Promisiunile anului electoral la Constanţa. Cazinoul, acţiunile Portului şi Podul de la Agigea, marile teme pregătite dinainte de campanie

Promisiunile anului electoral la Constanţa. Cazinoul, acţiunile Portului şi Podul de la Agigea, marile teme pregătite dinainte de campanie

Mazăre şi Ponta în cartierul săracilor din Constanţa. FOTO Adevărul

Promisiunile Guvernului Ponta au venit la Constanţa direct, odată cu politicienii care soseau în vacanţă sau în vizită la mare şi indirect, prin poveştile spuse de primarul Radu Mazăre.

Ştiri pe aceeaşi temă

În luna mai, de exemplu, premierul Victor Ponta era aşteptat la Podul de la Agigea şi în staţiunea Mamaia. Mazăre avea în plan să ceară Guvernului o prelungire a termenului de construcţie pe litoral. Edilul de la Constanţa motiva gestul prin aceea că lucrările din Mamaia nu sunt gata şi riscă să piardă bani europeni. Câteva zile mai târziu Guvernul a aprobat ideea şi turiştii care au venit la Mamaia în primele două luni ale sezonului au fost şocaţi să vadă că pentru a ajunge la plajă treceau printre echipe de muncitori, excavatoare şi camioane cu piatră.
 
La final de sezon Mamaia arăta cu totul altfel, iar cei care au ajuns acolo mai târziu i-au dat dreptate lui Mazăre. Lucrările de modernizare pe bani europeni au transformat infrastructura în staţiunea învechită. Au apărut trei pasarele pietonale peste bulevardul Mamaia, iar faleza a fost total schimbată.
 
În aceeaşi vizită, Victor Ponta a trecut pe la cartierul săracilor din Constanţa, Henri Coandă. Una dintre promisiunile făcute etnicilor romi care locuiesc în casele tip container de tablă a fost aceea că în zona va fi construităo geamie. Locatarii blocurilor l-au crezut şi l-au susţinut pe Mazăre atunci când acesta era ridicat de mascaţi. Geamia nu a apărut nici şapte luni mai târziu. 
 
Cum a fost preluat, pierdut şi abandonat Portul Constanţa
 
Telenovela Portului Constanţa a fost alimentată tot de prezenţa lui Victor Ponta la Constanţa. „Cu portul facem ce am vorbit. Se supără, nu ştiu cine se supără, dar eu cred că este mai bine să avem mai mult capital privat şi mai mulţi investitori, iar toţi banii îi lăsăm pentru investiţii, nu-i luăm la buget“, a declarat Victor Ponta. Întrebat de jurnalişti cine ar putea să se supere, premierul a spus că preşedintele Traian Băsescu ar putea fi una dintre aceste persoane. „Nu ştiu, domnul Băsescu, cineva, dar nu ştiu de ce să se supere pentru că e vorba de dezvoltarea portului“, afirma premierul pe 1 mai 2014. 
 
Ideea era ca Primăria să preia un pachet suplimentar de 13% din acţiunile portului, pe lângă cele 20% deja deţinute. Primăria Constanţa a început să strângă semnături de la localnici prin pieţe şi Radu Mazăre promitea facturi mai mici la încălzire în iarna 2014 - 2015. 
 
Dan Şova a fost desemnat de Victor Ponta să se ocupe de procedurile premergătoare transferării acţiunilor. Şapte luni mai târziu, adică pe 25 noiembrie, Radu Mazăre făcea o declaraţie surprizătoare: "Portul nu mă mai interesează. Nu vezi că de un an de zile tot trag. Dacă vor să-l dea, bine, dacă nu, iarăşi bine. Eu am renunţat. Ce pot să fac mai mult de atât", spunea Mazăre. 
 
Noul Pod de la Agigea: de la promisiuni la gafa lui Tăriceanu
 
Vechiul Pod de la Agigea a fost unul dintre punctele critice de pe drumul către sudul litoralului pe tot parcursul verii. Turiştii care mergeau în Eforie, Costineşti, Mangalia, Vama Veche sau la bulgari erau nevoiţi să treacă prin calvarul podului - cozi kilometrice, întârzieri de câteva ore, praf şi zgomot. 
 
Soluţia propusă de guvernanţi a fost construirea şi darea în folosinţă cât mai rapid a noului pod peste Canalul Dunăre Marea Neagră. În a doua jumătate a lunii august, Victor Ponta a venit în vizită la noul pod. “Toată legătura între Constanţa şi sudul judeţului şi mai departe spre Bulgaria, din acel moment, va avea întotdeauna o soluţie de rezervă, nu o să depindem doar de acest pod făcut în urmă cu mai bine de 30 sau 40 de ani şi o să avem de fiecare dată o soluţie de rezervă. În plus, pentru traficul greu, care merge în port, este o lucrare de infrastructură extrem de importantă şi asta va ajuta în plus pentru ceea ce înseamnă traficul comercial spre port”, explica Ponta. 
 
Premierul era convins că podul va fi gata la sfârşitul lunii octombrie. Acest lucru nu s-a întâmplat, iar între cele două tururi de scrutin prezidenţial, aliatul lui Ponta, Călin Popescu Tăriceanu se făcea de râs pe acelaşi pod atunci când îl confunda cu vechiul pod. Gafa lui Tăriceanu a adus tuturor aminte că noua construcţie încă nu era deschisă publicului larg. 
 
Eterna promisiune electorală: repararea Cazinoului din Constanţa
 
În răgazul dintre cele două tururi de scrutin ale alegerilor prezidenţiale, echipa lui Ponta a ajuns din nou la malul mării într-o vizită cu caracter electoral. După ce au trecut pe la podul de la Agigea, vice-premierul Liviu Dragnea şi Tăriceanu l-au urmat pe Radu Mazăre pe faleza Cazinoului. A fost o bună ocazie pentru un nou set de promisiuni venite după cedarea construcţiei către Guvern. 
 
"O să înceapă lucrările în primăvară. O să-l facă guvernul pentru că este patrimoniul ţării. Va fi gata cam în doi ani de zile. Până atunci vor lucra la modificarea legii pentru cazinouri. Acum legea este prost făcută pentru că plăteşti din banii tăi 25%. Se va face o modificare pentru ca această taxă să fie diminuată la 1% şi sper că legislaţia asta fiscală să ne permită lungirea sezonului. Vom avea cazinoul de aici, se mai deschid 2-3-4, avem bază de cazare, hoteluri, restaurante", a explicat Mazăre. 
 
Rămâne de văzut dacă Guvernul Ponta se va ţine de promisiune în condiţiile în care Ponta însuşi nu a ajuns preşedinte. 
 

Vă mai recomandăm:
 
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările