Trei variante de traseu pentru drumul de mare viteza Buzău-Focşani- Bacău. Inginer CNAIR: „Nu avem nici măcar un termen estimativ când va fi gata efectiv“

Trei variante de traseu pentru drumul de mare viteza Buzău-Focşani- Bacău. Inginer CNAIR: „Nu avem nici măcar un termen estimativ când va fi gata efectiv“

Va mai dura mult până se va circula pe drumul de mare viteză

Drumul expres Buzău-Focşani este proiectat să aibă o lungime de 72 de kilometri, în timp ce drumul expres Focşani-Bacău ar urma să se întindă pe 110 kilometri.

Ştiri pe aceeaşi temă

Specialişti din cadrul firmei Consitrans, care realizează studiul de fezabilitate al tronsoanelor de drum expres Buzău-Focşani şi Focşani-Bacău şi ingineri de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) s-au întâlnit marţi la Focşani, în cadrul unei şedinţe tehnice, cu autorităţi locale şi judeţene pentru a identifica cele mai bune soluţii privind construirea tronsoanelor de drum expres.

Cele două tronsoane fac parte din Master Planul General de Transport al României şi beneficiază de finanţare nerambursabilă în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020. 

Practic, atât proiectantul care face studiul de fezabilitate, cât şi autoritatea contractantă au dorit să afle de la primarii localităţilor aflate pe traseul drumului de mare viteză dacă sunt probleme, în Vrancea fiind identificate două situaţii care vor da ceva bătăi de cap proiectanţilor.

Este vorba despre municipiul Focşani, unde arhitectul oraşului a propus o extindere pe zona de Est, dar şi oraşul Mărăşeşti.  Au fost propuse spre dezbatere trei alternative de traseu. Lungimea traseului Buzău-Focşani este de 72 de kilometri, iar studiul de fezabilitate are o valoare de aproape 14 milioane de lei şi ar trebui să fie gata până la sfârşitul anului 2020, în vreme ce studiul de fezabilitate pentru drumul Focşani-Bacău, în lungime de 110 km, are o valoare de 20,1 milioane de lei.

Reprezentanţii la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere spun că întâlnirea a fost benefică, dar nu au oferit niciun orizont de timp privind momentul când se va putea circula efectiv pe cele două tronsoane. 

"Nu pot să vă spun nici măcar un termen estimativ, pentru că mai sunt multe etape de parcurs până la scoaterea lucrării la licitaţie. Nu ştim care va fi complexitatea lucrării, anvergura ei şi toate astea adunate înseamnă timp", a declarat inginerul Gheorghe Ioniţă, din cadrul CNAIR.

În mod clar, lucrurile sunt mai complexe de atât, pentru că o astfel de investiţie presupune, înaintea începerii construcţiei, o serie întreagă de exproprieri. Autorităţile judeţene spun că este important să se acceseze fondurile europene.

"E85 nu mai poate prelua tot traficul în condiţii normale. Cred şi sper ca acest proiect va fi finalizat. Banii nu sunt de la bugetul propriu, ci sunt bani europeni şi trebuie să facem tot ce se poate să-i atragem", a spus Ionel Cel Mare, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Vrancea.

Surse din rândul specialiştilor prezenţi astăzi la discuţie au arătat că mai devreme de 2025 nu se va circula pe drumul expres, în cea mai optimistă varianţă, preconizându-se că toate etapele vor merge şnur.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: