O investiţie faraonică începută în Epoca de Aur, pe lista Guvernului. Când va fi gata Canalul Siret-Bărăgan

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă va fi reabilitată şi modernizată întreaga infrastructură de îmbunătăţiri funciare, pentru care este alocată suma de peste 6 miliarde euro la nivel naţional.

Ministrul Lucrarilor Publice, Ion Ştefan, a precizat că unul dintre obiectivele strategice care vor fi finanţate din Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) este Canalul Siret-Bărăgan.

Potrivit demnitarului, până la sfârşitul anului 2021 Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare (ANIF) trebuie să depună documentele pentru a obţine finanţarea necesară finalizării acestui proiect, pe întinderea de 48 km a judeţului Vrancea, din cei 198 km cât este lungimea întregului canal.

„Din cei 6 miliarde de euro alocaţi agriculturii, o parte din bani vor fi alocaţi Canalului. Obiectivui principal al judeţului Vrancea este introducerea acestui canal  în programul de rezilienţă. Canalul Siret-Băragan va avea apă în 2024-2025. Nu facem canalul să ne plimbăm cu barca, mergem concomitent cu tot sistemul de irigaţii din judeţul Vrancea”, a spus ministrul Ion Ştefan

De altfel, prezent la Focsani, la o întâlnire pe tema investiţiilor majore în agricultură, Ştefan Constantin, directorul general al Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare (ANIF), a spus ca prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă va fi reabilitată şi modernizată întreaga infrastructură de îmbunătăţiri funciar.

În ceea ce priveşte judeţul Vrancea, s-a precizat că la capitolul irigaţii se vor face lucrări de modernizare în valoare de 46 milioane de euro, respectiv 9 amenajări de irigaţii. Modernizarea va consta într-o tehnologie avansată, toată infrastructura urmând a fi supravegheată cu senzori.

Început pe vremea lui Ceauşescu

Proiectul Canalului Siret-Bărăgan a fost aprobat de Nicolae Ceauşescu în 1986, iar în anul următor a început execuţia primului tronson. Conform proiectului, canalul ar trebui să aibă 198 kilometri, o lăţime la bază de 20 de metri şi o adâncime de 7 metri.

Canalul ar trebui să aibă următorul traseu: Călimăneşti-Mărăşeşti-Focşani-Râmnicu Sărat-Buzău-Urziceni-Dridu, între Acumularea Călimăneşti de pe Siret şi lacul Dridu, situat la nord de Bucureşti, pe râul Ialomiţa.

Primul tronson al Canalului este amplasat pe teritoriul judeţului Vrancea şi are o lungime de 48 de kilometri, din care s-au început lucrări pe 11 kilometri, 5,7 kilometri fiind deja funcţionali.

Realizarea Canalului Siret-Bărăgan ar permite irigarea a 500.000 până la 700.000 de hectare de teren din Câmpia Română şi obţinerea unor economii de 50% la energie, deoarece transportul apei în sistemele de irigaţii se va face preponderent gravitaţional şi mai puţin prin pompare.

Canalul poate fi exploatat şi turistic. Autorităţile au vorbit de amenajarea a cinci porturi, respectiv  la Mărăşeşti, Focşani, Râmnicu Sărat, Buzău şi la Dridu, astfel încât să se poată merge cu vaporaşul de la Focşani şi până aproape de Bucureşti.

Vă mai recomandăm:

Cum vrea Guvernul să reia un proiect lansat de Ceauşescu şi amânat 26 de ani: canalul de irigare Siret-Bărăgan

Constantin: Canalul Siret-Bărăgan va fi şi navigabil, rămâne un proiect prioritar
 

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite