Birocraţie simplificată la Galaţi. Autorităţile locale mută la un singur ghişeu toate avizele de construire

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Arhivă Adevărul
FOTO Arhivă Adevărul

Cetăţenii care vor avea nevoie de o autorizaţie de construire nu vor mai face drumuri la o instituţii implicate în avizare, ci vor depune documentaţia şi cererea la Primăria municipiului Galaţi de unde vor obţine Avizul Comun. Astfel, se va scurta şi timpul în care solicitantul va intra în posesia actelor.

Demersuri pentru simplificarea birocraţiei la Galaţi. Primarul Ionuţ Pucheanu şi Dragoş Horia Buhociu, arhitect-şef al oraşului, au lansat miercuri un concept administrativ ce pare să vină în ajutorul cetăţenilor, care nu vor mai fi nevoiţi să bată drumurile pe la mai multe instituţii şi servicii pentru a obţine o serie de avize prevăzute de lege.

„Emiterea Avizului Comun este o iniţiativă a Primăriei municipiului Galaţi care vine în sprijinul cetăţenilor şi al investitorilor, prin eliminarea unor paşi birocratici în vederea obţinerii autorizaţiei de construire”, a precizat Primăria Galaţi.

Astfel, la nivelul municipalităţii a fost înfiinţată Comisia de Aviz Comun care are ca membri reprezentanţi ai organismelor cu care Primăria Galaţi a încheiat acorduri în acest sens. Practic, Comisia de Aviz Comun va analiza documentele depuse de solicitant pentru a obţine în numele acestuia avizele/acordurile cerute prin certificatul de urbanism, în vederea primirii autorizaţiei de construire.

În acest fel, cetăţenii care vor avea nevoie de o autorizaţie de construire nu vor mai face drumuri către o serie de instituţii, ci vor depune documentaţia şi cererea la Primăria municipiului Galaţi de unde vor obţine Avizul Comun. Astfel, se va scurta şi timpul în care solicitantul va intra în posesia avizului comun.

Eliberarea Avizului Comun se va face direct către solicitant sau pe bază de procură notarială, persoanei desemnate. Taxele pe care solicitantul le va achita, pentru toate avizele şi acordurile pe care urmează să le obţină, vor fi încasate la Casieria Primăriei municipiului Galaţi.

Până la acest moment, Comisia de Aviz Comun are ca membri reprezentanţi ai organismelor cu care Primăria Galaţi a încheiat acorduri în acest sens, respectiv: Serviciul Public ECOSAL, SDE Electrica Muntenia Nord Sucursala Galaţi, Apă - Canal Galaţi, Distrigaz Sud Reţele, Telekom România, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Calorgal Galaţi, Electrocentrale S.A. Galaţi, Transurb S.A. Galaţi, precum şi direcţii/servicii din cadrul Primăriei Galaţi - Compartiment de Gestiune a Evidenţei Patrimoniale, Direcţia Dezvoltare Infrastructură şi Lucrări Publice, Compartiment Nomenclatură Urbană (numere poştale), Comisia pentru Siguranţa Circulaţiei.

Pe viitor, municipalitatea intenţionează să stabilească acorduri de colaborare şi cu alte instituţii din oraş şi companii private precum Direcţia de Sănătate Publică, Agenţia pentru Protecţia Mediului, Serviciul Român de Informaţii, RCS – RDS S.R.L. etc.

Obţinerea Avizului Comun va deveni funcţională începând din data de 22 ianuarie 2019, iar Comisia de Aviz Comun se va întruni, săptămânal, în fiecare zi de joi, începând din data de 31 ianuarie 2019. Până în prezent, membrii Comisiei s-au reunit în repetate rânduri pentru a testa noul mecanism.

Începând cu luna mai a acestui an, Avizul Comun va putea fi obţinut şi electronic, Primăria municipiului Galaţi urmând să le pună la dispoziţie cetăţenilor şi investitorilor o platformă on-line în acest scop, la fel cum s-a întâmplat şi în cazul certificatului de urbanism.

Instituţia Arhitect Şef din cadrul Primăriei municipiului Galaţi a emis în 2018 cu 30% mai multe autorizaţii de construire/desfiinţare comparativ cu anul 2017. Totodată, anul trecut au fost eliberate 2.235 de certificate de urbanism, faţă de 1.959 în 2017. În ceea ce priveşte autorizaţiile de construire/desfiinţare, în 2018 a fost vorba despre un număr de 1.150, faţă de 886 în anul 2017.

Reamintim că, în toamna anului trecut, Primăria municipiului Galaţi a luat o serie de măsuri pentru a veni în sprijinul cetăţenilor, oferindu-le posibilitatea de a depune on-line documentele necesare obţinerii certificatului de urbanism, accesând linkul https://cu.primariagalati.ro/Urbanism/

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite