Retroparada primăverii, la malul mării. Colecţionarii şi-au scos maşinile de epocă la prima plimbare din 2019

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Parada retromobil Constanta FOTO Fb Gabriela Magureanu

Parada maşinilor de epocă ajunge anul acesta şi în sudul litoralului, unii colecţionari trecând graniţa în Bulgaria.

Retroparada primăverii se va desfăşura în această perioadă în mai multe localităţi din România, Constanţa fiind printre primele locuri unde colecţionarii maşinilor de epocă au ales să le scoată pe malul mării pentru a putea fi admirate de vizitatori.

Maşinile au putut fi admirate sâmbătă, 13 aprilie, în Portul Turistic Tomis, iar începând cu ora 11.00 acestea se îndreaptă pentru prima dată într-un marş către sudul litoralului.

„Vom călatori către sudul judeţului Constanta pentru a putea admira aceste autoturisme şi localnicii din Agigea, Eforie Nord, Eforie Sud, Tuzla, 23 August, 2 Mai şi Vama Veche. Pe colegii care doresc o mică aventură îi invităm să ne însoţească peste graniţele ţării la Dalboka, Bulgaria (aproximativ 10 kilometri distanţă)”, spun organizatorii.

Pentru ca un vehicul să ajungă să fie declarat istoric trebuie parcurse mai multe etape şi îndeplinite mai multe condiţii cumulate. Profesorul Corneliu Liviu Popescu, notează în Curierul Judiciar nr. 5/2007 că „din punct de vedere obiectiv, trebuie să fie vorba despre vehicule pentru care a trecut o perioadă de timp mai mare de 30 de ani de la încetarea fabricaţiei tipului respectiv de vehicul. Este avută în vedere data încetării producerii tipului de vehicul, nu data concretă a fabricării… Sub aspect formal administrativ, este necesar ca deţinătorii vehiculelor istorice să obţină un atestat de vehicul istoric, emis de Retromobil Club România, în calitate de autoritate naţională FIVA în România”.



Pentru maşinile istorice, Registrul Auto Român (RAR) eliberează cartea de identitate a vehiculului numai dacă acesta deţine atestatul emis de Retromobil Club România. Cei de la RAR verifică dacă acest atestat şi verifică dacă maşina corespunde în ceea ce priveşte starea tehnică, având în vedere caracteristicile tehnice de la data fabricaţiei.

După aceste verificări, reprezentanţii RAR menţionează în cartea de identitate a maşinii textul „vehicul istoric”.

Parada retromobil Constanta FOTO Fb Gabriela Magureanu

Şi regimul fiscal al acestor maşini este unul special, legiuitorul scutind de la plata anumitor impozite pe proprietarii lor. „Aceste facilităţi fiscale urmăresc încurajarea deţinerii de vehicule istorice, constituind o recunoaştere a importanţei acestora”, notează Corneliu Liviu Popescu.



Dumitru Chirea este preşedintele Retromobil România-Filiala Constanţa şi, totodată, unul dintre cei mai mari colecţionari din ţară, având peste 70 de maşini de epocă. El explică succint toţi paşii pe care un proprietar trebuie să-i urmeze pentru a avea un automobil istoric cu acte în regulă.

„Ea trebuie să fie originală şi să corespundă 100%, adică toate piesele ei să fie originale şi să nu fie modificate. Apoi se face un dosar la Clubul Retromobil, iar o comisie verifică maşina. Dosarul este trimis la Bucureşti unde o altă comisie Retromobil decide dacă se atestă sau nu ca vehicul istoric”, spune Chirea.

Parada retromobil Constanta FOTO Fb Gabriela Magureanu

Pe aceeaşi temă:

FOTO Colecţionarul de maşini de epocă: are Fordul lui Birlic şi Dacia lui Ceauşescu

Retroparada primăverii: maşini de epocă, expuse în Piaţa Ovidiu

Cum poate un automobil să fie declarat „de epocă“. De ce proprietarii de maşini istorice nu plătesc impozite

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite