de frână, riscul de a produce un accident de circulaţie este foarte mare. Tocmai de aceea, verificările lichidului de frână trebuie să devină o rutină obligatorie pentru orice şofer”, susţine Florin Marin Bogdan.

Antigelul

Dacă observăm o pată mare sub maşină, cel mai probabil aceasta provine de la scurgerea antigelului. ”Pentru că lichidul de răcire este mai subţire şi mai fluid decât uleiul, acesta se va pierde prin orice fisură, oricât de mică, care apare, prin orice şurub nestrâns cât trebuie sau furtun neetanşat. Ca localizare, petele de antigel vor apărea în faţa maşinii, imediat sub bara din faţă, unde este poziţionat radiatorul”, explică Florin Marin Bogdan, şef de lucrări la Facultatea de Inginerie din Galaţi.

Lichidul de servodirecţie

Majoritatea autovehiculelor sunt dotate în prezent cu servodirecţie, un sistem hidraulic compus dintr-o pompă şi mai multe conducte. Dacă maşina este mai veche, sistemul amintit are tendinţa de a ceda destul de repede. În acest context, apar şi scurgerile de ulei de la servodirecţie. Şi asta pentru că lichidul care circulă prin conducte are o presiune mare, iar dacă apare un punct slab, uleiul se va scurge aproape în totalitate din sistem în câteva minute. Vorbim de coliere slăbite sau rupte, ori de capetele furtunelor sertizate, care se deteriorează în timp.

Cum recunoaştem scurgerile de lichide şi de unde provin ele

Lichidul de frână

Poziţia petelor ne va ajuta să identificăm imediat lichidul care se scurge. ”Lichidul de frână se scurge, de regulă, în spatele roţilor, acolo unde conducta intră în etriere, sau se va prelinge pe la pompa de frână, chiar sub vasul de încărcare”, punctează Florin Marin Bogdan.

Antigelul

Scurgerile de antigel pot fi, de asemenea, identificate uşor. În primul rând, acestea vor fi localizate mereu în partea din faţă a maşinii, sub radiator. Petele de antigel se usucă relativ repede, dar dacă verificaţi maşina constant, acestea pot fi observate ca scurgeri de culoare albastră., roz sau verde.

Uleiul de motor

După cum aminteam şi anterior, uleiul de motor poate fi identificat foarte uşor, fiind de culoare închisă, iar dacă punem un deget pe acesta, va fi vâscos şi se va întinde uniform pe degete. Vom găsi pete sau picături de ulei de motor sub baia de ulei, pentru că acestea se vor scurge în acea zonă, ajungând finalmente pe carosabil, iar când le observăm, e musai să acţionăm imediat pentru remedierea problemei.

Uleiul de servodirecţie

În cazul uleiul de servodirecţie, e nevoie de puţină atenţie pentru a înţelege exact de unde provine, în cazul în care găsim scurgeri. ”În jumătate din cazuri, uleiul se va scurge pe lângă vasul de umplere, iar în cealaltă jumătate se va prelinge pe la o îmbinare între două conducte sau se va scurge pe lângă pompa de servodirecţie. Culoarea uleiului de servodirecţie este, de regulă, vişinie”, explică Florin Marin Bogdan.

Uleiul din diferenţial

În cazul în care observaţi o pată sub diferenţial, este evident că aveţi o scurgere de ulei. Un alt element de identificare a acestuia este că uleiul de diferenţial are un miros uşor înţepător.

Uleiul de la cutia de viteze

De regulă, uleiul de la cutie nu prea se scurge, deoarece nu are prea multe garnituri sau orificii pe unde să se întâmple acest lucru. Petele de ulei localizate în locul unde transmisia se uneşte cu motorul provin de la cutia de viteze.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: