Tribunalul a suspendat protestele din Portul Constanţa. Operatorii portuari nu vor ca vechiul port să devină unul turistic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Proteste în Portul Constanţa FOTO Sînziana Ionescu
Proteste în Portul Constanţa FOTO Sînziana Ionescu

Instanţa a decis ca protestele din faţa Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa să fie suspendate.

La termenul din 8 mai 2015, Tribunalul Constanţa a suspendat executarea avizului emis de Primăria Municipiului Constanţa, prin Comisia de avizarea a adunărilor publice, referitor la organizarea protestelor în faţa sediului Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, până la pronunţarea de către instanţa de fond.

În acest sens, Tribunalul Constanţa a pronunţat hotărârea nr. 772/2015, prin care a admis cererea CN APM SA Constanţa şi, în contradictoriu cu Primarul Municipiului Constanţa, Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare şi Organizaţia Patronală Operatorul Portuar, a dispus suspendarea executării avizului emis de către Comisia de avizare a adunărilor publice constituită la nivelul Primăriei Constanţa, până la pronunţarea de către instanţa de fond asupra cererii.

Conform hotărârii Tribunalului Constanţa, încetează orice formă de executare a avizului prin care s-a permis organizarea unei adunări publice în faţa sediului companiei.

Administraţia Porturilor Maritime Constanţa este manageriată şi la ora actuală de echipa Mazăre, deşi municipalitatea nu mai este de anul trecut acţionar la compania deţinută de Ministerul Transporturilor.

Mai mult, firmele din port sunt nemulţumite că Master Planul - strategia naţională de modernizare şi dezvoltare pe următorii 25 ani a Portului Constanţa, pe care trebuie să o elaboreze APMC şi consultantul Ernst&Young-Inros Lackner - este ţinut încă ascuns de consultările cu operatorii portuari. „APMC, în calitate de autoritate publică, îşi încalcă obligaţia de a supune consultării publice proiectele de interes deosebit“, arată operatorii portuari.

Ei sunt nemulţumiţi, printre altele, de faptul că echipa Mazăre vrea să transforme portul vechi în port turistic cu terase şi baruri, în detrimentul activităţii economice de amploare.

În primăvara 2012, sindicaliştii au protestat 72 zile pentru îndepărtarea echipei de conducere catalogate drept abuzive şi tiranice. Ministerul Transporturilor a fost nevoit să demită managerii, în cele din urmă.

Vă mai recomandăm:

Protestele în Portul Constanţa au fost reluate. Sindicaliştii şi operatorii cer demiterea administraţiei impuse de Radu Mazăre

Câţi bani va aduce Portul Constanţa jucătorilor de la Bursă. Care sunt avantajele listării unei companii de stat profitabile

Controlul Portului Constanţa, preluat de Poliţia Română. În 2014, acţiunea Export Control a determinat creşterea cu 20% a operaţiunilor fiscalizate

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite