Elevi cu fobie faţă de şcoală. Ce soluţii există pentru integrarea lor

Elevi cu fobie faţă de şcoală. Ce soluţii există pentru integrarea lor

Mulţi elevi renunţă la şcoală

În Vrancea, de la începutul anului şcolar şi până în prezent cinci elevi au fost şcolarizaţi la domiciliu, ca urmare a recomandărilor medicale de specialitate.

Ştiri pe aceeaşi temă

Orice copil, indiferent de tipul de dezvoltare, poate întâmpina la un moment dat dificultăţi de învăţare, adaptare sau relaţionare socială.

Acest lucru nu trebuie să ducă la excluderea lui socială şi şcolară, ba din contra, trebuie să se analizeze factorii care au dus la această situaţie şi să se caute soluţii.

Din acest motiv s-a dat în 2016 şi un ordin de ministru pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind şcolarizarea la domiciliu, respectiv înfiinţarea de grupe/clase în spitale.

În acest an şcolar, 5 elevi din Vrancea au fost şcolarizaţi la domiciliu. Pentru aceştia, serviciile de sprijin au fost asigurate de 11 profesori itineranţi şi de sprijin şi 12 profesori logopezi.

"Sunt copii care au unele dizabilităţi, poate şi probleme psihice. Spre exemplu, într-o comună din judeţ avem un copil căruia îi este frică de şcoală. Când se apropie de unitatea de învăţământ începe să plângă cu disperare. După ore, învăţătoarea merge acasă la copil şi fac cursuri împreună. De multe ori, această activitate este voluntară", ne spune Dorin Cristea, inspector general şcolar al Inspectoratului Şcolar Vrancea.

O situaţie asemănătoare o întâlnim şi la Focşani, la Şcoala nr. 7. Un elev aflat acum în clasa a VIII-a a dezvoltat o adevărată fobie faţă de şcoală. Este un elev cu rezultate foarte bune, care va susţine în scurt timp testele naţionale.

"Prima dată s-a crezut că este un moft, că nu mai vrea să meargă la şcoală, apoi s-a izolat din ce în ce mai tare şi atunci s-a intervenit. Are un certificat de orientare şcolară şi noi trebuie să facem cu el şase ore pe săptămână. Două ore sunt de literatură şi comunicare, două de matematică şi ştiinţe şi două la disciplinele om şi societate. Avem trei profesori care au o programă adaptată şi predau acest ore la domiciliu, însoţiţi de părinţi", ne spune Sebastian Burlan, directorul Şcolii Nr. 7.

Potrivit directorului, elevul a optat deja pentru Liceul de Artă din Focşani.

"Aceşti copiii   trebuie să facă parte din comunitate, să fie integraţi si sprijiniţi în adaptarea lor la mediul şcolar, au nevoie să fie valorizaţi, să beneficieze de practici educaţionale deschise şi flexibile,  astfel încât să le fie recunoscute aptitudinile şi capacităţile de învăţare şi de adaptare. Cerinţele educaţionale speciale  şi asigurarea de şanse egale la educaţie şi formare pentru toţi copiii au devenit un domeniu prioritar pentru cadrele didactice din învăţământul vrâncean", spune inspectorul şcolar Aurora Lefter. 

Inspectoratul Şcolar Judeţean Vrancea a iniţiat o serie de  programe şi proiecte pentru a deschide mai mult uşa şcolilor pentru copiii cu cerinţe speciale iar rezultatele sunt, spun iniţiatorii, de cele mai multe ori, îmbucurătoare, 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: