Treimea din Portul Constanţa, cerută oficial de la Ministerul Transporturilor

Treimea din Portul Constanţa, cerută oficial de la Ministerul Transporturilor

Portul Constanţa şi profitul de 10 milioane euro pe an, miza războiului FOTO Adevărul

Administraţia Mazăre a solicitat oficial Ministerului Transporturilor preluarea pachetului suplimentar de 13% de acţiuni ale Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa.

Ştiri pe aceeaşi temă

Consilierii locali s-au întrunit joi „de îndată“ pentru a modifica hotărârea adoptată la şedinţa anterioară de lucru, prin care se declarau „de acord“ cu preluarea pachetului de acţiuni. În felul acesta, municipalitatea se aşteaptă să deţină 33% din pachetul de acţiuni ale Portului Constanţa.

„Este o formalitate cerută de Ministerul Transporturilor“, a declarat primarul Radu Mazăre, iniţiatorul proiectului de hotărâre.

Consiliul Local Constanţa deţine 20% din pachetul de acţiuni al Portului Constanţa. Ministerul Transporturilor este acţionar majoritar cu 60%, iar 20% revin Fondului Proprietatea. După redistribuirea acţiunilor, Statul intenţionează să listeze la Bursă 14% din pachetul de acţiuni al companiei portuare.

Operatorii şi sindicatele din port se opun puternic acestei iniţiative, deoarece spun că dovedita administrare proastă a oraşului Constanţa este grăitor pentru felul în care Radu Mazăre va gestiona un obiectiv de interes naţional.

Radu Mazăre a specificat faptul că nu are niciun interes personal în cazul preluării de către municipalitate a încă 13% din acţiunile din Portul Constanţa, fiind vorba „doar de respectarea promisiunii“ pe care a făcut-o în campania electorală.

Consiliul Local Constanţa, cu majoritate de voturi, a decis joi, 3 aprilie, preluarea a încă 13 procente din acţiunile Portului Constanţa. Urmează ca şi Executivul să iniţieze o hotărâre de Guvern sau un proiect legislativ care să fie votat de Parlament.

Dan Şova, ministrul Transporturilor, a spus că soluţia ar fi o Hotărâre de Guvern, iar secretarul de stat Iulian Ghiocel Matache a specificat că este necesară o lege.

Mazăre a ţinut să precizeze că nu a avut niciodată afaceri în Portul Constanţa şi că nici nu îl interesează pe viitor să încheie contracte în acest domeniu, însă a recunoscut că este un „război mare şi dur“.
 
În timpul discuţiilor de la anterioara şedinţă de consiliu, opoziţie au făcut doar câţiva consilieri locali. Cea mai vocală a fost, şi de această dată, consilierul PNL Ana Marcu, care a precizat faptul că se impune o dezbatere publică pe această temă. „Este mai important să aibă omul un loc de muncă şi astfel să-şi poată plăti facturile decât să fie şomer şi să aştepte să primească subvenţie pentru plata facturilor la încălzire“, a spus ea.

Iustin Fabian Roman, prim-vicepreşedinte PDL Constanţa, a ridicat problema celor 13% de acţiuni ce vor fi listate la bursă, specificând faptul că ele pot fi preluate de o societate în spatele căreia s-ar putea afla terorişti.

Vă mai recomandăm

Războiul pe Portul Constanţa, în Săptămâna Patimilor

Băsescu: Portul Constanţa trebuie să rămână administraţiei centrale, Mazăre vrea să mulgă de acolo

Radu Mazăre, despre Portul Constanţa: „E un război mare şi dur“

Portul Constanţa, la un pas de primăria lui Mazăre. Consilierii locali aprobă preluarea unor acţiuni suplimentare

Şova: Evaziunea din portul Constanţa trece de 40%. Un pachet de 13% din acţiunile companiei va fi cedat Consiliului Local, 14% vor ajunge la bursă

Radu Mazăre: „Copiii multimilionarilor din port umblă cu maşini de lux la 18 ani“

Radu Mazăre: „Danele din Portul Constanţa se închiriază la preţuri negociate în urmă cu 24 de ani!“

 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: