Almanahurile retro atârnate de stâlpi cu orarul autobuzelor. „Probabil că pe verso au lăsat loc de anunţuri de publicitate“

Almanahurile retro atârnate de stâlpi cu orarul autobuzelor. „Probabil că pe verso au lăsat loc de anunţuri de publicitate“

Nu-i aşa că e modern? FOTO Costel Crângan

Metoda învechită gândită pentru mediatizarea orarului autobuzelor din Galaţi a stârnit ironii, dar şi critici vehemente, inclusiv din partea unor reprezentanţi ai administraţiei oraşului. Compania de transport public este în mijlocul unui scandal legat de „salariile nebune” plătite, după cum a caracterizat situaţia primarul oraşului.

În epoca tehnologiei avansate, societatea publică de transport urban din Galaţi, Transurb SA, n-a găsit altă soluţie decât să afişeze orarul traseelor ca acum o sută de ani: pe un fel de „cărţi”, cu foi din carton plastificat, atârnate de stâlpii din preajma staţiilor.

Măsura a stârnit numeroase ironii, mulţi dintre gălăţeni făcând aluzie la „almanahele” lui Vanghelie, având în vedere aspectul „retro” al panourilor, dar şi maniera destul de bizară aleasă pentru a aduce informaţiile la public.

În ultimele zile, spaţiul virtual a fost invadat de fotografii ale ciudatelor panouri, iar comentariile, unele ironice, altele foarte acide, au fost pe măsură. Iată câteva: „A cui o fi fost gheşeftul? Câţi bani s-au mai furat şi cu astea?”; „Văd că au scris doar pe o parte a panourilor. Probabil că pe verso au lăsat loc de anunţuri de publicitate sau pentru campania electorală”; „Ca acum o sută de ani… Mă mir că nu au scris cu pixul”; „Aşa se întâmplă când te joci cu banii cetăţenilor. Risipeşti pe toate prostiile”; „Pe bune? Spuneţi-mi că-i o glumă!”.

Partea interesantă este că tipărirea informaţiilor (sosirea şi plecare din staţie a fiecărei curse publice care trece pe acolo) s-a făcut cu o cerneală specială, care crează impresia că ar fi vorba de o hologramă.

În rest, sistemul de prindere de „foilor” nu pare unul foarte solid (nişte sârme, în esenţă, care prind foile destul de nesigur), fiind de urmărit cum se va comporta sistemul „modern” de afişaj în faţa furtunilor de toamnă şi a viscolelor de iarnă. De asemenea, este de văzut cum vor rezista la umiditate.

Una peste alta, investiţia (încă nu am aflat suma cheltuită, neoficial se vorbeşte despre aproximativ 10.000 de euro) a stârnit reacţii negative şi din partea reprezentanţilor administraţiei publice.

„Refuz să cred că actuala conducere a Transurb a implementat o astfel de metodă de informare a călătorilor. În timp ce alte oraşe au apelat la sisteme de informare cu tehnologie performantă bazată pe ecrane cu LED, control GPS şi aplicaţii specifice pentru smartphone, la noi încă se improvizează în stilul cel mai rudimentar posibil. Nu e de râs! E de urlat în pumni că minţi creţe pot propune aşa ceva şi încă mai stau cu anii la butoane, dar mai rău de atât e că nimeni din conducerea Transurb nu s-a autosesizat când vezi chestiile ăstea uimitoare!”, a comentat consilierul local Paul Găvănescu (PNL).

Precizăm că Transurb SA este condusă de 13 ani (mai exact din 2004) de Genica Totolici, care a ajuns pe funcţie cu susţinerea Partidului Conservator (ALDE), mai exact a fostului primar EugenDurbacă (actualmente deputat). În prezent, după excluderea din partid a lui Durbacă, Genica Totolici a intrat în dizgraţia conducerii formaţiunii politice, vehiculându-se că directoarea ar putea intra în PSD pentru a-şi păstra scaunul.


Primarul e supărat pe „salariile nebune”

Ionuţ Pucheanu (PSD), primarul Galaţiului, s-a ferit să vorbească despre „almanahele” din staţii (apărute cumva în contradicţie cu „programul de guvernare” al acestuia, care prevedea panouri electronice), însă şi-a arătat nemulţumirea faţă de majorările salariale de la Transurb.

„Sunt nişte creşteri salariale nebune pe anumite sectoare. Arată folosirea unor resurse nu tocmai în cel mai bun mod. E frustrant din punctul de vedere al unui administrator care are bugetul local ca saltea de protecţie. Nu contează câte cheltuieli faci, important e că la sfârşitul anului ne vom duce, ne vom plânge, spunem că nu vom mai putea scoate autobuzele sau nu vom mai putea da căldură sau nu vom mai face curăţenie şi primăria nu are ce să facă”, a declarat Ionuţ Pucheanu.

Declaraţia a fost făcută în urmă cu doar o săptămână, imediat după ce edilul a primit raportul de audit pe care Pricewaterhouse Coopers l-a realizat la solicitarea Primăriei Galaţi pentru perioada 2016-2017, după ce aceeaşi prestigioasă companie a realizat şi un audit pentru perioada 2015-2016. Iar cele mai importante concluzii legate de Transurb sunt simple: creşterea costurilor transportului local de persoane şi scăderea  calităţii serviciului public.

Primarul Ionuţ Pucheanu a precizat că nu poate face publice datele, deoarece în contractul cu compania de consultanţă sunt clauze de confidenţialitate care îi interzic acest lucru. Totuşi, câteva informaţii tot a dat.

„Acest audit arată sumele care ar trebui plătite pe un kilometru. Sumele plătite de Consiliul Local, aşa cum sunt ele stabilite, prin tarife, până nu demult erau de 4 lei, dar nu le ajung banii. Ar trebui să fie puţin mai mari. Această majorare vine, din punctul meu de vedere şi nu numai al meu, dintr-o formă de cheltuire a banului public nu tocmai OK, în special din punct de vedere al salarizării”, a spus Pucheanu.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: