INFOGRAFIE Podul de la Agigea se închide. Un drum de 10 minute va fi parcurs într-o oră şi jumătate

INFOGRAFIE Podul de la Agigea se închide. Un drum de 10 minute va fi parcurs într-o oră şi jumătate

Podul de la Agigea este acum plin de rugină. FOTO Adrian Boioglu

Începând cu 1 octombrie, podul de la Agigea ar putea fi închis pentru două luni. Pentru a ajunge în sudul judeţului Constanţa, maşinile vor ocoli câte 100 de kilometri.

Ştiri pe aceeaşi temă

Situaţie fără precedent la Constanţa: ciculaţia rutieră pe podul de la Agigea, de peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, va fi blocată începând cu 1 octombrie. Decizia, luată de Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi (CNADNR), a provocat furie. Alternativele rutiere fac ca un drum parcurs în mod normal în 10 minute să dureze acum o oră şi jumătate şi să coste de patru ori mai mult.
Podul de la Agigea a fost inaugurat în anii ‘80 şi construcţia lui a durat doi ani. În 2013, tehnologia nu pare să fi evoluat prea mult, pentru că reabilitarea care a început anul trecut va dura patru ani. Practic, din 2012, podul s-a transformat într-un motiv de nervi pentru localnici şi turişti. 
 
Odata cu venirea toamnei, constructorul şi consultantul au cerut CNADNR să închidă podul de la Agigea definitiv. Prefectul de Constanţa, Eugen Bola, spune că a aflat despre această decizie întâmplător, cu doar câteva zile în urmă, şi a omis să cheme la consultări primarii din judeţul Constanţa. Întâlnirea de marţi a fost una cu scântei şi s-a ţinut în spatele uşilor închise. 
 
Pe unde mergem?
 
Primarii din Constanţa spun că podul ar trebui lăsat deschis cel puţin pe un fir. Soluţia nu este agreată de costructor, care a admis cu greu ideea traversării podului de către maşinile Serviciului de Ambulanţă şi doar de o maşină mai mică a Pompierilor Militari. Poliţia Rutiera a stabilit deja căile ocolitoare. Prima rută este obligatorie pentru traficul greu. 
 
 
Toate tirurile şi maşinile de aprovizionare care trebuie să ajungă în sudul judeţului vor pleca de la Constanţa către Bucureşti, vor intra pe Autostrada A4 şi apoi pe Autostrada A2, până la intersecţia Medgidia - Siminoc. Maşinile de mare tonaj vor urma apoi drumul de la Ciocârlia pe DN3 până la Cobadin. De aici, toate autovehiculele sunt nevoite să treacă pe Drumul Judeţean 391 Ciobăniţa - Osmancea, Mereni - un drum degradat care va fi distrus complet. Odată ajunse la DN39, maşinile ar merge până la Topraisar şi apoi la Moviliţa, iar de aici vor pleaca spre Techirghiol şi Agigea sau Eforie. Apoi îşi vor continua drumul către punctele vamale de la Negru Vodă sau de la Vama Veche. Un astfel de traseu ajunge la aproape 100 kilometri în plus. 
 
Pentru autoturisme, traseul este mai scurt cu 20 de kilometri. De la Constanţa se merge pe aceaşi rută către Ciocârlia, iar de acolo pe drumul Judeţean 308, prin localităţile Lanurile, Mereni, Topraisar, apoi spre Techirghiol şi Agigea. Cheltuieli mai mari va avea şi Poliţia Rutieră, care trebuie acum să instaleze filtre şi să-şi suplimenteze personalul. 
 
Doar ambulanţele şi maşinile de transport pacienţi vor avea voie să circule pe pod. Maşinile de pompieri pot sa treacă pe la Agigea dacă nu au apă şi dacă au greutatea sub 20 tone.
 
Foto
Efectele din teren 
 
Cristian Cârjaliu, edilul de la Agigea, nu ştie ce va face cu peste 150 copii din satul Lazu care învaţă la Agigea. Micuţii de clasa zero ar putea fi nevoiţi în această iarnă să traverseze un kilometru de pod pe jos, printre macarale. Simpla ridicare a gunoiului din satul apropiat va trimite maşinile într-un ocol de 120 kilometri.
 
Primarul de la Techirghiol a făcut socoteala: constănţenii vor pierde 35.000 euro pe fiecare zi în care podul este închis. „Orice comerciant va pune un preţ mai mare. Noi avem cinci proiecte europene care au fost adjudecate cu un preţ. Constructorul va invoca această distanţă în plus cu 80 kilometri pe care îşi aduce materialele“, a spus primarul.
 
Construit în 1983
 
Soluţia cerută de primari a fost amânarea lucrărilor până la primăvară, când ar putea fi deschis un nou pod peste Canal. Podul a fost construit, dar lipseşte drumul care face legătura cu Agigea şi cu Eforie. Edilii au depus un memorandum la Guvern şi decizia îi aparţine acum premierului Victor Ponta. 
Varianta transportului feroviar a fost şi ea luată în calcul, dar preţul unui abonament CFR este mai mare, iar trenurile nu au aceeaşi frecvenţă ca microbuzele care transportă zilnic mii de călători. 
Ultima varianta luată în calcul de edili a fost atacarea deciziei în Instanţă. Chiar şi aşa, sentinţa nu va fi dată de judecători în cele şase zile care au mai rămas până la închiderea podului de la Agigea. 
 
Podul de peste Canalul Dunăre-Marea Neagră a fost inaugurat în anul 1983 şi are o lungime de 300 de metri. La momentul construcţiei, inginerii au ales metoda hobanelor. Specialiştii spun că metoda este una ieftină, podul arată bine, dar rezistenţa în timp lasă de dorit.

Hobanele care susțin podul sunt mâncate de rugină. FOTO Adrian Boioglu

Imagini din aceeasi galerie
  • Hobanele care susțin podul sunt mâncate de rugină. FOTO Adrian Boioglu
  • Muncitorii au început să inspecteze structura de rezistență. FOTO Adrian Boioglu
  • Termenul de finalizare este stabilit pentru iulie 2015. FOTO Adrian Boioglu
  • Podul de la Agigea, inaugurat în 1983. FOTO Arhiva Adevărul
  • Se mai circulă doar pe o bandă pe fiecare sens de mers. FOTO Adrian Boioglu
  • Ciculaţia rutieră pe podul de la Agigea, de peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, blocată de la 1 octombrie 2013 pentru reabilitare FOTO Adrian Boiglu
  • Ciculaţia rutieră pe podul de la Agigea, de peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, blocată de la 1 octombrie 2013 pentru reabilitare FOTO Adrian Boiglu
  • Rutele ocolitoare pe perioada reabilitării Podului de la Agigea. INFOGRAFIE Adevărul
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările