FOTO Primul tren pe podul Calafat-Vidin a fost condus de prima femeie mecanic de locomotivă din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Primul tren de călători a trecut sâmbătă pe podul Calafat-Vidin
Primul tren de călători a trecut sâmbătă pe podul Calafat-Vidin

Primul tren de călători a circulat sâmbătă, pe podul Calafat-Vidin. Distanţa a fost parcursă în aproximativ 30 de minute, iar convoiul de vagoane este format din din automotoare Desiro.

Pentru început cursele între Craiova şi Vidin vor fi operate cu două perechi de trenuri ale CFR. Petar Kirov, Ministrul-adjunct al transporturilor din Bulgaria, a precizat că nu pot fi lansate trenurile bugare între Vidin şi Calafat dintr-un singur motiv: o parte din traseul de pe teritoriul românesc nu este electrificat, iar Căile Ferate Bulgăreşti operează în zona Vidinului doar cu locomotive cu tracţiune electrică.   

Prima femeie mecanic de locomotivă din România, Dana Târşogoiu, a condus primul tren pe podul Calafat Vidin.

De astăzi între Craiova şi Vidin vor circula două trenuri pe zi care vor pleca la 08:00 şi, respectiv, la 13:19 de la Craiova şi vor sosi la Vidin la 11:00 şi la 16:30. Cursele de retur de la Vidin vor fi la 12:25 şi la 17:40, cu sosire la Craiova la 15:28 şi 21:06. Biletul Craiova-Vidin va costa 46 lei, iar între Craiova şi Sofia cu trenuri de legătură de la Vidin - 98 lei.

Noul pod Calafat-Vidin a fost inaugurat pe data de 14 iunie, în prezenţa autorităţilor române şi bulgare. Intrastructura rutieră care face legătura cu podul a fost construită, atât în România, cât şi în Bulgaria.  

Podul Calafat-Vidin are o lungime de aproximativ doi kilometri, două benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. Toate taxele rutiere sunt încasate de statul român, iar bulgarii rămân doar cu taxele feroviare. Pentru traversarea podului din Bulgaria în România, este percepută o taxă de 6 euro în cazul autoturismelor, iar pietonii şi cicliştii  trec gratuit.

Costul construcţiei podului a fost estimat la aproximativ 273 de milioane de euro, din care partea bulgărească a plătit aproximativ 225 de milioane de euro, iar restul statului român. 

Pentru legătura feroviară pe podul mixt de frontieră au avut  loc lucrări de modernizare a 5,9 kilometri linie simplă până la staţia Golenţi.

Mai citeşte şi: 

Un tren de călători a traversat experimental podul Calafat-Vidin. Convoiul de vagoane a circulat cu 110 km/h

Craiova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite