România are cea mai modernă flotă de ambarcaţiuni de salvare din Europa, pentru instruirea marinarilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ambarcaţiuni de salvare CERONAV  Sursa Facebook / Ovidiu Sorin Cupşa
Ambarcaţiuni de salvare CERONAV  Sursa Facebook / Ovidiu Sorin Cupşa

Navigatorii sunt obligaţi să urmeze diferite cursuri de perfecţionare şi instruire, printre care şi cele de competenţă în ambarcaţiuni desalvare.

CERONAV - Centrul Român pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului din Transporturi Navale are, începând din aceste zile, cea mai modernă  flotă de ambarcaţiuni de salvare din Europa. În ajunul Crăciunului, CERONAV a primit ultimele două ambarcaţiuni de acest gen Ceronav 7 şi Ceronav 8.

„Ele vor înlocui, începând de anul viitor, bătrânele ambarcaţiuni Ceronav 1 şi Ceronav 2, care şi-au făcut pe deplin datoria, după mii de lansări şi instruirea a zeci de generaţii de navigatori”, spune Ovidiu Sorin Cupşa, directorul CERONAV.

Navele sunt de tip TEMPSC (Totalul Enclosed Motor Propelled Survival Craft), model Viking Norsafe, sunt cele mai moderne şi fiabile la nivel mondial.

Pe aceste nave se va face cursul de competenţă în ambarcaţiuni de salvare (PSCRB), curs ce face parte dintre cursurile obligatorii pentru navigatori, conform Convenţiei mondiale IMO: STCW.

„Odată cu cele două TEMPSC-uri, investiţia în flota de ambarcaţiuni de salvare a CERONAV este completă, fiind cea mai modernă din Europa şi având capacitatea de a asigura la standarde înalte trainingul navigatorilor pentru încă cel puţin două decenii”, mai spune Ovidiu Sorin Cupşa.

Poligon de instruire modern

Tot în această perioadă, CERONAV a inaugurat un Poligon de instruire marinărească pentru manevre de acostare, ancorare, legare a navei, la baza nautică a Centrului. Aici se va instrui personalul navigant în toate tipurile de competenţe practice cerute de standardele internaţionale.


Poligonul de instruire CERONAV - foto FB/Ovidiu Sorin Cupşa

Ceronav foto Sorin Cupsa

„Chiar dacă pandemia a afectat ritmul investiţiilor, mai ales al autorizaţiilor şi aprobărilor necesare de la diverse autorităţi, cu sprijinul Ministerului Transporturilor, echipa CERONAV continuă programul de modernizare, de digitalizare, derularea proiectelor europene şi a tuturor proiectelor de dezvoltare”, explică directorul Cupşa.

Proiectele de dezvoltare a Centrului privesc investiţii viitoare într-un campus, săli de curs, un nou bazin de instruire, un nou poligon fire fighting, simulator off-shore şi altele.

Până acum, CERONAV a reuşit să achiziţioneze în ultimii ani, pe lângă noua flotă de ambarcaţiuni de salvare, simulatoare moderne, velierul „Speranţa” şi acest Poligon de instruire.

Velierul „Speranţa”, de clasă A, are o lungime de 9 metri, lăţime la cuplu maestru de 2,8 m, randă şi foc cu suprafaţă velică de 40 mp şi poate lua la bord 6 persoane. El a fost construit la un şantier din Polonia şi Ceronav a plătit pe el aproximativ 100.000 de euro.

Velierul Speranţa Sursa Ceronav

velierul speranta foto ceronav

Proiect european de peste 10 milioane de euro

CERONAV a aplicat şi pentru implementarea unui proiect cu finanţare europeană, în valoare de peste 10 milioane de euro. Este vorba despre proiectul: ,,Modernizarea centrelor de simulare aparţinând Centrului Român pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV Constanţa în vederea creşterii gradului de siguranţă în transportul naval”.

Prin acest proiect se vizează creşterea gradului de siguranţă şi securitate în transportul maritim şi fluvial şi reducerea impactului transporturilor asupra mediului prin îmbunatăţirea nivelului de competenţe ale personalului din transporturile navale şi dezvoltarea capacităţii instituţionale a CERONAV.

Guvernul României, semnatar al convenţiilor IMO, garantează prin CERONAV păstrarea conformităţii certificatelor marinarilor români şi instruirea acestora la cele mai înalte standarde, pentru ca România să rămână un important furnizor de personal navigant pentru flota mondială.

Vă recomandăm să citiţi şi:

Spiritul goeletei din „Toate pânzele sus“ merge mai departe. Velierul „Speranţa“, noua ambarcaţiune cu vele care va naviga pe Marea Neagră

Enigmele cargoului „Turnu Severin“ scufundat în Dardanele. Fiul comandantului: „Cum nu l-am văzut niciodată mort, am sperat într-o minune“





 

Constanţa



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite