Bijuterie tehnologică made in Galaţi: o super-navă pentru montarea de cabluri de electricitate subacvatice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Societatea olandezo-română Damen Galaţi a lansat o super-navă pentru montarea de cabluri electrice subacvatice. În acelaşi timp, a început lucrul şi la o navă specializată pentru montarea de instalaţii eoliene în Marea Nordului, la comanda unui dintre cei mai mari investitori din Europa în piaţa energiilor alternative.

Şantierul naval Damen Galaţi demonstrează tot mai mult că este una dintre cele mai specializate firme europene din domeniul construcţiei navale. Firma olandezo-română tocmai a finalizat un proiect spectaculos şi, de câteva zile, a început producţia unui nou vas cu caracteristici excepţionale.

Maersk Connector va interacţiona cu adâncurile oceanelor

Proiectul tocmai încheiat (lansarea navei a avut loc pe 4 februarie) este rezultatul unui parteneriat dintre Damen Shipyards Group şi două transnaţionale de mare succes: Maersk (cel mai mare trasportator pe apă din lume) şi Deep Ocean (cel mai important operator de transport de energie electrică pe sub ocenele planetei).

Nava este a doua de acest fel construită la Galaţi, după ce, în iulie 2015, sora ei geamănă (Maersk Connector DP1) a fost lansată la apă şi a devenit operaţională. Maersk Connector DP2 este clasificată de Lloyd’s Register of Shipping, are 9.300 tdw, lungimea totală de 138,35 m, lăţimea de 27,45 m şi un pescaj de 6,25 m. Poate lua la bord 90 de persoane, membri ai echipajului şi specialişti în instalarea cablurilor subacvatice.

Potrivit lui Pierre Boyde, directorul comercial al Deep Ocean, nava va deservi compania pentru un termen foarte lung, având deja trei contracte foarte importante de transport energie electrică prin cabluri subacvatice: Walney Extension, Nemo Link® şi Bligh Bank (Faza II offshore eolian). „Suntem foarte mulţumiţi de colaboarea cu Maersk şi Damen”, a spus Boyde.

image

Lansarea navei Maersk Connector DP2. Foto: Damen Galaţi

Conducerea Damen Shipyards Group spune că producţia navelor din seria Maersk Connector a fost o provocare pentru constructorii gălăţeni care, spre lauda lor, s-au achitat foarte bine de misiune.

„Una din noutăţile tehnice ale acestui tip de navă este aceea că este dotată cu trei propulsoare prova. Un astfel de propulsor poate asigura o foarte bună manevrabilitate a unei nave, care poate fi rotită în loc la 360 de grade, ca şi cum s-ar roti în jurul unei axe. Nu este o navă de viteză, ci mai degrabă o navă statică şi care poate fi poziţionată în zona de lucru foarte bine”, a explicat Christopher E. van der Stelt, directorul general al Damen Galaţi.

Bibby WaveMaster 1 este expertă în montarea de eoline marine

Simultan cu lansarea Maersk Connector DP2, la Galaţi a fost demarat un alt proiect spectaculos. Este vorba de începerea lucrărilor la "Bibby WaveMaster1", prima navă de tip Service Operation Vessel (SOV) cu capabilităţi „walk-to-work”, adică o navă care, pe lângă facilităţile pentru transportul şi manipularea echipamentelor, permite şi accesul rapid al echipelor de intervenţie pe platformele sau turbinele eoliene marine.

image

Aşa va arăta nava: Sursa: desen din proiectul de execuţie.

Nava, prima de acest fel realizată la nivelul grupului Damen, este o adevărată bijuterie tehnologică destinată clientului britanic Bibby Marine Services. Rolul ei va fi de a susţine construcţia de parcuri eoliene în Marea Nordului, într-un proiect realmente impresionat în care este implicată, la montarea cablurilor, şi nava tocmai lansată la apă: Maersk Connector DP2.

image

Începerea lucrării la Bibby WaveMaster1. Foto: Damen Galaţi.

Potrivit conducerii şantierului gălăţean, designul navei "Bibby WaveMaster1" asigură o soluţie personalizată pentru operatorii implicaţi în proiectele parcurilor eoliene şi răspunde necesităţii de a asigura pe mare, pentru perioade îndelungate de timp, derularea unor fluxuri de lucru eficiente, dar şi spaţii confortabile de cazare.

„Suntem bucuroşi să vedem că proiectul începe să prindă viaţă, aşa cum ne-am planificat. Coca va fi asamblată începând din luna aprilie, iar lansarea navei este planificată la începutul anului viitor”, a precizat Rene Hooijman, Senior Project Manager în cadrul Grupului Damen.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite