Ce este obligatoriu să verificăm la maşinile mai vechi de 7 ani. De ce este important rezervorul de carburant

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: arhivă Adevărul
Foto: arhivă Adevărul

Mulţi şoferi s-au obişnuit să se uite doar la nivelul de ulei, discurile şi plăcuţele de frână, uitând că sunt şi alte piese auto extrem de importante, care necesită verificări constant, dacă nu vor să ajungă cu autovehiculul pe butuci.

Conducătorii auto cu experienţă şi-au făcut un obicei din a verifica cel puţin odată la câteva luni o serie de componente auto a căror importanţă este extrem de mare pentru buna funcţionare a maşinii. Vă prezentăm mai jos cele mai importante dintre acestea.

Conductele de frână

Chiar dacă plăcuţele şi discurile de frână au mereu prioritate la verificare, nu strică ca cel puţin odată la şase luni să mergeţi la un service autorizat, unde un mecanic să arunce o privire la conductele de frână. În timp, din cauza factorilor externi (umezeală, criblură, nisip), dar şi a presiunii interne exercitate constant în timpul deplasării cu autovehiculul, conductele, ca şi furtunele de frână, se uzează, crapă sau chiar plesnesc la un moment dat. Pentru a evita situaţia de a rămâne fără frână în timpul deplasării cu maşina după ce o bună parte din lichidul de frână s-a scurs, faceţi verificări periodice ale acestor componente auto pentru a fi siguri că sunt în condiţii optime de funcţionare.

Cureaua de accesorii

Nici cureaua de accesorii nu intră printre preocupările multor şoferi. Rolul său este extrem de important dacă este să amintim doar două dintre funcţiile sale, fiind vorba de servodirecţie şi curentul electric care alimentează maşina. Cel puţin odată la şase luni este obligatoriu să verificaţi cu atenţie cureaua de accesorii, iar dacă observaţi că s-a crăpat cauciucul sau prezintă urme pronunţate de uzură, nu ezitaţi să o schimbaţi. Asta dacă nu doriţi să vă treziţi cu aceasta ruptă în timpul unei deplasări.

Rezervorul de carburant

Una dintre componentele auto cu care nu e de joacă este rezervorul de carburant. Verificarea lui trebuie să vă intre în obicei, iar aici nu există limită de timp. Motivul este extrem de simplu. O scurgere a rezervorului sau desprinderea acestuia poate provoca o explozie cu consecinţe dramatice atât asupra pasagerilor din maşină, dar şi a celorlalţi participanţi la trafic. În primul rând, trebuie să verificaţi dacă există urme de umezeală pe suprafaţa rezervorului, acest lucru indicând o microfisură sau crăpătură pe unde se scurge combustibil. De asemenea, uitaţi-vă şi după urme de zgârâieturi. Dacă acestea sunt adânci, provenind cel mai probabil de la lovirea unei pietre sau borduri, schimbaţi rezervorul decât să vă treziţi că acesta s-a fisurat. Nu neglijaţi nici zonele în care rezervorul este prins cu şuruburi. Acestea ruginesc în timp şi există pericolul ca după ce aţi făcut un plin de carburant, rezervorul să cadă pur şi simplu pe asfalt, iar consecinţele vi le puteţi imagina. Dacă nu puteţi verifica singur rezervorul, apelaţi la un service autorizat pentru a urca maşina pe rampă.

Planetarele

Indiferent că aveţi maşină cu tracţiune pe faţă sau spate, este obligatoriu să verificaţi planetarele cel puţin odată la şase luni. Nu aşteptaţi să facă zgomot în viraje pentru că vor deteriora şi alte componente ale maşinii şi nu vreţi asta. Uitaţi-vă cu atenţie şi la burdufuri pentru că acestea se strică destul de des. De regulă, se slăbesc colierele sau se deterioriorează cauciucul, începe să intre praf şi pietricele de pe asfalt, iar planetarele nu o vor mai duce mult.  

Amortizoarele

Verificarea amortizoarelor este la fel de importantă ca şi a celorlalte componente auto amintite anterior. Un semn clar că amortizoarele dau semne de oboseală este faptul că maşina începe să se bălăngăne efectiv, asemeni unei bărci, în curbe sau viraje mai strânse.  Nu aşteptaţi să fiţi puşi într-o astfel de situaţie pentru că riscaţi să ajungeţi cu maşina în şanţ. Verificaţi în primul rând dacă există scurgeri, iar dacă se întâmplă acest lucru, mergeţi la un service pentru a le înlocui, deoarece amortizoarele pierd ulei şi nu mai există practic presiune în interior. Luaţi în colimator şi capacele de protecţie. Dacă acestea au sărit sau sunt crăpate, tija pe care o protejează se va umple rapid de praf şi pietriş, iar garniturile se vor deteriora rapid.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite