Olteanul-şef de gară care a oprit de două ori trenul NATO, la Pieleşti, şi i-a scos din minţi pe americani: „Băsescu a zis că mă dă personal afară, dar eu n-am cedat”

Florin Pătrăchioiu a devenit cunoscut în toată ţara, dar şi peste hotare după ce, în 1999, a stârnit un scandal de proporţii la nivelul şefilor statului, oprind în gara Pieleşti, atât la dus, cât şi la întors, trenul NATO, pentru că nu avea actele în regulă. Garnitura era încărcată cu echipament militar. După ani de la eveniment, spune că, în ciuda scandalurilor, ar proceda la fel, ştiind că ce a făcut a fost legal.
Felicitări, domnule Pătrăchioiu. Iată, un oltean demn. Noi, oltenii, suntem mândri de asemena concetăţeni. Ca şi de domnul inginer care a opritn trenurile cu mineri în anul 1990. Foaie verde maghiran/Mă făcu muica oltean. Trăiasc-ai noştri.
Si in final ce a facut , a facut sange in balega?
Comentariu neaprobat.
Domnule Sorin, spuneţi-i să ia legătura cu mine, Drăconul de mai sus. Cunosc medici psihiatri foarte buni. Văd că are şi fani mulţi. Sunt locuri pentru toţi. Vă salut, cu stimă.
Nea Florin n-avea treaba cu NATO si alte chestii. El stia ca trebuie sa faca ceva si aia a facut... putea sa declanseze si al treilea razboi mondial, tot ar fi dormit linistit noaptea.
@dracon:A respectat legea.E prea putin ce-a facut?
A adus peste 20000 de euro la bugetul statului si a respectat legea, in cazul in care nu te duce capul sa tragi concluziile din acest articol.-
@AlexL Nu e doar de respectat legea, ci si de judecarea situatiei in functie de specificul acesteia. Judecata oamenilor se deosebeste de cea a computerelor pentru ca omul trebuie sa ia decizii rationale. Omul ar fi trebuit sa paseze responsabilitatea catre superiori. In cazul de fata, responsabilitatea ar fi ajuns pana la ministrul transporturilor sau presedintele tarii. Desi este laudat pentru darzenie, atitudinea olteanului lasa de dorit... Nu poti lua decizii care sa duca la escaladarea unui conflict intre state, doar asa... ca ai tu puterea in mana, si ca vrei sa respecti legea. Era vorba de un tren incarcat cu echipament militar, nu un tren cu marfa comerciala, sau vreu tren cu persoane. Era clar ca era vorba de un caz total special, cu care te intalnesti poate o singura data in cariera. In momentul ala, stii ca trebuie sa retii trenul in gara, dar iti anunti sefii si ceri ca ei sa isi dea acceptul pentru trecerea trenului.
Ce faceţi atâta caz că Pătrăchioiu e oltean ? Adică numai oltenii îşi fac treaba conştiincios ? Cam miroase a discriminare.
Fratioare, asa procedau vacarii aia de peste balta mare. daca n-ai actele in regula nu treci. Bravo lui. Mai degraba ar trebui alde sange la tava ca voi sa faca la fel ca omul ala. asa poate mai da tara asta inainte.....panimaiesh?
Cateodata, sa respecti legea este gresit. Orice conducator ar trebui sa aiba in primul rand puterea de discernamant care este necesara in multe situatii. Pentru respectivul sef de gara nu ar fi fost prima si nici ultima data cand ar fi facut un compromis. A procedat prosteste.
Era clar ca era o situatie speciala si trebuia tratata ca atare.
Instructiile CFR trebuiesc respectate neconditionat pe timp de pace ca si pe timp de razboi. Nu pot sefii sa hotarasca incalcarea acestor instructii ... S ar produce catastrofe feroviare ! Sa l intrebam pe fostul CFR ist cum arata calea ferata in anul 1999 si cum arata astazi ! [ Un sector de transport in agonie,mai rau ,mult mai rau cum arata dupa razboi ! ] Si unde sunt vinovatii ?
Geniul oltenesc în acțiune. Uni îl aplauda ca și-a făcut treaba cu toate ca era o situație speciala fără corespondent în trecut iar el a marșat pe o lacuna legislativa aplicând echipamentelor militare legislația mărfurilor generale. Alți îl aplauda ca a adus bani la buget nu a adus nimic taxele plătite atunci au fost returnate după 6 luni cu tot cu scuze și penalizări. Deci meșterul asta din oltenia pur și simplu nu a făcut nimic notabil doar a speculat precum toți românași o lacuna legislativa. A fost iertat la insistentele ambasadorului SUA la București deoarece americanilor li sa părut o situație hazlie și nimeni nu a avut de suferit sa fi produs ceva pagube idi-ot-ul sa vedeti ce repede zbura spre Guantanamo sau spre Sf Petru...
Dorel Romica Palenciuc.Domnule eu cred ca vorbesti doar ca sa nu adormi.In tari cu pretentia de civilizatie unde e lege nu e tocmeala.Poate sa vina si Obama cu trenul,legea se respecta.Mai lasa-ne cu ,,situatiile speciale,, si alte povesti de adormit copiii.Pe calea ferata exista niste reguli,exista niste controale,exista niste proceduri.
Ai perfectă dreptate, Marius. Nu era nici o situație specială, nu eram în război cu nimeni! Funcționau legile obișnuite. Este exclus ca vagoanele NATO să fi fost neglijente cu actele oriunde în Europa Occidentală! Observați că TOȚI care au răcnit la Florin Pătrăchioiu AU DAT DIN GURĂ, dar nu i-au dat un ordin scris! Nu riscau SĂ CALCE EI LEGEA! Altfel, oricine face ce vrea, invocând o ”situație specială”. În ce stat NORMAL se întâmplă asta?!
Cine se gandeste mai departe, isi va aduce aminte de diverse fapte inexplicabile din timpul acelui razboi. Spre exemplu, Americanii au platit statelor Dunarene despagubiri penrtu pierderile suferite din cauza intreruperii trficului pe partea sarbeasca. Interesant: Ungaria a primit 4 milkiarde - desi este in amont, Romania insa care a fost despartita de cursul superior al Dunarii nu a primit nimic. De ce ? Pentru ca nimeni nu a cerut nimic! Asa cum nu au cerut nimic pentru tranzitul acelor vagoane de armament!
Comentariu neaprobat.
@Preda Mihailescu Daca ne gandim si mai departe,ne vom reaminti desigur de traficul cu benzina la clisura Dunarii ,trafic tolerat ,ba poate chiar incurajat de autoritatile locale, desi era pus un embargou pentru regimul Milosevici.Ai nostrii au crezut ca merge in continuare jocul lui Ceausescu la doua capete..desi se stia ca zona e monitorizata prin sateliti.Cand te crezi ca esti prea destept,in final pierzi. Ungurii cunosc" jocul" asta mai bine ca noi si in final s-au ales cu 4 miliarde,in timp ce la noi s-au imbogatit doar interlopii si fostii potentati locali,iar tara a fost privita ca un "partener" de mana a doua,pana dupa atacurile de la 11 septembrie cand lumea s-a schimbat brusc odata cu interesele marilor puteri si n-au mai contat prea mult "jocurile" astea.
@Armadilo Nu jigni oamenii pe care nu-i cunosti,fiindca te descalifici in ochii celorlalti care te citesc.E doar o parere.Daca doresti,poti sa-l iei si ca un sfat.