Societatea de termoficare vrea să-şi recâştige cu forţa clienţii pierduţi. Manole Merchea, directorul ENET: "S-a făcut o derogare de la contractul cadru"

0
Publicat:
Ultima actualizare:
manole merchea

ENET Focşani obligă clienţii racordaţi la sistemul de încălzire să se rebranşeze la sistemul de alimentare cu apă caldă, după ce aceeaşi firmă a dat în anii trecuţi avize de debranşare.


ENET a trimis clienţilor debranşaţi de la apa caldă din blocurile unde s-au modernizat punctele termice şi de distribuţie adrese prin care sunt “obligaţi” să se reconecteze la apa caldă.

Mii de oameni din oraş au cerut în anii trecuţi debranşarea de la apă caldă după ce luni întregi din perioada de vară rămâneau fără acest serviciu, din cauza sistării gazelor pentru neplata datoriilor.

Prin această măsură obligatorie, conducerea ENET spune că vrea să-ţi recâştige clienţii pierduţi în anii din urmă, când din cauza faptului că nu a putut să asigure acest serviciu în mod corespunzător s-a acceptat debranşarea oamenilor de la sistem pentru a-şi monta boilere.

adresa enet

Directorul ENET, Manole Merchea, spune că la momentul respectiv s-a făcut doar o derogare de la contract şi că acum se revine la o situaţie de normalitate.

"Toată lumea a întrebat care este cadrul legal, cu privire la această măsură obligatorie, de rebranşare a clienţilor din blocurile unde s-a făcut modernizarea. Există un contract cadru cu ANRSC care are ca obiect livrarea către populaţie de energie termică. Noi nu vindem apă caldă, ci doar energia pentru apă caldă. În trecut, a fost o excepţie de la regulă prin care s-a dat posibilitatea oamenilor de a se debranşa de la apa caldă, pentru că noi nu puteam asigura acest serviciu. Acum vrem să revenim la normalitate, la respectarea contractului cadru, în zonele în care s-a făcut reabilitarea şi apa caldă este asigurată în parametri. Nu este vorba de nici un abuz. Avem doar nişte prieteni care încearcă să facă isterie, pentru că nu le pică bine că am salvat această societate şi a adus-o pe profit", ne-a spus Manole Merchea.

Acesta spune că sunt foarte mulţi cetăţeni care s-au rebranşat ilegal la apă caldă şi prin această măsură se doreşte oprirea furtului. Potrivit lui Merchea, rebranşarea se va face gratuit.

Focşănenii spun că nu poate nimeni să-i oblige să se rebranşeze atâta timp cât au plătit pentru a se debranşa.

"Trebuie să ne alegem singuri serviciile, care ne convin, nu să fim obligaţi. Este o problemă care ţine de confortul meu şi vreau să fiu independent. Aud că ENET ne şantajează că dacă nu ne rebranşăm nu ne va mai livra căldură la iarnă. Este un abuz fără margini", ne-a declarat un administrator de bloc din Focşani.

Marius Iorga, viceprimarul municipiului Focşani, este de părere că ENET nu poate lua o astfel de hotărâre fără acceptul consiliului local.

"Ar trebui consultat şi consiliului local, pentru faptul că atunci când a acceptat şi a aprobat debranşarea cetăţenilor pentru că nu a putut asigura servicii competente, tot aşa acum nu poate să-o oblige pe oameni să se rebranşeze. Dacă este vorba doar despre zonele unde s-au făcut pompe de recirculare, este ok, dar nu ştiu dacă este o măsură legală. Şi eu m-am debranşat de la apa caldă, pentru că stăteam câte două ore cu apa deschisă până curgea caldă. Am rămas doar cu serviciul de căldură", ne-a declarat Marius Iorga.

ENET are în Focşani 13.800 de abonaţi, în condiţiile în care societatea asigura în trecut servicii pentru 29.000 de locaţii.

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite