Constructorii care ridică blocuri, noi sarcini din partea Primăriei. Ei trebuie să asigure mai multe locuri de parcare decât numărul apartamentelor construite

Constructorii care ridică blocuri, noi sarcini din partea Primăriei. Ei trebuie să asigure mai multe locuri de parcare decât numărul apartamentelor construite

Blocurile noi vor avea asigurate locuri de parcare pentru fiecare unitate locativă

Primăria Focşani a pus în dezbatere publică un proiect de hotărâre care vizează normarea numărului minim de locuri de parcare pentru construcţiile noi din municipiu.

Ştiri pe aceeaşi temă

În acest sens, municipalitatea cere constructorilor să asigure 1,5 locuri de parcare, în interiorul proprietăţii, pentru fiecare unitate locativă construită, fie că acestea se vor realiza la sol, în subteran sau suprateran.

Totodată, dacă imobilul respectiv este prevăzut cu spaţii comerciale, se va asigura câte un loc de parcare şi pentru fiecare 50 de mp de spaţiu comercial nou construit şi câte un loc de parcare la fiecare doi angajaţi ai societăţilor care vor funcţiona în noile imobile.

Alternativa propusă de municipalitate, în cazul în care locurile de parcare nu pot fi realizate în interiorul proprietăţii, este ca spaţiile de parcare să fie realizate pe alt teren privat, dar nu mai departe de o distanţă care poate fi parcursă pe jos în 3 minute.

Primăria spune că cine nu va respecta această prevedere i se va anula autorizaţia de construire.

“Fac excepţie de la prevederile prezentului Proiect de Hotărâre construcţiile pentru care au fost deja aprobate documentaţiile de Plan Urbanistic Zonal sau doscumentaţiile de Plan Urbanistic de Detaliu a căror autorizare este în curs de derulare”, se arată în proiectul aflat în dezbatere publică.

Primăria a ajuns la această concluzie după ce în ultimii ani se remarcă o creştere a parcului de autovehicule în Focşani. Astfel, dacă în 2015 în oraş erau 36.805 maşini, numărul lor a crescut în 2016 la 38.462, în 2017 la 40.044 şi în 2018 la 41.085, în condiţiile în care infrastructura stradală este aceeaşi.

“Redarea spaţiului public către cetăţeni este posibilă numai prin aplicarea unor politici agresive de penalizare a abaterilor privind parcarea regulamentară, măsură fezabilă numai în situaţia oferirii unei alternative pentru cei care în prezent parchează vehiculele în zona centrală-locuri de parcare amenajate astfel încât să nu afecteze spaţiul public (parcări etajate, subterane, supraterane)”, se arată în motivarea proiectului care ar urma să fie aprobat într-o viitoare şedinţă de consiliu local.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: