Vara lui 2018 va fi „fierbinte” pentru comercianţi pe litoral. Protecţia Consumatorilor anunţă controale mai dure ca anul trecut

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Horia Constantinescu, şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, îi îndeamnă pe comercianţii de pe litoral să respecte legea şi să-şi respecte clienţii. Într-un „Decalog” al bunului simţ faţă de consumatori, acesta a trecut în revistă cele mai mari probleme întâlnite în cadrul controalelor.

Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, 15 martie, a fost un bun prilej pentru Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa (CJPC) să prezinte bilanţul activităţilor pe anul 2017 şi intenţiile de anul acesta.

„Nu am crezut că o parte din lucrurile pe care le întâlnesc pot fi întâlnite într-o piaţă europeană. Anul 2018 va fi un an de ridicare a ştachetei pentru oricare dintre comercianţi în favoarea consumatorilor”, a declarat Horia Constantinescu, şeful CJPC.

„Decalogul” bunului simţ faţă de consumatori a fost prezentat alături de elevii Liceului Traian din Constanţa care au purtat tricouri cu mesaje referitoare la nevoile consumatorilor.

Cele zece porunci lansate de şeful CJPC Constanţa au plecat de la educaţie, alimentaţie sau transport şi au ajuns la relaţia cu alte instituţii cu rol de prevenţie şi control. Ultimul punct din cele zece a fost cel al diferitelor presiuni la care instituţia este supusă din partea diferiţilor agenţi economici prin mici „intervenţii, telefoane sau mită”.

Vară fierbinte pentru comercianţii de pe litoral

„A face afaceri nu înseamnă numai dreptul de a încasa bani de la clienţi, ci şi respectul faţă de aceştia”, a subliniat Horia Constantinescu. Totodată, acesta a anunţat că vara aceasta pe litoral nu vor mai exista buticuri care să ofere servicii de alimentaţie publică, în acest sens CJPC invită toţi primarii localităţilor de la malul mării să respecte legea în ceea ce priveşte regimul emiterii autorizaţiilor.

Imagine indisponibilă

                     Horia Constantinescu, şeful CJPC Constanţa FOTO Călin Gavrilaş

Şeful CJPC a vorbit şi de problema condiţiilor de cazare dând exemplul unui hotel închis anul trecut care oferea sute de camere dotate cu saltele achiziţionate în anul 1984, anul în care acel hotel a fost dat în folosinţă. Răspunsul proprietarului în momentul controlului a fost: „la ce să se aştepte turiştii pentru 100 de lei cazarea pe noapte?”.

Pentru 2018, CJPC lansează invitaţia hotelierilor de a stabili împreună care sunt standardele condiţiilor oferite turiştilor şi lansează, în acelaşi timp, un mesaj: „Încetaţi să mai fiţi nesimţiţi - este mesajul transmis tuturor celor care cred că dacă au dobândit un activ acesta poate fi transformat într-un grajd şi pot să-i considere pe cei care le calcă pragul nişte oameni neimportanţi şi insignifianţi. Acest lucru a dus la derapajul turismului românesc şi nicidecum faptul că noi scoatem gunoiul de sub preş.”

Constanţa, un oraş cu mari probleme

În cadrul „Decalogului” prezentat public, şeful CJPC a vorbit despre problemele majore descoperite în unităţile de învăţământ din municipiul Constanţa în cadrul controalelor: alimentaţie subcalorică, spaţii de joacă sau recreere învechite, cu obiecte care pun în pericol integritatea copiilor.

La capitolul alimentaţie, Horia Constantinescu a insistat pe faptul că trebuie să învăţăm să alegem ce este mai bun, nu ce este mai ieftin. Nu au lipsit nici atacurile la adresa primarului Constanţei, Decebal Făgădău care a lansat recent strategia de dezvoltare turistică a municipiului. „Ne preocupăm în acest judeţ de lucruri conexe. Ne preocupă să facem un mare acvariu, dar cu ce peşti o să-l populăm? Cu peşti aduşi din Bulgaria? Să avem grijă să etichetăm corect acvariul”.

La capitolul transporturi, CJPC a constatat multe deficienţe la autobuzele regiei oraşului, dar şi la microbuzele agenţilor economici care pun la dispoziţie sericii de transport călători. „Sunt sicrie pe roţi multe dintre ele. Miercuri am scos din circulaţie 5 microbuze a căror stare era dezastruoasă: rugină, cauciucuri uzate, probleme mecanice.” Despre autobuzele RATC, reprezentantul Protecţiei Consumatorilor a spus că „sunt un pericol pentru consumatori pentru că nu se ridică la nivelul exigenţelor unui oraş european: să putem călători într-un aer respirabil, într-un autovehicul care să aibă frâne, direcţie şi cauciucuri care să nu ne pună viaţa în pericol.”

Imagine indisponibilă

                          Unul dintre microbuzele retrase din circulaţie FOTO CJPC Constanţa

O altă problemă a Constanţei, din perspectiva Protecţiei Consumatorilor, este cea a produselor alimentare care în marea lor majoritate vin din import sau din alte zone, produsele dobrogene fiind foarte rare pe piaţa judeţului.

Anul 2017, în cifre

În anul 2017, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa a efectuat un număr de 3.857 de controale, aplicând amenzi în valoare de 8,5 milioane de lei. Tot anul trecut, instituţia a primit 3.634 de petiţii sau sesizări cu privire la diferite încălcări ale drepturilor consumatorului. Cele mai multe dintre ele au vizat anumite servicii nealimentare (1.484) şi produse nealimentare (1.290).

„Îi sfătuiesc pe cei care se chinuie ca eu să fiu schimbat de pe acest post să facă şedinţe în care să se sfătuiască cum să se ajute reciproc pentru a fi corecţi faţă de consumatori”, a conchis Horia Constantinescu.

Pe aceeaşi temă:

Restaurant cu specific chinezesc, închis temporar de Protecţia Consumatorilor

Mizerie şi ustensile vechi şi ruginite la Cofetăria Dumy. Unitatea a fost închisă de Protecţia Consumatorilor








 

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite