PORTRET / Florentina Ciomaga se dedică formării elevilor şi profesorilor vrânceni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Atrasă de tot ceea ce înseamnă psihopedagogie, a iniţiat o serie de proiecte destinate elevilor, implicându-se deopotrivă în activităţi de perfecţionare a cadrelor didactice.

Florentina Ciomaga şi-a început activitatea didactică în urmă cu zece ani în calitate de consilier psihopedagogic, meserie care în permanenţă îi oferă oportunitatea de a comunica în mod deschis atât cu elevii, cât şi cu părinţii.
În prezent, se ocupă de consilierea individuală, dar şi de grup a liceeniilor din cadrul Colegiului Tehnic „Ion Mincu", alături de care derulează proiecte menite să ofere soluţii la anumite probleme, dar să şi prevină o serie de tentaţii periculoase. Astfel, Florentina a pus bazele clubului „Impact", singurul din judeţ destinat elevilor ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate.

PORTRET / Alina Alexandra Lăudatu este pregătită să lupte cu infractorii „de catifea”

Marş al tăcerii

„În cadrul acestui club derulez o serie de activităţi care să-i ajute să treacă mai uşor peste lipsa părinţilor. De pildă, organizez interviuri cu personalităţi marcante din mediul universitar sau cu sportivi de performanţă, încercând astfel să le ofer modele de succes care, în ciuda faptului că nu au avut o copilărie tocmai fericită, au reuşit. De asemenea, încerc să îi iniţiez în tainele fotografiei, creaţiile lor fiind postate în albume online", precizează profesoara.
Din dorinţa de a reduce violenţa din şcoli, Florentina a organizat şi un marş al tăcerii, în cadrul căruia elevii au avut sarcina de a promova o serie de mesaje antiviolenţă pictate pe tricouri.
Florentina Ciomaga s-a implicat şi în derularea unei campanii de informare şi sensibilizare cu privire la problematica HIV - SIDA, luptând şi împotriva consumului de droguri, în calitate de membru fondator al Centrului Internaţional Antidrog şi pentru Drepturile Omului, filiala Vrancea.
„În cadrul campaniei, am proiectat o serie de chestionare pentru identificarea cunoştinţelor pe care elevii din liceu le au despre această problematică, am desfăşurat activităţi de informare la nivelul tuturor claselor, realizând şi un panou informativ în holul liceului", spune Florentina.

Metodist şi formator

Florentina se bucură de o colaborare fructuoasă atât cu elevii, cât şi cu profesorii interesaţi de perfecţionare. În urmă cu cinci ani, a devenit metodist al Casei Corpului Didactic, predând cursuri de „Management Educaţional", „Metode moderne de abordare psihopedagogică a elevului" sau „Consiliere şi Orientare".
De asemenea, este formator în cadrul Proiectului pentru Reforma Educaţiei Timpurii, iniţiat de către Ministerul Educaţiei, ocupându-se de dezvoltarea competenţelor profesionale ale personalului calificat şi auxiliar din grădiniţe.

Întrebări şi răspunsuri

Sunt elevii interesaţi să treacă pragul cabinetului de asistenţă psihopedagogică?
Dacă la început erau reticenţi, acum sunt deschişi la comunicare, pun întrebări şi solicită discuţii pe diverse teme. Bineînţeles că şi eu merg la clase pentru a realiza diverse activităţi de consiliere de grup.

Cum este colaborarea cu profesorii de a căror formare vă ocupaţi?
Mă bucur de o colaborare bună. Mă pasionează să lucrez alături de cadrele didactice din judeţ pe linia de formare continuă, întrucât am oportunitatea de a afla foarte multe lucruri noi din sistem. Văd totul ca pe o provocare.

Ce-i place
Sunt pasionată de toate activităţile pe care le întreprind în plan profesional, însă în acelaşi timp ador să citesc o carte bună de beletristică şi să mă îmi desfăt simţurile cu aroma cafelei de dimineaţă. Îmi place să mă întâlnesc cu prietenii apropiaţi, să ascult muzică şi sunt o mare iubitoare a mării şi a nisipului.

Ce nu-i place
Încerc să găsesc în orice văd sau aud ceva bun şi plăcut. Consider că fiecare lucru şi eveniment are şi o parte bună. Încerc să scot ceea ce este mai bun în fiecare personalitate. De aceea, sunt puţine lucruri care nu-mi plac. Caut şi găsesc aspectele pozitive, în general.

Profil
Născută. 16 octombrie, 1977, Năruja
Studii. Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Master în Psihologie Organizaţională
Ocupaţie. Profesor psihopedagog şi metodist
Familie. Căsătorită

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite