Balamuc în transportul cu maxi- taxi. Şoferii refuză să mai meargă până în cartierul „Dimitrie Cantemir”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Probleme majore, la mai puţin de o săptămână de când s-au schimbat traseele microbuzelor ce asigură transportul în comun în regim maxi-taxi. O parte din maşini deja nu-şi mai respectă traseul, în urma controalelor celor de la Autoritatea Rutieră Română din...Brăila

Incredibil, atunci când s-au acordat licenţele pentru maxi-taxi, s-au omis amănunte extrem de importante care acum prelungesc haosul în transportul în comun. Nimeni nu s-a gândit că pentru doar câteva sute de metri din traseu este nevoie de banala rovignetă!

La Real, stop joc!

De ieri, şoferii de pe maşinile care erau obligate să-i deservească pe locuitorii cartierului „Dimitrie Cantemir", refuză să mai ajungă până în zona respectivă. Şi-au scurtat traseul, capătul acestuia fiind acum la Real. De acolo, retur.
Decizia a fost luată în urma controalelor efectuate ieri de Autoritatea Rutieră Romănă (ARR) Brăila şi Poliţia Rutieră din judeţul vecin.


Imediat după trecerea podului peste Siret, se intră pe teritoriul judeţului Brăila, implicit şi în zona de competenţă a celor două instuţii amintite. Cum de acolo şi până în cartierul „Cantemir" este vorba de drum naţional, apare obligativitatea maşinilor de a avea rovignetă. Cum toată lumea a neglijat acest aspect, majoritatea şoferilor a fost în postura de a fi amendată, pentru că nu avea aşa ceva.


O altă obligativitate impusă de legislaţie pe drumurile naţionale este ca maşinile de transport persoane cu mai mult de nouă locuri să fie dotate cu limitator de viteză şi tahograf, un dispozitiv care înregistrează activitatea şoferilor - durata de conducere şi timpii de odihnă.
Un tahograf bunicel costă în jur de 2.500 lei, la care se adaugă cardurile pentru şoferi, 300 lei bucata. Cu toate consumabilele, se ajunge la costuri doar cu tahograful de aproape 1.000 de euro.
Traseele afectate sunt 62 (Cantemir - Piaţă) şi 84 (Cantemir - Cimitir Israelit)

„Mergem în pierdere"

Şoferi de pe cele două trasee au partea lor de dreptate atunci când refuză să mai meargă până în „Cantemir". Ei ar fi obligaţi să aibă cheltuieli suplimentare cu rovigneta şi tahograful, în timp ce şoferii de pe traseele cu rute strict în interiorul oraşului, nu. Ceea ce înseamnă discriminare. În plus, pe 62 şi 84 sunt porţiuni de traseu cu un număr de clienţi foarte scăzut.
„De la Cozamin, mergeam spre Cantemir mai mereu doar cu una sau două persoane, uneori chiar gol. De cele mai multe ori, din Cantemir nu se urcă nimeni, la întoarcere, vin gol înapoi, până la rondoul de la Cozamin. Nu avem cum să ne scoatem motorina, iar acum să mai cheltuim şi cu rovigneta şi cu tahograful? Ne-au luat la amenzi cei din Brăila, de la ARR, de aceea ne oprim la Real" , ne-a spus unul dintre şoferii de pe 62.
Replici similare am primit şi de la cei care merg pe 84, doar că la ei se mai adaugă o bucată de traseu lipsită de clienţi, din Barieră şi până la Cimitirul Israelit.
Totuşi, mulţi dintre cei de pe 84 încă îşi respectă traseul şi ajung în cartierul izolat dintre cele două judeţe, Galaţi şi Brăila. În schimb, cei de pe 62 deja şi-au acoperit „Cantemir" de pe plancartele cu ruta traseului, fiind vizibil pentru călători că se circulă doar între Piaţă şi Real.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite