Craiova: Casa de Pensii Dolj recunoaşte că nu are baza de date a persoanelor decedate din judeţ: „Este posibil ca situaţia de la Teasc să nu fie singulară”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Conducerea Casei judeţene de Pensii a explicat ieri, pentru „Adevărul de Seară”, faptul că în prezent nu există un protocol prin care să intre în posesie bazei de date a persoanelor decedate din Dolj.

CITEŞTE PE ACELAŞI SUBIECT:

Un poştaş a încasat 10 ani pensiile morţilor

Cazuri precum cel al poştaşului din Teasc care a încasat timp de 10 ani pensii ale unor persoane decedate, păgubind astfel statul cu peste 200.000 de lei ar putea să nu fie unic în Dolj. Casa Judeţeană de Pensii recunoaşte că în acest moment nu există un protocol încheiat cu Evidenţa Populaţiei astfel încât funcţionarilor să li se comunice atunci când un pensionar decedează. „Familia ar trebui să anunţe Casa de Pensii atunci când o persoană aflată în evidenţele noastre decedează. De obicei, aflăm de acest lucru atunci când familia vine să ridice ajutorul de înmormântare”,a spus Anca Giugea, director adjunct în cadrul CJP Dolj. În cazul factorului poştal Alexandru Dinu nu a fost însă cazul. Omul promitea familiilor îndurerate că va face toate formalităţilor la Casa de Pensii pentru primirea ajutorului de înmormântare însă le dădea aceşti bani din propriul buzunar. Funcţionarii de la Pensii nu aflau astfel că persoanele respective au decedat, aşa că, timp de 10 ani, omul a putut să îşi vadă liniştit de afaceri şi a prosperat. Lunar, timp de 10 ani, Alexandru Dinu a încasat drepturile băneşti a patru persoane decedate fără ca nimeni de la Pensii să afle că cei patru pensionari au decedat. „Casa Naţională de Pensii a încheiat anul acesta un protocol cu cei de la Evidenţa Populaţiei şi a comparat aceste baze de date. Acelaşi lucru îl vom face şi noi la judeţ pentru a descoperi alte asemenea cazuri, dacă există”, a mai spus Anca Giugea.

Iniţial însă, Casa de Pensii transmisese presei craiovene un comunicat sec în care arăta că nu se face vinovată în cazul poştaşului care a delapidat peste 200.000 de lei timp de 10 ani. Conducerea instituţiei arăta că, potrivit convenţiei încheiate cu Poşta Română, plata drepturilor de asigurări sociale se face direct destinatarilor care se legitimează cu buletinul sau cartea de identitate sau persoanelor care au procură specială. „Achitarea mandatului pentru plata drepturilor altor persoane decât cele îndreptăţite constituie culpa exclusivă a lucrătorilor Companiei Naţionale „Poşta Română. Ţinând cont de cele menţionate anterior considerăm inoportună culpabilizarea instituţiei noastre”, se arată în comunicatul transmis ieri la prânz.

Craiova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite