Craiova: Nou test ADN în cazul catastrofei feroviare de la Cârcea

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cei peste 300 de călători care au trecut prin clipe de coşmar în trenul groazei aşteaptă răspunsuri.
Cei peste 300 de călători care au trecut prin clipe de coşmar în trenul groazei aşteaptă răspunsuri.

Procurorii speră că vor afla în curând cine se face vinovat de producerea catastrofei feroviare din 21 septembrie. Criminaliştii IGPR vor face o comparaţie între probele ADN găsite la faţa locului pe bidonul de ulei şi cele ale lui Florin Vlad, principalul suspect.

Ancheta penală demarată de Parchetul Curţii de Apel (CA) Craiova decurge anevoios, deşi procurorii au primit rezultatele unei prime expertize realizate în laboratoarele criminalistice ale Inspectoratului General al Poliţiei Române. „Am primit rezultatele primei expertize în care se arată dacă sunt urme pe bidonul de ulei găsit la faţa locului şi dacă pot fi supuse unui examen ADN“, a declarat procurorul Ionel Grigorie, purtător de cuvânt al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Craiova.

Procurorii investighează un posibil act de sabotaj care a provocat catastrofa feroviară. Expertiza tehnică a Autorităţii Feroviare Române arată că trenul a deraiat din cauza demontării unor elemente la calea ferată, iar faptele au fost comise cu intenţie. La faţa locului au fost găsite şuruburi desfăcute cu o cheie specială şi urme de lubrifiant, iar în dreptul cuponului de şină rupt s-a găsit un bidon cu lichid lubrifiant.


Florin Vlad nu mai e sechestrat la domiciliu

Pentru stabilirea circumstanţelor în care s-a petrecut accidentul feroviar şi cine este vinovat este nevoie de un alt set de probe ADN. „Aşteptăm rezultatele celei de-a doua expertize în care să se spună dacă au putut fi comparate amprentele de pe bidon cu cele ale suspecţilor şi cui aparţin”, a mai spus procurorul Grigorie.


În ceea ce-l priveşte pe Florin Vlad, muncitorul necalificat din cadrul Regionalei CFR Craiova, el rămâne în continuare principalul suspect. „Probele administrate vor stabili vinovăţia sau nevinovăţia bărbatului din Coşoveni”, a declarat procurorul. Până una alta, Vlad este învinuit de distrugere şi semnalizare falsă, împotriva acestuia fiind începută urmărirea penală. Bărbatul avea interdicţie de părăsire a localităţii, însă procurorii au apreciat că nu mai este cazul să-i fie prelungită întrucât acesta lucrează într-o altă localitate.


Concluziile AFER au fost trimise Parchetului, inclusiv cele legate de pagubele materiale (peste 5 mil. euro) produse Companiei de Căi Ferate, care se constituie parte vătămată în dosar. Dacă procurorii vor dovedi că accidentul a fost produs intenţionat, pedepsele pot fi până la 25 de ani de închisoare.

În cazul în care accidentul s-a produs din cauze care ţin strict de infrastructura feroviară, tot compania are de câştigat, pentru că s-ar transforma din victimă în păgubită. Nu acelaşi lucru se poate spune despre cei peste 300 de călători care au trecut prin clipe de coşmar în trenul groazei.

Craiova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite