Promoţie falsă în benzinării. Protecţia Consumatorilor a câştigat un proces cu o mare companie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Promoţia a fost verificată de inspectorii CJPC                                                 FOTO: Bitpress
Promoţia a fost verificată de inspectorii CJPC                                                 FOTO: Bitpress

Amenda dată de inspectorii Protecţiei Consumatorilor a fost contestată în instanţă. Judecătorii au decis, definitiv, că promoţia nu a respectat reglementările în vigoare.

La finalul lunii noiembrie, magistraţii Tribunalului Constanţa şi-au motivat sentinţa prin care au decis, definitiv, că o anumită promoţie desfăşurată în benzinăriile OMV Petrom a fost, de fapt, o falsă promoţie.

„La benzinăriile OMV Petrom, în funcţie de cantitatea de carburanţi, primeşti nişte puncte, sub forma de abţibilduri, cu care poţi cumpăra la reducere tot felul de obiecte. Aceasta este o falsă promoţie deoarece trebuie să cumperi combustibil ca să poţi beneficia de o reducere ce nu poate fi dovedită”, explică şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Constanţa, Horia Constantinescu.

Procesul între Protecţia Consumatorilor şi OMV Marketing SRL a început în decembrie 2018, după ce comisarii CJPC au amendat cu 8.000 de lei OMV pentru comercializarea unei butelii de gaz lovită, precum şi pentru nereguli în ceea ce priveşte campania promoţională „Hai la drum cu echipa căpitanului Pământ”, prin care se comercializat opt modele de jucării „natural powerz” cu preţul întreg afişat de 65,99 de lei, iar redus era de 19,99 de lei plus 15 puncte ( un punct fiind acordat în urma achiziţiei de bunuri în valoare de 25 de lei). Reprezentanţii companiei private au cerut instanţei să anuleze procesul verbal de constatare, însă cererea a fost respinsă.

Inspectorii protecţiei Consumatorilor au arătat că cei de la OMV nu au putut dovedi cu documente că aceste jucării au fost comercializate cu preţul integral înainte de începerea campaniei promoţionale, astfel încât să se poată deduce că preţul de 65,99 de lei este cel de referinţă, iar reducerea este de 70%.

„În plus, patenta însăşi susţine că deşi reducerea procentuală efectiv aplicată era de 69,71 %, pentru a se atinge preţul promoţional psihologic de 19,99 lei, iar cea menţionată public era de 70 % , acest lucru a urmărit doar considerente de marketing şi nicidecum de inducere în eroare a consumatorului, se mai arată în motivarea sentinţei.

„S-a mai constatat că oferta promoţională consta în reducerea preţului jucăriilor din pluş la 19,99 lei plus 15 puncte; jucăriile la preţ redus nu pot fi însă achiziţionate separat, fără puncte, ceea ce condiţionează vânzarea unui produs de alt produs”, mai spun magistraţii.

Pe aceeaşi temă:

Constanţa: Amenzi de opt mii de lei, aplicate de Protecţia Consumatorilor în urma neregulilor găsite la microbuze de călători

VIDEO Lista neregulilor pe litoralul românesc: Căzi cu mucegai, prosoape insuficiente, mâncare expirată


 

Constanţa



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite