Alimentele care ne ajută să facem faţă virozelor respiratorii

Alimentele care ne ajută să facem faţă virozelor respiratorii

Supa de pui este cel mai bun remediu împotriva răcelii Foto: sanatate.ro

În plin sezon al virozelor respiratorii este bine să respectăm anumite reguli pentru a putea evita complicaţiile. Pe lângă o dietă echilibrată şi sport, organismul mai are nevoie în sezonul rece de vitamine şi minerale.

Ştiri pe aceeaşi temă

Virozele respiratorii ne pot face viaţa dificilă, dar cu ajutorul unor ponturi alimentare putem trece mai uşor peste simptomele de nas înfundat, tuse, congestie, febră.

„Răceala se poate instala treptat sau brusc, însă de obicei este inofensivă, dar există şi cazuri în care poate ataca organismul mult mai agresiv şi pot apărea complicaţii. În perioada în care suntem răciţi trebuie să consumăm anumite alimente care să ajute organismul să lupte împotriva virozelor respiratorii. Supa de pui este cel mai bun remediu, iar dacă puiul este crescut ecologic are toate componentele necesare unui sistem imunitar puternic. Dacă aveţi dureri de gât puteţi consuma gutui, pentru că au un conţinut bogat de antioxidanţi şi vitamine şi ajută organismul să lupte împotriva răcelii. În sezonul rece nu trebuie să uităm să consumăm ceai cald cu miere şi lămâie“, a spus medicul de familie Adriana Ciucă.

Ce alimente trebuie să consumăm pentru tratarea răcelii:

- Usturoiul şi ceapa sunt cele mai puternice antibiotice naturale şi ajută organismul împotriva răcelii.

- Carnea slabă are un conţinut rdicat de zinc şi fier şi ajută organismul să lupte împotriva virozelor respiratorii.

- Sucul de legume proaspăt are în compoziţie cantităţi mari de antioxidanţi şi alte substanţe nutritive care ajută la întărirea sistemului imunitar.

- Ceaiul verde luptă împotriva bolilor cauzate de bacterii şi viruşi.

- Mierea calmează tusea şi reduce inflamaţia din gât şi conţine substanţe nutritive care ajută funcţia sistemului imunitar.

- Ghimbirul apără organismul de inflamaţie şi ne ajută să scăpăm mai repede de virozele respiratorii.

- Bananele conţin mult potasiu, fibre, magneziu şi zinc, iar toate acestea ajută la întărirea sistemului imunitar.

- Afinele au cea mai mare concentraţie de antioxidanţi şi pot fi consumate cu succes în momentul în care apare răceala.

- Citricele au un conţinut mare de vitamina C şi ajută la întărirea sistemului imunitar şi ajută la diminuarea riscului apariţiei tusei.

- Peştele este bogat în acizi şi Omega 3 şi ajută la reducerea inflamaţiei.

- Seminţele de anason şi feniculul au proprietăţi antibacteriene, calmează tusea şi ajută la decongestionarea respiraţiei.

Specialiştii au mai precizat că în sezonul rece, pe lângă o alimentaţie echilibrată, sport, organismul mai are nevoie de vitamine şi minerale. „Vitamina D este cea mai importantă în zilele friguroase şi ajută la reglarea cantităţii de calciu şi fosfor în corp, iar vitamina C ajută la ameliorează simptomele răcelii“, a mai declarat medicul de familie Adriana Ciucă.   
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările